Sydsverige
Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-11-05 02:34

Er der nogle områder som er specielt seværdige i det sydligste Sverige? Jeg
skal 3 dage til Sverige (hhv. Malmø og Ystad), og har aldrig været andre
steder i Sverige end Malmø for 20 år siden! Noget jeg bør se? Eller er turen
nede omkring Malmø-Ystad nok?

hilsen ole
sønderjylland!

Fra : Gainsbourg

Dato : 10-11-05 19:36

Nu ved jeg ikke hvor meget af Sverige du regner for Sydsverige og hvor langt
du vil køre, men traditionelt er halvøen Kullen som ligger ca. 1 time fra
Malmø vel et af de mest besøgte udflugtsmål for danskere og svenskere i
sydskåne. Derudover er Lund en dejlig og smuk by ligesom Trelleborg er
smuk. - Og så er der alle de populære fiskerlejer op langs østkysten,
Simrishamn, Kivik etc.

Men det er svært at rådgive dig, når jeg ikke ved om det er malerisk
guldalderstemning i fiskerlejerne, storslået natur, gourmet restauranter,
kunstudstillinger, keramiker værksteder eller musik og kulturliv du går
efter.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-11-05 19:35

Gainsbourg wrote:
> [...]
> guldalderstemning i fiskerlejerne, storslået natur, gourmet
> restauranter, kunstudstillinger, keramiker værksteder eller musik og

Tak for svaret. Jeg søger ikke noget bestemt at se i Sverige, andet end
noget "typisk svensk". Det kan man muligvis også se ud gennem ruderne mens
man kører på motorvejen, men risikoen fr at ramme de allermest kedelige
steder i Sverige er jo større, hvis man bare kører på må og få. Men tak for
tipsene ovenfor!

hilsen ole