Råd om køb af MB 190 fra '85
Fra : Andreas Hansen

Dato : 09-11-05 22:26

Hej alle

Jeg står og skal til at købe min første bil, og er blevet tilbudt en
Mercedes 190 2,0 fra 1985 til en pris på 19.900,-. Bilen har kørt 250.000 og
ser på billederne ud til at være i pæn stand (ved godt at billeder kan være
meget taknemmelige.)

Min forstand om biler kan ligge på et meget lille sted, hvorfor jeg regner
med at arrangere, at en mere kyndig person tager med ud og kigger på den.

Dog vil jeg alligevel høre, om I kan være behjælpelige med nogle råd til,
hvad jeg skal være opmærksom på at kigge efter, når jeg er ude at kigge på
bilen. Kan I evt. også sige hvad jeg skal regne med at benzinforbruget er på
sådan en?

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen

Fra : jfo

Dato : 10-11-05 09:30

"Andreas Hansen" <groggy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> bilen. Kan I evt. også sige hvad jeg skal regne med at benzinforbruget er

Rust i bagskærme. Stik hånen ind over baghjul og mærk om du kan knække
rustet jern af indersiden af skærmen. Den folder op som en slags tagrende.
Typisk fejl der kan repareres i begge sider for 4-5000 kr.
Olie lækage. Men det er svært at se hvis motoren er blevet vasket.

Ellers er det altid en god ide at køre bilen gennem et check hos FDM. DE ved
hvad de skal se efter og de er uvildige.

Held og lykke.

Jfo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-11-05 09:30

Andreas Hansen skrev:

> [...]
> ser på billederne ud til at være i pæn stand (ved godt at billeder kan være

Det lyder ok for en nysynet bil uden for meget rust - specielt hvis den
også kan køre

> [...]
> bilen. Kan I evt. også sige hvad jeg skal regne med at benzinforbruget er på

Se her: http://www.mercefreaken.com/ Det er på norsk, så modellen
hedder W201.

Der er vistnok også et link til en købsvejledning til modellen -lad
din kyndige se den.

> Håber I kan hjælpe.

Håber det hjalp.

mvh

Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 20:09

"Andreas Hansen" <groggy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen. Kan I evt. også sige hvad jeg skal regne med at benzinforbruget er

Rust i panelet ved bagdørne, hvis den har klaprelyde på kold motor eller ved
sejtræk så er knasten færdig......ellers ok bil (uden ekstraudstyr)

--
Tom