Kamera ??
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-11-05 22:48

Ja det er altså ikke fordi jeg rammer den forkerte gruppe, efter min egen
mening. Spørgsmålet går ud på, at finde et kamera der kan afsløre hvor et
hus lukker varme ud, og derfor skal jeg bruge et kamera der kan optage
infrarødt. Det er noget jeg har set for en del år siden, hvor de filmede et
ældre hus, for at kunne isolere det, og lave huset bedre med hensyn til
varmeforbrug.

Er der nogen der ved, hvor man kan leje et kamera med den funktion. Det vil
jo nok være ret dyrt at købe et, så derfor undlader jeg at spørge om hvad
sådan et koster. Hvis udlejningsstedet er i Midt/Vestjylland ville det være
en fordel, men ellers må jeg jo leje det lidt længere, og sætte Post Danmark
på en prøve med forsendelsen.

Mvh

Jesper

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-11-05 01:21

Fra : BoBr

Dato : 10-11-05 10:37

Hej Jesper

Jeg ved at en del industri-elektrikere bruger det til at se om der er
dårlige forbindelser i større eltavler, så der er måske en chance der.

Mvh. Bo Brøndel

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43726e78$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : BoBr

Dato : 11-11-05 11:54

Det hedder vist nok en termografi-måling. Om det kan bruges til det du
skriver om ved jeg ikke.

mvh. Bo Brøndel

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-11-05 13:00

> [...]
> det være en fordel, men ellers må jeg jo leje det lidt længere, og sætte
> Post Danmark på en prøve med forsendelsen.

Du kunne også få lavet en energi test af huset, den vil ofte afsløre hvor
problemområderne er. Desuden er den god at have når/hvis i skal sælge huset.
Tidligere hed de varmesynsrapporter.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-11-05 17:54

> Du kunne også få lavet en energi test af huset, den vil ofte afsløre hvor
> problemområderne er. Desuden er den god at have når/hvis i skal sælge
> huset. Tidligere hed de varmesynsrapporter.

Nu skal jeg ikke til at sælge huset, men _købe_ det. Jeg har boet til leje i
det i godt et års tid, og det jeg ville bruge kameraet til er, at finde ud
af hvor der skal gøres noget, med hensyn til isolering. Jeg har selvfølgelig
nogen idéer om hvor huset kunne forbedres med hensyn til isolering, men er
der andre steder på huset(og det skulle undre mig der ikke er), kunne jeg jo
lige så godt tage dem med, nu jeg alligevel skal igang. Der forestår en
fuldstændig ændring af 1.salen, og der vil blive lagt ny isolering under
taget, så dét i hvert fald er i orden.

Jesper