Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon batterier til D50, D70 og D100 korts~
Fra : J.H.

Dato : 09-11-05 12:50

Klip fra:
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3373098/

Kameraprodu-centen Nikon tilbagekalder 710.000 batterier til digitale spejlreflekskameraer, fordi de kan kortslutte og smelte.

Der er masser af power i moderne batterier.
Det betyder, at den produktionsfejl som Nikon har opdaget på batterierne, der findes i spejlreflekskamera-serierne D50, D70 og D100,
kan få alvorlige følger.

Faren er en kortslutning, der medfører en overophedning, og potentielt at batterierne smelter. Ud over at batteriet bliver ødelagt,
er der også stor risiko for, at selve kameraet tager alvorlig skade, skriver den norske TV2 nettavisen.

Ejere af et af ovenstående kameraer, der indeholder et batteri med modelnummer EN-EL3, bør tage kontakt med Nikon. En del batterier
er også solgt separat.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-11-05 12:51

J.H. wrote:

emnet blev osse omtalt her i NG i går.

Bo //

Fra : J.H.

Dato : 09-11-05 13:01

Bo Bjerre wrote:
> J.H. wrote:
>
> emnet blev osse omtalt her i NG i går.

Ups - det havde jeg ikke lige set

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 09-11-05 21:08

Og i øvrigt blev teksten korrigeret efter jeg sendte en mail til artiklens
forfatter, så den nu afspejler virkeligheden lidt bedre...

Mvh/Carsten-S

Fra : Jacob

Dato : 09-11-05 22:42

> [...]
>
> Ejere af et af ovenstående kameraer, der indeholder et batteri med
> modelnummer EN-EL3, bør tage kontakt med Nikon. En del batterier er også

Batteriet kan også bryde ibrand. det har jeg set på en modelflyver med samme
type batteri.