regnskab
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 09-11-05 17:52

Hej

Er I bekendt med om der findes regnskabsprogrammer til OS X på dansk???
--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Tom

Dato : 09-11-05 19:39

First office ?
Evt en nyere version af Maconomy?!
Tom

Selv bruger jeg en oldgammel version af Maconomy.. I emuleret OS9..
Kører fint og kan printe etc..

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-11-05 22:38

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-11-05 22:38

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Evt en nyere version af Maconomy?!
Nix. Det ophørte med at findes som enkeltbrugerprogram for mange år
siden. Det er et stort client-server system nu. OS X-brugere kan komme
på, men ikke med en native klient - enten OS 9 / Classic eller Java.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-11-05 23:25

J.K. Nyeboe <nyeboe@gmail.dk> wrote:

> Hej
>
> Er I bekendt med om der findes regnskabsprogrammer til OS X på dansk???

Prøv at kigge på:

http://www.e-conomic.dk/website/default.asp

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Tom

Dato : 10-11-05 00:33

Det er simpelthen for dyrt !!
150 om måneden for 2000 posteringer
300 for ubegrænset..
De fleste vil have brug for et eller flere tillægs moduler.. Holdt op imod
f.eks
http://www.kiwimultimedia.dk/page2/page18/page18.html
Der er et økonomi app til OSX !!!
First office koster 2400.-
Så pengene er tjent hjem det første år..
Ligesom at der følger en masse mere med, herunder ubegrænset antal
posteringer og en masse andet, plus upgrade til større versioner billigt..
Ligner faktisk det jeg selv mangler.. Tihi!!?
TOM

PS
Aner ikke om det er på dansk. Selv om at producenten har en "dansk
afdeling"..
http://www.hansaworld.com/

Fra : Tom

Dato : 10-11-05 00:42

Her lige direkte link
http://www.firstoffice.dk/main/hwconvindex.htm
Sæføli er det på dansk!

Fra : Tom

Dato : 10-11-05 01:09

Bliver nødt til lige også at henvise til
http://www.montania.se/demo/
Ser ud til at de virkeligt har noget interessnat..
Ex..
Et rent bogføringsprogram..
Det kan ikke andet, ingen fakturaer, ingen kryds revidering med estimater
baseret på budget gisninger.. Bla. Bla..
Der alts sammen gør sådanne økonomi programmer uforståelige..
Kan du IKKE komme ind på ovenævnte side så prøv hovedside og klik dig
videre..
Tom

PS
Er bange for at det KUN findes på svensk..
Men til 1995.- virker det til at overkomme..
Og så er der en tiger-demo på deres sider..
Genialt..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-05 16:17

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Det er simpelthen for dyrt !!
> 150 om måneden for 2000 posteringer
> 300 for ubegrænset..

tja, tjo ... men man skal jo nok lige kigge på TCO, backup, bøvl m.m.
.... jeg kan godt se fordelen i at have sådan noget som regnskab
udliciteret på den måde ... så kan man koncentrere sig om det man tjener
penge på ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-11-05 22:38

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Det er simpelthen for dyrt !!
Hvordan kan du sige det, når det ikke var dig der spurgte?
Jeg vil sige som TvH: Se på TCO. Får du fx. gratis opdateringer med den
påtænkte købesoftware?

E-conomic virker fint, og det gør de andre nok også.

Fra : Mikael

Dato : 11-11-05 08:59

Jeg kender et lille familiefirma - en slags købmand/distributør m.
omsætning på et par mill. og ca. 200 kunder - som har brugt First
Office i mange år. De er meget begejstrede for at det er så simpelt,
på dansk og med mulighed for at udvide efter behov. Deres revisor er
osse meget glad - og det er nemt at gå til for alm. mennesker uden
bogholdergener el. handelsskoleeksamen.

mvh Mikael Kern