Se bagud med hjelmen?
Fra : Anders

Dato : 09-11-05 17:36

Hej.

http://www.mc-tech.dk/web/reevu.htm

Er der nogen der har sådan en hjelm eller har prøvet sådan en?

Lyder jo egentligt smart nok.

/Anders

Fra : m0rt3n

Dato : 09-11-05 17:59

"Anders" <m&a@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mc-tech.dk/web/reevu.htm

But why? Bagude ligger jo bare alle de sløve padder man lige har passeret.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 18:10

> But why? Bagude ligger jo bare alle de sløve padder man lige har passeret.
> -m0rt3n zrx1100

Flot kommentar!

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-05 18:10

> But why? Bagude ligger jo bare alle de sløve padder man lige har passeret.
> -m0rt3n zrx1100

Det er da for at du kan se hvor tæt politiet er på dig når du leger med dem.
De skal jo helst tro at de har en chance og at du slet ikke har opdaget at
de er der ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-05 20:16

Anders Majland wrote:

> Det er da for at du kan se hvor tæt politiet er på dig når du leger med dem.
> De skal jo helst tro at de har en chance og at du slet ikke har opdaget at
> de er der ...

Nemlig! Og npr de næsten har ham giver han bare 125'eren fuld hane og
forsvinder .. i en røgsky

--
vh
Torben

Fra : m0rt3n

Dato : 09-11-05 22:47

> Nemlig! Og npr de næsten har ham giver han bare 125'eren fuld hane og
> forsvinder .. i en røgsky

hehe det skal du ikke grine af. Hvis de små blå kommer efter mig mens jeg
kører 125eren, så tager jeg den da bare off road. Så er der ikke mere pis
med dem.
-m0rt3n XT125X

Fra : S.B.

Dato : 11-11-05 17:39

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders" <m&a@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> But why? Bagude ligger jo bare alle de sløve padder man lige har passeret.
> -m0rt3n zrx1100

Eller ham med de blå lys der er ved at måle en eller anden der kører for
stærkt

/S

Fra : Eriek62

Dato : 09-11-05 22:35

> [...]
> Hej.
>
> http://www.mc-tech.dk/web/reevu.htm
>
> Er der nogen der har sådan en hjelm eller har prøvet sådan en?

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
0 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Fra : Eriek62

Dato : 09-11-05 22:40

Hej jeg tror ikke umiddelbart at jeg ville føle mig tryk ved at have
spejle
inde i hjelmen. Det er måske bare en vanesag.
mch.Eriek

Fra : Casper Pedersen

Dato : 09-11-05 22:59

Jeg har proevet en paa i den lokale forretning, og det er lidt af en
spoejs fornemmelse. Jeg tror ikke jeg ville koere med en, men for
morskabens skyld er det nu ganske sjovt at proeve en.

Ud over det saa har der vaeret flere forsoeg med hjaelme og 'bagspejel',
og ingen af dem har vaeret nogen success.

Mvh./Casper

Fra : Søren Dahl

Dato : 09-11-05 23:27

Hej Anders

Jeg har prøvet sådan en hjelm, og det virker faktisk ret godt, og jeg
ser ikke noget farligt eller tåbeligt i ideen. Men derimod ganske
innovativt. Det skader ikke med lidt nytænkning. Hvordan den er med
sikkerhed etc. ved jeg ikke, men den var rigtig behagelig at have på -
som en arai hjelm.

MVH Søren

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-11-05 00:07

Søren Dahl wrote:
> [...]
> innovativt. Det skader ikke med lidt nytænkning. Hvordan den er med
> sikkerhed etc. ved jeg ikke, men den var rigtig behagelig at have på -

hmmm
Jeg kunne ikke leve med hjælmen, men....

Den rette løsning er en lille skærm på styret, og et mini cam til at
vise hvad der sker bagved

Billeder lagt i binær

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 10-11-05 00:29

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Den rette løsning er en lille skærm på styret, og et mini cam til at vise
> hvad der sker bagved
>
> Billeder lagt i binær

Æv, det kan jeg ikke finde .. dk.binaer.motor ?

--
/J
Suzuki SV 1000 K4

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-11-05 09:14

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> Æv, det kan jeg ikke finde .. dk.binaer.motor ?

Ja - har smidt dem igen.
så burde de være der nu

Fra : NielSV650

Dato : 10-11-05 09:29

"Anders" <m&a@vip.cybercity.dk> wrote in message
> http://www.mc-tech.dk/web/reevu.htm
> Er der nogen der har sådan en hjelm eller har prøvet sådan en?
> Lyder jo egentligt smart nok.

Ja, idéen er sikkert fin, men jeg synes også den er lidt spøjs at have på og
kigge bagud med. Umiddelbart kigger jeg til den forkerte side når jeg vil
kigge bagud.

Det værste er dog alle de test hvor skribenten himler op om hvor smart det
er når man har passager på og ikke kan se andet end passagerens ærmer i
sidespejlet. Jeg har aldrig oplevet en cykel hvor passageren sad _lavere_
end chaufføren så denne netop kunne kigge bagud over passagerens hjelm :-/

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Moller

Dato : 10-11-05 15:16

Anders wrote:
> Hej.
>
> http://www.mc-tech.dk/web/reevu.htm
>
> Er der nogen der har sådan en hjelm eller har prøvet sådan en?
>
> Lyder jo egentligt smart nok.

   Jeg prøvede den hos SPH, hvor de har super service ala, find dem selv,
og kan du ikke finde den rigtige størelse så skrid igen ;)

   Nå, men da jeg jo selv måtte teste mig frem, så fandt jeg aldrig ud af
om man skal ha dem på på en bestemt måde eller ej ? men den størelse som
passede mig bedste, der endte jeg med se op i luften... så groft sagt,
er hjelmen bygget til Chopperfolket efter min mening, altså hvis de nu
justere ryglænet mere tilbage, så man har rygge skråt bagud og derved
kan se bagud frem for skråt op i luften hvor man kun kan se snupper-jens
med måleren oppe på motorvejsbroen efter man er blevet målt :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Morten Tor Nielsen

Dato : 16-11-05 20:53

Er der nogen der kører med GPS eller lign. på deres mc, og ville det være
interessant med en 2,5" skærm og bagudvendt kamera til en mc?

Jeg har lavet et program til lastbiler, som starter et kamera der peger
bagud, når lastbilen sættes i bakgear. De fleste større firmaer har en PC'er
i lastbilens kabine til at navigation, og adresseliste etc, men måske kunne
man lave noget lign til motorcykler?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-11-05 23:20

Morten Tor Nielsen wrote:
> [...]
> i lastbilens kabine til at navigation, og adresseliste etc, men måske kunne

Der kører med sikkerhed en SV1000 rundt med en såden konstruktion
Billeder har tidligere været postet i binær.motor

Fra : Leonard

Dato : 17-11-05 10:22

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

>Der kører med sikkerhed en SV1000 rundt med en såden konstruktion

Er der bakgear på en SV1000?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-11-05 10:54

Leonard wrote:

> Er der bakgear på en SV1000?

På en færge vender man vel bare omløbsretningen på motoren?

--
vh
Torben - FJ færge

Fra : Armand

Dato : 17-11-05 23:31

Torben Scheel wrote:

> På en færge vender man vel bare omløbsretningen på motoren?

GRILL

--
Armand.

Fra : Morten Tor Nielsen