På jagt efter store, flotte øl-glas?
Fra : Kent

Dato : 09-11-05 20:20

Hej

Jeg vil gerne have købt mig nogle store, flotte øl-glas.
Noget i retning af disse:

http://www.erdinger.de/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=31&osCsid=70275c25b89b9e3ac037cd8692243ed9

Jeg ret vild med formen på disse glas, og de er rigtigt
gode at drikke af.

Men inden jeg bestiller glassene, ville jeg meget gerne se et
udvalg af andre glas. Og ville også helst, at der ikke
var tekst på glassene .

Findes der fx en dansk øl-side med et stort udvalg
af ølglas?

Tak

Kent

Fra : Christina S

Dato : 09-11-05 21:53

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> Men inden jeg bestiller glassene, ville jeg meget gerne se et
> udvalg af andre glas. Og ville også helst, at der ikke
> var tekst på glassene .

Hej Kent,

her er nogle sjove glas - uden tekst, men med billeder:
http://www.ritzenhoff.de/index.php?n0=produkte&n1=alle_kollektionen&n2=kollektionen&gruppe=51&lang=dt&server=

Hvis det nu ikke virker, så prøv bare under www.ritzenhoff.de de har mange
sjove ting.

Christina

Fra : Kent

Dato : 09-11-05 22:04

"Christina S" <christina-g@nospam.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej Kent,
>
> her er nogle sjove glas - uden tekst, men med billeder:

> [...]

Tusind tak for svaret , men det er ikke lige ølglas med
store, farverige billeder på, jeg søger. Jeg vil gerne se
den smukke øl istedet .

Har du andre links?

Kent

Fra : Max

Dato : 09-11-05 22:41

Hej kent

> Jeg ret vild med formen på disse glas, og de er rigtigt
> gode at drikke af.

Du skal være opmærksom på at hver øltype har
sin egen type glas.

Mvh Max

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-11-05 15:16

Kent wrote:

> Jeg ret vild med formen på disse glas, og de er rigtigt
> gode at drikke af.

Et typisk tysk hvedeølglas. Kan også bruges til pilsner og til nød
til belgisk blanche mens det vil være helt forkert til en ale eller en
af de andre belgiere.

Selv er jeg meget glad for Det Danske Ølglas

http://www.holmegaard.com/web/Drikkeglas.asp?id=254

som er et rimelig godt all-round glas - der er sikkert dem der vil mene
at det er lige dårligt til det hele

Ebbe

Fra : ASKF

Dato : 18-11-05 07:11

Ebbe Kristensen ytrede sig i
<1131632155.253009.263570@o13g2000cwo.googlegroups.com> med dette:

> [...]
>
> http://www.holmegaard.com/web/Drikkeglas.asp?id=254
>
>som er et rimelig godt all-round glas - der er sikkert dem der vil mene

Der er faktisk adskillige ales hvor formen er den anbefalede, så hvis
nogen mener de er lige dårlige til det hele tager de grueligt fejl.

Selv foretrækker jeg dog tulipanformede glas som all-round-glas, men
kunne alligevel ikke finde på at bruge dem til stouts.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ole Stigaard

Dato : 10-11-05 16:57

Wed, 09 Nov 2005 20:19:42 +0100, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:

> [...]
> udvalg af andre glas. Og ville også helst, at der ikke
> var tekst på glassene .
>
> Findes der fx en dansk øl-side med et stort udvalg

Hvis du kan overleve at der er to forskellige Hefe med i prisen, har Iso
dem til 35,-... Eller to glas for 40,-!

Ole

Fra : Kent

Dato : 10-11-05 21:05

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
news.sz07wxsi73aafo@dpiii...
> Wed, 09 Nov 2005 20:19:42 +0100, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:
> >

> Hvis du kan overleve at der er to forskellige Hefe med i prisen, har Iso
> dem til 35,-... Eller to glas for 40,-!
>
> Ole

Det ville være rigtigt godt - hvis bare jeg ikke havde så langt
til den nærmeste ISO. Jeg bor i Thy, tæt på Vesterhavet.

Kent.

Fra : Max

Dato : 11-11-05 08:46

Hej Kent

> Det ville være rigtigt godt - hvis bare jeg ikke havde så langt
> til den nærmeste ISO. Jeg bor i Thy, tæt på Vesterhavet.

Prøv at kikke i de forskellige supermarkeder, det sker at der
sælges disse sæt med øl og glas, specielt kunne det nemt
tænkes ad der dukker gavepakker op her til jul.

Mvh Max

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-11-05 10:16

[Kent | Wed, 9 Nov 2005 20:19:42 +0100]

>Jeg vil gerne have købt mig nogle store, flotte øl-glas.
>Noget i retning af disse:

Dette synes jeg personligt er et meget smukt ølglas (især i virkeligheden)
http://www.spiegelau.dk/e-handel/?Index=1635

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-11-05 21:55

On Fri, 18 Nov 2005 10:16:23 +0100
Rene' Hjorth <rene@hjorth.com> wrote:

> [Kent | Wed, 9 Nov 2005 20:19:42 +0100]

> Dette synes jeg personligt er et meget smukt ølglas (især i
> virkeligheden) http://www.spiegelau.dk/e-handel/?Index=1635

Jeg kan kun give dig ret (ud fra billedet)
har du nogen ide om hvad de koster og hvor man kan få dem henne?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-11-05 16:29

[Kim Schulz | Mon, 21 Nov 2005 21:54:40 +0100]

>Jeg kan kun give dig ret (ud fra billedet)
>har du nogen ide om hvad de koster og hvor man kan få dem henne?

Som skrevet andet sted er der en forhandlerliste at finde samme sted. Du
kan evt. ringe rundt til dem i nærheden af dig og spørge om de har glassene
hjemme, ellers kan de fleste gerne skaffe dem hjem til dig.

Siegelau er faktisk ikke sindsygt dyrt mere, hvilket passer mig fint - det
er hamrende lækre glas der kan tåle opvaskemaskine, og man bliver ikke
ruineret af at smadre et par stykker :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Christian

Dato : 27-11-05 19:58

> Siegelau er faktisk ikke sindsygt dyrt mere, hvilket passer mig fint - det
> er hamrende lækre glas der kan tåle opvaskemaskine, og man bliver ikke
> ruineret af at smadre et par stykker :)

Det er nok en skidt idé at lade sine ølglas vaske i opvaskemaskine.

De fleste husholdningsopvaskemaskiner efterlader så vidt jeg ved et tyndt
lag afspændingsmiddel på glasset. Det går ud over skummet.

Det er også komplet overkill (og skidt for miljøet) at vaske et ølglas i
opvaskemaskinen. Hvis glasset kun har indeholdt øl kan det som regel vaskes
i lidt varmt vand.

-Christian

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-11-05 16:47

[Christian | Sun, 27 Nov 2005 19:58:07 +0100]

>De fleste husholdningsopvaskemaskiner efterlader så vidt jeg ved et tyndt
>lag afspændingsmiddel på glasset. Det går ud over skummet.

Du har ganske ret, jeg vasker dog alligevel alle mine glas i opvaskemaskinen
- men giver ølglassene et hurtigt skyld under hanen før anvendelse :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : dh@pf.dtu.dk

Dato : 22-11-05 10:01

>Jeg kan kun give dig ret (ud fra billedet)
>har du nogen ide om hvad de koster og hvor man kan få dem henne?

De har en liste over forhandlere på hjemmesiden.

Mvh.
Dawn

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-11-05 10:08

On 22 Nov 2005 01:01:25 -0800
dh@pf.dtu.dk wrote:

> De har en liste over forhandlere på hjemmesiden.

yeps men de sælger stort set kun vinglas...i hvert fald alle dem jeg
har besøgt.

Fra : dh@pf.dtu.dk

Dato : 22-11-05 16:19

>yeps men de sælger stort set kun vinglas...i hvert fald alle dem jeg
>har besøgt.

Jeg ved at i "Vinhjørnet" i Bagsværd kan man bestille glassene hjem -
jeg ved ikke hvor du bor, men du kunne du nok også hos din lokale
forhandler. Vinbutikkerne er noget billigere end isenkræmmerne og
Magsin (jeg har betalt 50 kr./stk. for de store Bourgone glas hos en
vinhandler - de koster 80 hos Imerco...).