Findes der en uvildig instans på IT-område~
Fra : Erik

Dato : 08-11-05 00:17

Hej

Indenfor byggeriet findes "Voldgiftsnævnet for Bygge- og Anlæg" som
regelmæssigt udpeger ingeniører/arkitekter til at udtale sig om byggerier.
Har IT-branchen noget der bare ligner? Skal bruges i en retssag, hvor der er
behov for oplysninger.

Mvh
Erik

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-11-05 07:13

"Erik" <adresse@dur.ikke> writes:

> [...]
> Har IT-branchen noget der bare ligner? Skal bruges i en retssag, hvor der er

Hvis det er en forbrugersag findes der ikke et klagenævn specielt for
IT-udstyr. Det synes IT-branchen ikke var nødvendigt.

--
Peter Makholm | Det sae banken osse: Hvis du overhovet vil have noen
peter@makholm.net | glæde af din fremtid ska du ikke vente til i morgen.

Fra : Erik

Dato : 08-11-05 22:46

> Hvis det er en forbrugersag findes der ikke et klagenævn specielt for
> IT-udstyr. Det synes IT-branchen ikke var nødvendigt.

Det er ikke en forbrugersag, men en sag mellem en medarbejder og dennes
arbejdsgiver.

Sagen vedrører især værdiansættelse af varer, som arbejdsgiveren havde
modtaget retur fra sine kunder, og som den ansatte herefter fik stillet
billigt iog i visse tilfælde gratis til sin rådighed.

En vurderingsmand skal bl.a. estimere den faktiske værdi af de pågældende
varer på det pågældende tidspunkt (2002).

Mvh
Erik

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-11-05 13:41

Erik wrote:

> En vurderingsmand skal bl.a. estimere den faktiske værdi af de pågældende
> varer på det pågældende tidspunkt (2002).

Måske kunne I finde en broker, der har handlet med tilsvarende brugt udstyr?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Erik

Dato : 11-11-05 13:54

> Måske kunne I finde en broker, der har handlet med tilsvarende brugt
> udstyr?

Ja, det har jeg også tænkt på - kender du eventuelt nogen?
Mvh
Erik

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 08-11-05 07:42

"Erik" skrev 08/11/05 0:16:

> [...]
> Har IT-branchen noget der bare ligner? Skal bruges i en retssag, hvor der er

Domstolene har (så vidt jeg husker) en eller anden form for lister over
IT-sagkyndige, som man bruger fx. i bevissikringssager. Ellers foregår det i
en retssag ved at parterne giver nogle forslag til en sagkyndig, som retten
så vælger imellem, hvis parterne ikke kan enes. Man kan også bede en
brancheorganisation om at udpege en.

--
/kristian

Fra : Erik

Dato : 08-11-05 22:48

> [...]
> retten
> så vælger imellem, hvis parterne ikke kan enes. Man kan også bede en

Tak for informationerne. Retten har ikke kunnet anvise en relevant
sagkyndig, så jeg skal netop selv forsøge at finde én. Men måske er ITEK et
bud på en sådan brancheorganisation ?

Mvh
Erik

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-11-05 10:40

Erik wrote:

> [...]
> Har IT-branchen noget der bare ligner? Skal bruges i en retssag, hvor der er

Teknologisk Institut kunne være en mulighed. (http://www.teknologisk.dk/)

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-11-05 18:29

> [...]
> Har IT-branchen noget der bare ligner? Skal bruges i en retssag, hvor der

Jeg har kollegaer, der tidligere har udtalt sig i retten. De er typisk
indkaldt af en af parterne i sagen uden at de af den grund har haft
forkærlighed for et bestemt svar.

Mvh Maria