Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt eller skidt?
Fra : simon

Dato : 09-11-05 22:40

Kære Ng.

Jeg har kikket lidt på et kamera inde på qxl.dk
Det er et nicon imp/exp . Er det er ordeligt kamera? Jeg har nemlig ikke så
meget forstand på det. I kan lige få linket
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=21158033#stop

Nicon er det em efter ligning af nikon?

Mvh simon.

Fra : HKJ

Dato : 09-11-05 22:52

simon wrote:
> Nicon er det em efter ligning af nikon?

Nok ikke en efterligning, men et navn der er valgt for at folk skal tror
at der står Nikon.

Fra : Ole Sahl

Dato : 09-11-05 23:02

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er et nicon imp/exp . Er det er ordeligt kamera? Jeg har nemlig ikke
> så meget forstand på det. I kan lige få linket

Tror lige du skal kikke lidt nærmere på den annonce.

Kameraet er et Prosio Slimneo XV11 (har intet med Nikon at gøre)
Det er et 3,3 MP kamera som laver et interpoleret 11 MP billede ( hvad man
så lige kan bruge det til )

Firmaet som sælger det hedder Nicon Imp/Exp (og har stadig intet med Nikon
at gøre)
Jeg kender ikke firmaet men de driver blandt andet følgende sider.
www.zogo.dk
og
www.niconweb.dk

Mvh. Ole Sahl

Fra : Max

Dato : 09-11-05 23:11

Hej

> Det er et 3,3 MP kamera som laver et interpoleret 11 MP billede ( hvad man

Hvordan interpolere man hardware mæssigt ?

Kameraet sælges forøvrigt rundt i EU til omkring 150 Euro.

Mvh Max

Fra : Ole Sahl

Dato : 09-11-05 23:13

> Hej

> Hvordan interpolere man hardware mæssigt ?

Som sælger har svaret en "mulig" kunde. Tror du vi lyver!
Tror personligt jeg ville holde mig på klar afstand af den sælger.

> Kameraet sælges forøvrigt rundt i EU til omkring 150 Euro.

Har slet ikke kikket på hvad prisen er oppe på nu.

> Mvh Max

Mvh Ole Sahl

Fra : Max

Dato : 09-11-05 23:22

Hej Ole

> Som sælger har svaret en "mulig" kunde. Tror du vi lyver!

Når de skriver "Hele 11 Mega pixels - hardware interpoleret"
så er jeg faktisk overbevist om at de lyver.

Mvh Max

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-11-05 00:19

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Ole

> Når de skriver "Hele 11 Mega pixels - hardware interpoleret"
> så er jeg faktisk overbevist om at de lyver.

Ja ganske vist, en interpolering sker softwaremæssigt og det kan man lige så
godt lave på computeren bagefter Det kan være de mener at det er
hardwaren i kameraet der driver det software der interpolerer)

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-05 07:31

In article <437272cb$0$84024$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Max wrote:
> Hej

> Hvordan interpolere man hardware mæssigt ?

Der er mange lkameraer og webcameraer der kan interpolere hardware-
mæssigt. Det er det man kalder digitalt zoom. Man forstørrer sine
firkanter uden at tilføje mere info.

> Kameraet sælges forøvrigt rundt i EU til omkring 150 Euro.

Og der er idioter der har budt det op i 1500 kr.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-11-05 15:19

> Der er mange lkameraer og webcameraer der kan interpolere hardware-
> mæssigt. Det er det man kalder digitalt zoom. Man forstørrer sine
> firkanter uden at tilføje mere info.

Interpoleringen sker ved hjælp af noget software i kameraet. Ganske vist
bliver der brugt en processor, men det er den samme processor som generer og
gemmer billedet. Men det er ikke hardware interpolering.

Du kan lige så godt gøre det på computeren og der bruger du noget software
til det, ganske som kameraet gør det.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-05 16:47

In article <437356f0$0$121$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Simon Nielsen wrote:

> Interpoleringen sker ved hjælp af noget software i kameraet. Ganske vist
> bliver der brugt en processor, men det er den samme processor som generer og
> gemmer billedet. Men det er ikke hardware interpolering.

Hvad er så hardware interpolering ? Et zoomobjektiv ?
Hvis du hælder et billede ind i en ende af en chip, og får det ud interpoleret
i den anden ende, så er det hardware interpolering. Hvis det sker i en
general purpose CPU, så er det software.

Det er sker i foreksempel Canon's DIGIC processor vil jeg kalde hardware
billedebehandling.

> Du kan lige så godt gøre det på computeren og der bruger du noget software
> til det, ganske som kameraet gør det.

Ja. Slutresultatet på PC'en kan dog blive væsentligt bedre.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-11-05 10:49

> [...]
> Det er et nicon imp/exp . Er det er ordeligt kamera? Jeg har nemlig ikke
> så meget forstand på det. I kan lige få linket

Jeg sendte 3 seriøse men kritiske spørgsmål til sælger, de var kun på siden
i 3 minutter så fjernede han dem.

Så hold dig væk!

Og køb en mærkevare.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : simon

Dato : 10-11-05 15:03

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.analogfoto.dk
> www.megapixels.dk (tom)
> Har du ældre analoge kameraer du vil af med, så send en mail.

Mvh simon.