Et eller andet vil ringe op.
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-06-01 13:17

Vi kører med 4 maskiner i et lokalnetværk. På maskinerne bruges Agent
til news og mail.
PC1 har dialup adgang til den store verden, og på den kører Hamster
som news og mailserver.

Det har i månedsvis undret mig, at efter hver genstart af PC1 - den
eneste med netadgang - vil den på nettet, første gang Agent henter
news, henter mail, eller sender mail til Hamster - på samme maskine.

Jeg troede, det var Agent, der ikke kunne glemme sin tidligere vane
med at bruge opkald. Nu slår det mig pludselig, at af og til - ikke
altid - sker det samme, når en anden lokalmaskine vil sende en mail
til Hamster. Aldrig for at hente news hos Hamster.

Er det Hamster, der har de nykker?
Jeg har rodet med alle indstillinger i Agent med hvordan den skal
forholde sig, når den kontakter serveren, uden synlig resultat.

Hvis det er Hamster, hvad pokker er det så, jeg ikke kan få øje på?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-06-01 21:59

"Kaj Svenningsen" skrev

> [...]
> - den eneste med netadgang - vil den på nettet, første gang
> Agent henter news, henter mail, eller sender mail til Hamster

Internet Explorer vil gerne af og til forsøge at undersøge om
der er kommet opdateringer, måske er fejlen der?

I min udgave af IE (Ver. 5.5.etellerandet), kan man indstille det
Funktioner | Indstillinger | Avanceret | sektionen Gennemsyn |
punktet Søg automatisk efter opdateringer til IE.

Har du nogle programmer kørende per automatik (f.eks. fra start-
gruppen), som tilbyder en eller anden form for autoopdatering?
(det kan jo godt være, at de programmer blot ser efter om der er
en aktiv indlæst winsock system fil i hukommelsen og så selv for-
søger at kontakte "hjemmet").

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-06-01 22:43

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

>Internet Explorer vil gerne af og til forsøge at undersøge om
>der er kommet opdateringer, måske er fejlen der?

Jeg bruger aldrig IE, selv om der ligger en gammel vers. 3 et sted
dybt i maskinen.

> [...]
>(det kan jo godt være, at de programmer blot ser efter om der er
>en aktiv indlæst winsock system fil i hukommelsen og så selv for-

Der kører simpelthen intet udover Hamster og Agent.
Det sker også kun én gang for hver server i Hamster, og så aldrig mere
uden genstart af maskinen.