Hjælp Nvidia TNT 64 vil kun vise 16 farver
Fra : Benny Andersen

Dato : 16-01-01 11:00

Efter at have geninstalleret Windows98 kan jeg ikke få pcen til at køre med
mere end 16 farver og laveste opløsning.
Hvis jeg prøver at skifte går maskine enten i sort eller vil kun starte i
fejlsikret tilstand.
Jeg har installeret såvel skærm (plug and play), som skærmkort og driver
efter forskrifterne.
Under Enhedshåndtering vis enheder efter type er såvel skærm, som kort
registreret uden bemærkninger. I billedet vis enheder efter tilslutning er
skærm, men IKKE skærmkort registreret!
Der er ikke under egenskaber nogen af stederne nogen konflikter.
Under kontrolpanels indstillinger for skærm står:
Plug and Play skærm på NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro.
Driveren er den sidst opdaterede fra Nvidia.
Det skal lige understreges at jeg har kørt med kortet i et års tid uden
problemer. Dog var der meget store problemer ved instalatioen, og dengang
blev jeg hjulpet på vej af supporteren fra firmaet Mycom der har sat
computeren sammen og leveret kort og software det sidste uinstalleret.
Som sagt er fejlen opstået ved en geninstallering af Win98 derfor udelukker
jeg også at der skulle være fejl på kortet. Al anden konfiguration,
programmer m.v. fungerer uændrede.
Vil nogen prøve at hjælpe???
Mvh benny andersen

Fra : oz1hdl

Dato : 16-01-01 12:36

> [...]
> fejlsikret tilstand.
> Jeg har installeret såvel skærm (plug and play), som skærmkort og driver
Jeg fik aldrig mit til at virke ordentligt, har derfor købt et nyt, mit var
til PCI.
/Gert

Fra : SoS

Dato : 16-01-01 12:51

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| Som sagt er fejlen opstået ved en geninstallering af Win98 derfor udelukker
| jeg også at der skulle være fejl på kortet. Al anden konfiguration,

Er der ikke noget om at TNT2 kører bedre med ældre udgaver af Detonator ?? Prøv det !
Prøv Det !

SoS

Fra : Louby

Dato : 16-01-01 14:03

Det var det hos mig så jeg bruger den gamle org driver og kan se 32bit igen.
Så detonator kommer ikke på min pc med det kort jeg har

HilsenLouby

SoS <ng@nospam.dk> skrev i en

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-01-01 09:40

> Er der ikke noget om at TNT2 kører bedre med ældre udgaver af Detonator ??
Prøv det !
> Prøv Det !
>
> SoS

Jeg har prøvet - med samme resultat desværre!
benny

Fra : Croc®

Dato : 16-01-01 19:37

On Tue, 16 Jan 2001 10:59:55 +0100, "Benny Andersen"
<benny.andersen@post2.tele.dk> wrote:
Tre ting

1. hvis du ikke har din monitor detected rigtig istedet for plug a'
play:
2. Hvis du ikke har en irq assigned til VGA
3. vær sikker på at alt vedr. drivere til GFC er væk, gør sådan her:

Run any uninstall from Add/Remove Programs. These frequently are not
totally thorough but
should be done anyway.

After you reboot, delete these files if found:
In C:\Windows\System: nv*.*, bc*.*, bls*.*, 3dbg*.* (the latter 3
only
apply to Creative
drivers)
In C:\Windows\Inf: drvdata.bin, drvidx.bin, 3dbg*.inf, nv*.inf
In C:\Inf\Other: 3dbg*.inf, nv*.inf

Run regedit and delete the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Creative Tech\Blaster Control 3.0 (or 2.0)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls
Folder\Device\shellex\PropertySheetHandlers\Blaster Control 3.0 (or
2.0)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls
Folder\Device\shellex\PropertySheetHandlers\NVTweak
(look under Controls Folder\Display as well as Device keys here for
Blaster Control or
NVTweak keys)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run -
look
for bcdetect or
NVInitialize entries on the right side and delete them but not the
whole
Run key. Also,
check the RunOnce key for the same entries.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OpenGLdrivers
- delete the
RIVATNT entry on the right side

Herefter kan du installere din driver og monitor. anb. driver til dit
kort er 2.08 / 2.40 / 5.33 og ikke andre

Regards Croc®

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-01-01 09:45

Hej -
Den kan jeg simpelthen ikke overskue...
Det kan da bare ikke passe, at det skal være så besværligt.
Men tak for din lange redegørelse.
benny

Fra : Croc®

Dato : 17-01-01 22:00

On Wed, 17 Jan 2001 09:45:02 +0100, "Benny Andersen"
<benny.andersen@post2.tele.dk> wrote:

Det er da ikke så slemt når du følger opskriften :)
velkommen til Nvidia driver verden, tro mig det er den sikre metode
og efter et par gange kan du gøre det i søvne ;-p

Regards Croc®