Mislykket reperation
Fra : Snuden

Dato : 05-11-05 12:26

Hej gruppe

Har en auto-mekaniker, som trods gentagne forsøg *ikke* har afhjulpet
en fejl på bilen, et juridisk krav på nogen som helst betaling
overhovedet?
--
Snuden

Fra : KNT

Dato : 05-11-05 12:50

Det kommer jo lidt an på om opdraget var at 'finde fejlen' eller 'løse
fejlen'.

Knud

Fra : Snuden

Dato : 05-11-05 16:56

On Sat, 5 Nov 2005 12:50:07 +0100, "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk>
wrote:

>Det kommer jo lidt an på om opdraget var at 'finde fejlen' eller 'løse
>fejlen'.

Opgaven var naturligvis at *løse* fejlen.
--
Snuden

Fra : alexbo

Dato : 05-11-05 18:10

"Snuden" skrev

> Har en auto-mekaniker, som trods gentagne forsøg *ikke* har afhjulpet
> en fejl på bilen, et juridisk krav på nogen som helst betaling
> overhovedet?

Ja, hvis han har gjort hvad man kan forlange af en fagmand, så har han også
krav på betaling.

Det er ikke anderledes end hos lægen, tandlægen, advokaten, selve det at man
stadig er syg, har tandpine, eller har tabt sagen, betyder ikke at man
ikke skal betale.

mvh
Alex Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-11-05 18:38

In article <436ce76a$1$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, alexbo wrote:

> [...]
> stadig er syg, har tandpine, eller har tabt sagen, betyder ikke at man

Nej, men hvis han opgiver, og man kan få den løst på et andet værksted,
så nærmer vi os noget hvor firma 1 måske skal betale (ud af de penge han
har fået).

Fra : alexbo

Dato : 05-11-05 18:52

"Povl H. Pedersen" skrev i

> Nej, men hvis han opgiver, og man kan få den løst på et andet værksted,
> så nærmer vi os noget hvor firma 1 måske skal betale (ud af de penge han
> har fået).

Ja, men det var ikke det der blev spurgt om, Snuden spurgte om der gælder en
slags automatisk "no cure no pay".
Det gør der ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Snuden

Dato : 05-11-05 23:06

On Sat, 5 Nov 2005 18:51:53 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Povl H. Pedersen" skrev i

>Ja, men det var ikke det der blev spurgt om, Snuden spurgte om der gælder en
>slags automatisk "no cure no pay".
>Det gør der ikke.

Den situation Povl nævner kan nu godt blive aktuel.

Jeg vil dog lige tilføje, at jeg ikke kunne drømme om ikke at betale
vedkommende for hans arbejde - det var det rent juridiske "what-if"
jeg var interesseret i.

Foreløbig tak for svarene :)
--
Snuden