Selv laminere en bordplade?
Fra : Morten

Dato : 10-11-05 08:33

Hej

Når man køber en køkken-bordplade så kan man få nogen der er lamineret - kan
man selv købe sådan noget laminering og stryge/lime på en træplade ?

/Morten

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-11-05 15:37

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> man selv købe sådan noget laminering og stryge/lime på en træplade ?

Det ved jeg ikke men jeg husker at jeg engang lagde noget vinyl beregnet for
bordplader på min mors køkkenbord.

Steen.

Fra : Søren Kring

Dato : 11-11-05 03:33

> Det ved jeg ikke men jeg husker at jeg engang lagde noget vinyl beregnet
for
> bordplader på min mors køkkenbord.
>
> Steen.

Det var nok ikke vinyl men linoleum

Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 11-11-05 08:01

"Søren Kring" <skring[spamfilter]@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> for

> Det var nok ikke vinyl men linoleum
>
> Søren

Nej, jeg kan godt se forskel..

Steen.

Fra : Max

Dato : 10-11-05 15:49

Hej Morten

> Når man køber en køkken-bordplade så kan man få nogen der er lamineret -
kan
> man selv købe sådan noget laminering og stryge/lime på en træplade ?

Tidligere lavede man disse laminerede plader selv, man købte selve
laminatet og klæbede det på med kontaktlim. Men jeg ved ikke om
man kan købe disse laminater mere.

Mvh Max

Fra : hanzen

Dato : 10-11-05 15:50

> [...]
> kan
> man selv købe sådan noget laminering og stryge/lime på en træplade ?

Før i tiden kunne man, men jeg ved ikke om det findes i dag.
Det var svært at arbejde med, f.eks. sprang det som glas hvis det var koldt.
Jeg ville ikke begynde på den slags.
--
hilzen
hanzen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-05 08:07

> [...]

> kan
> man selv købe sådan noget laminering og stryge/lime på en træplade ?

Nej, ikke kunstlaminering, fordi det kræver speciale svejsemaskiner, som HF
svejser det sammen. Men du kan købe forskellige finertyper, du selv kan lime
på. Det er rimelig nemt, men kan blive dyrt.

Bådbyggere og møbelsnedkere har den rette finer.

Claus