Bananer - opbevaring
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 10-11-05 08:37

Der er noget med at bananer ikke skal opbevares med æbler/pærer
eller er det appelsiner/citroner - jeg er lidt usikker.

Derimod er jeg meget usikker på hvordan jeg skal opbevare dem. Er
der en "kritisk" afstand mellem bananer og æbler? Bananer i
køleskab har jeg heller ikke oplevet som et hit. De bliver
lynhurtigt grøn/brune.

Der er vidst også noget med at banaer ikke kan lide ilt, idet det
øger ældningen.

Så , hvordan holder I andre jeres bananer friske længst muligt?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Ole Laursen

Dato : 10-11-05 09:30

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> writes:

> [...]
> der en "kritisk" afstand mellem bananer og æbler? Bananer i
> køleskab har jeg heller ikke oplevet som et hit. De bliver

Min erfaring med bananer i køleskab i grønsagsskuffen er at de bliver
grimme udenpå, men stadig er fine indeni.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 09:43

> Min erfaring med bananer i køleskab i grønsagsskuffen er at de bliver
> grimme udenpå, men stadig er fine indeni.

Jeps de smager stadigt fino

Mvh
Morten

Fra : JytteJ

Dato : 10-11-05 18:16

"Juel" <him> skrev i en meddelelse
> [...]

Fra officiel side siger man ikke under 11 gr.

JytteJ

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-05 10:39

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> Der er noget med at bananer ikke skal opbevares med æbler/pærer
> eller er det appelsiner/citroner - jeg er lidt usikker.

Æbler og pærer. De har til gengæld godt af at ligge sammen med
citrusfrugter.
Læg aldrig nye bananer i samme pose som gamle.

> [...]
> der en "kritisk" afstand mellem bananer og æbler? Bananer i
> køleskab har jeg heller ikke oplevet som et hit. De bliver

Der er alt for koldt, der skal være fugtigt og ca. 13 °C

> Så , hvordan holder I andre jeres bananer friske længst muligt?

I et seperat køleskab, hvor vi har øl, sodavand, og andre
drikkevarer. Der har vi også vores frugt, men der er både æbler og
bananer, dog ikke lige op og ned af hinnanden.
Der er ca. 10 °C i det køleskab.

--

Christian