Luftkompressor
Fra : Mille Jacobsen

Dato : 09-11-05 21:05

Nu har min mand købt en luftkompressor som han stolt gik igang med at
samle.

Han stod med gør-det-selv-kender-minen på, da han skulle til at bruge
den.

Men hans ansigtsudtryk ændredes noget, da han skulle sætte
luftslangen til. Den han havde købt, passede ikke i stikket, eller
hvad det nu hedder..

Er der forskellige systemer, eller gør han det bare forkert?

Mille

Fra : Brian Skaarup

Dato : 09-11-05 22:05

Mille Jacobsen wrote:
>Den han havde købt, passede ikke i stikket, eller
Mon ikke bare det er fordi der skal monteres en lynkobling på
kompressoren f.eks. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6866

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-11-05 12:53

> [...]
>hvad det nu hedder..
>
>Er der forskellige systemer, eller gør han det bare forkert?

Til gør det selv brug er der som regel 2 slags, en lang og en kort model.
Den lange passer også i den korte, men ikke omvendt. Desuden er der tit at
de billige "kina-kvalitet" koblinger ikke helt passer i europa-kvalitet
koblinger, f.eks. passer min "kina"-spiralslange ikke på min
"europa"-sømpistol. Når man køber trykluft værktøj følger der ofte slet ikke
koblinger med, så husk at spørge når i køber om der er koblinger med, ellers
skal de købes løst.
HN har dem nr: 4972 han model, 4970 hun model

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : *** Calle ***

Dato : 11-11-05 16:32

Mille Jacobsen wrote:
> Men hans ansigtsudtryk ændredes noget, da han skulle sætte
> luftslangen til. Den han havde købt, passede ikke i stikket, eller
> hvad det nu hedder..

Lynkoblingen

> Er der forskellige systemer, eller gør han det bare forkert?

Der er et hav af varianter!!!
--
*** Calle ***

Fra : Mille Jacobsen

Dato : 13-11-05 16:47

Mille Jacobsen skrev:
> Er der forskellige systemer, eller gør han det bare forkert?

Tak for de forskellige svar.

Problemet er løst. Han gjorde det forkert..

Han skulle bare trykke den lidt hårdere ind..
Hmm..
Hvorfor mon dét giver mig associationer til noget HELT andet?
Nej, den skal I ikke tænke over. Dén var ulækker..

Nu virker det i hvert fald.
Og han så sjov ud i ansigtet da hans far kom forbi og viste ham
hvordan det skulle være..
Uhmm.. Min store stærke macho-gør-det-selv-mand.. Haha..

Mille