/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kvalitet af surringsmateriel - eller mange~
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-05 13:41
 
 
Hekto (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-05 14:09

on 09-11-2005, Anders Majland supposed :
> Se http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1260
>
> /A

Hallo Sømand! ... den transport har ikke være 'korrekt orlogsmæssigt
udhalet'!

Man beskytter da alt løbende gods imod skamfiling!

Styrken har sikkert været OK; men når først der er filet nogle
korrer/tråde over, går det stærkt ned ad bakke.
Vibrationer og blafren i fartvinden er nærmere årsagen end kvaliteten

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Anders Majland (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-05 14:28

> Hallo Sømand! ... den transport har ikke være 'korrekt orlogsmæssigt
> udhalet'!

Godt jeg er landkrabbe og ikke lever af godstransport :-.)

> Man beskytter da alt løbende gods imod skamfiling!
>
> Styrken har sikkert været OK; men når først der er filet nogle
> korrer/tråde over, går det stærkt ned ad bakke.
> Vibrationer og blafren i fartvinden er nærmere årsagen end kvaliteten

Jeg har tidligere ødelagt noget pga blafren i vinden. Specielt mod kanten af
traileren har de været udsat... Så jeg tænkte (men ikke godt nok) at sådan
en elastikstrop imellem de 2 orange burde minimere blafferiet. Det gjorde
det også, da der ikke er noget at se på stropperne hvor de gik mod
traileren. Men tilgæld fik jeg så resultatet på billederne ....

Ville det have været tilstrækkeligt at stripse elastikken fast mod den
orange - eller hvordan ville en proff. have gjor det ?

Den stod ellers fint fast og var sikkert også blevet der selvom jeg havde
stillet traileren på højkant ...



Hekto (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-05 16:47

Anders Majland has brought this to us :
> Ville det have været tilstrækkeligt at stripse elastikken fast mod den orange
> - eller hvordan ville en proff. have gjor det ?

Du kunne have lagt noget imellem elstikkrogen og stroppen, en omviklet
klud måske. Du kunne som Futte foreslår have snoet den eller på anden
vis have 'ødelagt' den m.h.t. loftflowet.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Futte & Co. (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 09-11-05 19:38

Hekto wrote:
Du kunne som Futte foreslår have snoet den eller på anden
> vis have 'ødelagt' den m.h.t. loftflowet.
>

Øhhhhh, jo altzzååå..... Futte er den tibetanske tæppetisser som af og
til sidder i tanktasken når vi kører tur omkring sommerhuset. Jeg er så
Co.'en ik

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine,skadede, årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Hekto (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-05 22:23

> Øhhhhh, jo altzzååå..... Futte er den tibetanske tæppetisser som af
> og til sidder i tanktasken når vi kører tur omkring sommerhuset. Jeg
> er så Co.'en ik

Ja, jeg kan sq ikke se forskel!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Armand (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-05 16:57

Anders Majland wrote:
>>Hallo Sømand! ... den transport har ikke være 'korrekt orlogsmæssigt
>>udhalet'!
>
>
> Godt jeg er landkrabbe og ikke lever af godstransport :-.)
>
>
>>Man beskytter da alt løbende gods imod skamfiling!
>>
>>Styrken har sikkert været OK; men når først der er filet nogle
>>korrer/tråde over, går det stærkt ned ad bakke.
>>Vibrationer og blafren i fartvinden er nærmere årsagen end kvaliteten
>
>
> Jeg har tidligere ødelagt noget pga blafren i vinden......
> Så jeg tænkte (men ikke godt nok) at sådan en elastikstrop imellem ....
> Det gjorde det også, da der ikke er noget at se på stropperne hvor de
gik mod
> traileren. Men tilgæld fik jeg så resultatet på billederne ....
>
> Ville det have været tilstrækkeligt at stripse elastikken fast mod den
> orange - eller hvordan ville en proff. have gjor det ?
>

sno stropperne en omgang hvor de udsættes for blafren - Dét ændrer
karakteristikken væk fra flyvinge-princippet!
Ingen blafren = Ingen slid!

--
Armand.

Hekto (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-05 22:27

> sno stropperne en omgang hvor de udsættes for blafren - Dét ændrer
> karakteristikken væk fra flyvinge-princippet!
> Ingen blafren = Ingen slid!

Njaaaaaah ... som du plajer at sige! ... det er ikke heeelt rigtigt!

Det man gør ved at sno båndet er det samme som når man laver 'huller' i
golfbolde og snoninger på skorstene.
Det sikrer korrekt 'afløsning' d.v.s. at luften der strømmer rundt om
emnet 'slipper' overfladen på et mere optimalt tidspunkt og ikke danner
et stort sug på bagsiden. Det er ikke det samme som turbulens.
Det kan faktisk også ses på flyvinge hvor man af og til ser nogle små
'knaster' eller et langsgående 'knæk'. Formålet er også her at skabe
'afløsning'.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Futte & Co. (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 09-11-05 14:27

Anders Majland wrote:
> Se http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1260
>
> /A
>
>

Nu ved du til næste gang at du skal sno stropperne så de ikke bliver
ødelagt af at blafre i vinden,
De hsnydstropper jeg bruger, har da holdt i ca. 5 år, sååeee !

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine, skadede, årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Mikkel Christensen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 09-11-05 21:10

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Se http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1260

Jeg er nu mere interesseret i hvor mange kasser øl du rent faktisk fik
plads til i bagagerummet :D

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Anders Majland (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 10-11-05 09:07

> Jeg er nu mere interesseret i hvor mange kasser øl du rent faktisk fik
> plads til i bagagerummet :D

Se dk.fritid.bil

Men jeg kan da godt afsløre at jeg havde handlet inden de kom med scooteren.
Jeg troede at jeg kunne have en række øl på hver side af scooteren. Det
kunne jeg ikke - der var kun plads ved siden af forhjulet. Så jeg havde 8
kasser i bilen (og 7x24 dåser + 18x2L engangsflasker) Der er ikke mange nye
biler i samme prisklasse some en skoda fabia der har mere plads



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste