Trappe til kælderværelse?
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 09-11-05 22:01

Jeg har kig på en 1-værelses ejerlejlighed i stueplan, hvortil der er
tilknyttet et større kælderværelse.

Kælderværelset er imidlertid ikke godkendt til beboelse, omend dette
(og de øvrige kælderværelser) udlejes og har været benyttet hertil de
sidste mange år.

Kælderværelset kunne jeg dog godt tænke mig at bruge til kontor
og/eller mindre opholdsstue, og det ville derfor være praktisk med en
mindre trappe direkte fra stueplan.

Ville der være noget juridisk til hinder herfor (jeg er p.t. ikke
bekendt med ejerforeningens vedtægter)? Byggeloven? Hvad skal jeg i
øvrigt være opmærksom på?

XFUT sat til dk.videnskab.jura

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-05 01:29

Anders Thorsen Holm wrote:
> [...]

> Kælderværelset kunne jeg dog godt tænke mig at bruge til kontor
> og/eller mindre opholdsstue, og det ville derfor være praktisk med en

Hvad siger brandmyndighederne til, hvis du gennembryder etageadskillelsen?
Hvilken indflydelse vil det have på gulvkonstruktionen rundt om det påtænkte
trappehul?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-11-05 18:47

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> Hvad siger brandmyndighederne til, hvis du gennembryder
> etageadskillelsen?

Pas. Det må jeg have undersøgt.

> Hvilken indflydelse vil det have på gulvkonstruktionen rundt
> om det påtænkte trappehul?

Jeg er ikke selv "håndværkertypen", men familiemedlemmer, der
efterhånden har restaureret en hel del ældre bygninger, har
vurderet, at der ikke skulle være noget problem rent fysisk.

Et tillægsspørgsmål: hvor kan man finde information om,
hvornår/hvorvidt et kælderværelse kendes egnet til beboelse. Der er
tale om Århus, hvis det skulle have nogen betydning.

Fra : Willi Rouainia

Dato : 10-11-05 21:03

I min lejlighed har jeg som overstående

Trappe fra min stue ned til kælderen som jeg har indrettet som kontor.. og
på mine BBR papire står der at det er et Hobbyrum som er Godkendt af både
ejerforening samt brandtilsynet

vh

willi