Manglende lejekontrakt
Fra : HKN

Dato : 07-11-05 22:04

Hej,

Min svigermor er netop flyttet i lejlighed, efter at hun er blevet alene.
Hun bor i et isoleret lokalsamfund (på en ø), hvor man har et lidt andet
forhold til hvorledes man fortolker love og regler etc. Som følge deraf
har
hun heller ikke fået en lejekontrakt, ligesom den forrige lejer heller
ikke
havde det (privat udlejer.

Men hvordan er hun i grunden stillet? Kan hun ikke risikere at blive smidt
på gaden med kort varsel, eller??

Mvh
Henrik

It has removed 57 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-05 22:55

In article <436fc12c$0$103$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, HKN wrote:
> [...]
> havde det (privat udlejer.
>
> Men hvordan er hun i grunden stillet? Kan hun ikke risikere at blive smidt

Nej, så er lejeforholdet underlagt lejeloven. En lejekontrakt indskrænker
som regel lejers rettigheder, og jeg vil derfor som lejer til enhver tid
vælge et lejemål uden lejekontrakt, fremfor et med standardkontrakten.

Fra : JS

Dato : 08-11-05 10:01

> Nej, så er lejeforholdet underlagt lejeloven. En lejekontrakt indskrænker
> som regel lejers rettigheder, og jeg vil derfor som lejer til enhver tid
> vælge et lejemål uden lejekontrakt, fremfor et med standardkontrakten.

Enig, men hvordan kan aftales bekræftes. Er det nok at vidner har set hende
flytte ind osv? Eller at hun er flyttet ind med stiltiende accept fra
udlejer?

Fra : HKN

Dato : 08-11-05 10:32

> Enig, men hvordan kan aftales bekræftes. Er det nok at vidner har set
> hende flytte ind osv? Eller at hun er flyttet ind med stiltiende accept
> fra udlejer?

Det må vel være nok at dokumentere en månedlig indbetaling til udlejers
konto?

Fra : Grunt

Dato : 08-11-05 12:11

On Tue, 8 Nov 2005 10:31:34 +0100, "HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Det må vel være nok at dokumentere en månedlig indbetaling til udlejers
>konto?

Helt rigtigt, betaling af f.eks. depositum, med kvitering, eller den første
lejeindbetaling, med kvitering, er nok. (står også i lejeloven, eller var det i
kommentarerne, hmm.

Fra : per christoffersen

Dato : 08-11-05 12:35

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> første
> lejeindbetaling, med kvitering, er nok. (står også i lejeloven, eller var

Det står ikke i lejeloven, men i selve loven er det jo forudsat, at en
skriftlig lejekontrakt ikke er nødvendig.
En de facto bebeoelse + kvitteringer for betalingen må helt klart være nok.

/Per

Fra : JS

Dato : 08-11-05 12:31

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det må vel være nok at dokumentere en månedlig indbetaling til udlejers
> konto?

Naturligvis.

Fra : HKN

Dato : 08-11-05 12:29