Starte firma
Fra : Mich2

Dato : 09-11-05 10:40

En ven og jeg vil nok starte et firma op, men vi har ingen erfaring med det.
Vi interessere os sådan set ikke for det firma mæssige aspekt i det (lave
regnskab, afstemme moms osv.), så det vil vi gerne have andre til at lave
for os. Nå, jeg stiller lige nogle spørgsmål:

1) Når vi skal have oprettet firmaet (med CVR nummer), skal vi vel kontakte
en revisor? Findes der gode "online" revisore (til en rimelig pris), der kan
hjælpe os med det (hvem)?

2) Hvilke krav er der til at udstede fakturaer? Egentligt havde jeg tænkt at
oprette et webinterface og så lade det være vores bogholderi/dokumentation,
men det er vel ikke nok? Det kræver vel et rigtigt regnskabsprogram, hvor
man ikke kan modificere fakturaer m.v.? Kan man bruge nogle gratis regnskabs
programmer som er nemme/overskuelige?

3) Jeg har hørt, at man kan sende fakturaer/regninger til et firma - de
tager så nogle øre per del og ud fra det, laver de detaljeret regnskab, som
man så kan aflevere til Told og Skat. Er det korrekt og hvilke firmaer
tilbyder det?

4) Når vi nu ikke kan/vil stå for alt det regnskabs tekniske selv, hvad skal
man så forvente, at det vil koste os årligt?

5) Kan man gratis få hjælp til at starte virksomhed? Vi har ikke noget
detaljeret målgruppe beskrivelse, forretningsplan osv. og det ønsker vi
heller ikke. Der behøves ikke indskydes ret meget kapital i firmaet og
risikoen er dermed minimal. Det vi ønsker hjælp til er "har I tænkt på det
og det" samt bare at snakke med nogen som kan vejlede os.

Fra : MooreHojer

Dato : 09-11-05 10:59
Fra : Mich2

Dato : 09-11-05 11:10

> Der findes masser af online hjælp. Her er nogle eksempler:
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=204908&vID
> http://virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/VirkTema/Firmastart.aspx
> http://ivaerksaetter.emu.dk/elever7-10/guide/
> http://finansieringsguiden.dk/
> http://www.ebst.dk/opstart/0/1/0
> http://www.100svar.dk/
> http://www.startguiden.dk/
> http://www.cvu.dk/sw97.asp
> Jeg har selv haft meget nytte af dem da jeg først overvejede at starte
> virksomhed.

Tak skal du have. Dem vil jeg kigge på.

FUT: dk.erhverv

Fra : Mich2

Dato : 09-11-05 11:09

Fra : Søren G

Dato : 09-11-05 11:00

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> wrote in message
SNIP : En masse gode spørgsmål.

Alle de ting ved de en frygtelig masse om i dk.erhverv

--
Søren

Fra : Mich2

Dato : 09-11-05 11:09

> SNIP : En masse gode spørgsmål.
> Alle de ting ved de en frygtelig masse om i dk.erhverv

Det er noteret, tak.

FUT: dk.erhverv