Firewall´en i Norman og netværk ?
Fra :    ab©

Dato : 09-11-05 09:23

Jeg skal disable min firewall for at andre på netværket, der kan få lov at
komme ind på min PC - mon nogen vil give et hint til, hvad jeg skal gøre for
at lukke op og samtidig lukke af for alt andet. Jeg har opsat systemet
således, at Norman kommer ud og spørger om jeg vil tillade NN - men når
nogen prøver via nettet kommer der ikke nogen forespørgsel ?

ab (-c:)

Fra : Anders S..

Dato : 11-11-05 12:38

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> således, at Norman kommer ud og spørger om jeg vil tillade NN - men når
> nogen prøver via nettet kommer der ikke nogen forespørgsel ?

Er du bag en router eller andet?

MVH
Anders

Fra :    ab©

Dato : 11-11-05 13:31

"Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> skrev i en
meddelelse news:43748276$0$1800$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er du bag en router eller andet?

Nej i første omgang er det kun 2 PC´er, der "snakker sammen", men senere
skal de kobles sammen med en 3 PC, der er koblet op med en router.

ab (-c:)

Fra : Anders S..

Dato : 13-11-05 00:32

> [...]
>>

> Nej i første omgang er det kun 2 PC´er, der "snakker sammen", men senere
> skal de kobles sammen med en 3 PC, der er koblet op med en router.

Ok. Så hvid jeg husker tillader Norman PF ikke en sådan trafik fra off. ip
adresse prøv at installere NetBEUI hvis der er winXP. (er ikke nødvendig
når/hvis du har en router)

Her selv fået denne vejledning fra Norman support engang.

Åbn den følgende mappe på Windows XP CDROM: ValueAdd\Msft\Net\Netbeui.
Kopiér nbf.sys til %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\DRIVERS\ mappen. (%SYSTEMROOT%
angiver Windows/Winnt-mappens placering)
Kopiér netnbf.inf til %SYSTEMROOT%\INF\ mappen. (skjult mappe - se
nedenstående beskrivelse for visning af skjulte mapper)
Højreklik på LAN-forbindelse og vælg Egenskaber
Tryk på Installer
Tryk på Protokol og vælg Tilføj
Vælg NetBEUI og tryk på OK
Genstart, hvis Windows beder dig om det

Visning af skjulte mapper i Windows XP

Tryk på Start -> Kør og skriv explorer. Tryk derefter på OK.
Tryk på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Vis
Sæt markering i "Vis skjulte filer og mapper" under "Skjulte filer og
mapper"
Tryk på Anvend og OK

--
MVH