hvad koster nyt kørekort?
Fra : Heidi

Dato : 09-11-05 20:57

Hej Gruppe

Jeg har desværre mistet min pung med div kort.
Nu skal jeg ha nyt kørekort, men hvad koster dette?
Jeg kan kun finde pris på midlertidigt kørekort (150 kr)
Men hvad koster selve kortet?

//Heidi

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 09-11-05 21:09

"Heidi" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu skal jeg ha nyt kørekort, men hvad koster dette?
> Jeg kan kun finde pris på midlertidigt kørekort (150 kr)

250 kroner

har lige fået nyt for nogle uger siden grundt væksmidning

Fra : myk

Dato : 09-11-05 21:09

Sidst jeg hørte var det 400kr, men det er også et stykke tid siden. Det
er sikkert steget til 500kr.

Fra : KNT

Dato : 09-11-05 21:32

Det kommer jo an på hvor mange gange du skal gå om.

Fra : Rander

Dato : 09-11-05 23:01

Wed, 9 Nov 2005 20:56:42 +0100 brugte Heidi 10 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Jeg har desværre mistet min pung med div kort.
>Nu skal jeg ha nyt kørekort, men hvad koster dette?
>Jeg kan kun finde pris på midlertidigt kørekort (150 kr)
>Men hvad koster selve kortet?

Hvis du har fundet den pris på
<http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/priser/> står det lige
nedenunder: 260 kroner. Det er det der hedder duplikatkørekort.

http://rander.dk (temporarily down!)

Man finder en kæreste ved at se smart ud. (Pelle, 7 år)

Fra : Henning

Dato : 10-11-05 11:37

On Wed, 9 Nov 2005 20:56:42 +0100, "Heidi" <nicholai@> wrote:

> [...]
>Nu skal jeg ha nyt kørekort, men hvad koster dette?
>Jeg kan kun finde pris på midlertidigt kørekort (150 kr)

Ud over prisen vil du løbe ind i problemer hver gang du bliver stoppet
fremover. Jeg mistede mit kort for ~18 år siden ifm. min pung blev
stjålet. For 14 dage siden blev jeg checket i et rutine-eftersyn.
Betjenten kunne meddele, at mit kort stod som bortkommet, og jeg måtte
grave i hukommelsen og forklare hvad der var sket. Det duer ikke at få
det forsvundne kort afmeldt, teoretisk kunne det køre rundt ude i
trafikken et sted.

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 12:26

"Henning" skrev

> [...]
> Betjenten kunne meddele, at mit kort stod som bortkommet, og jeg måtte
> grave i hukommelsen og forklare hvad der var sket.

Hvis dit kørekort er en genpart, står der et nr. i genpartrubrikken, det har
betjenten nok overset.
Han får at vide dit kørekortnr. er meldt bortkommet, og ser ikke at det er
en genpart han har i hånden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Christensen

Dato : 10-11-05 18:51

Jeg har lige fået fornyet mit erhvervskort, det kostede 260 kr.
Mvh
Henning