Hallo i Tønden!
Fra : Claudio Adam

Dato : 09-11-05 08:48

Prøv lige: " Paulus brev til Romerne - 15, ( side 209 )
1 til 7 burde gøre det?

NB. Der findes den unterhøvlende mange måder at være grov og ubehøvlet
på: End det at bande:
Kære Høns.

Men selvfølgelig:
Den skal man kalde den: Slebne/bagvaskende/ bag ryggen, talelse:
- er selvfølgelig altid at foretrække:
For bovlamme kratluskere, der ikke kan finde egen røv i eget mørke.

Hvordan er det også man siger på godt dansk:
- Rend mig i røven!

Adam.

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-11-05 08:52

Fra : TBC

Dato : 09-11-05 12:54

"Claudio Adam (slet 2CSZV)" <kraka@2CSZVc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige: " Paulus brev til Romerne - 15, ( side 209 )
> 1 til 7 burde gøre det?
>
> NB. Der findes den unterhøvlende mange måder at være grov og ubehøvlet
> på: End det at bande:

Så glæd dig over at det er noget du lader til at være god til, både med og
uden kraftudtryk.

Men mon ikke du har angivet et forkert skrifsted?

Der er mange skrifsteder i bibelen der kunne vække anstød i dag hos
tyndhudede antikristne, der vil have noget at forvrænge og skrige over.

Romerne 15:1-7 kan jeg ikke se skulle være et oplaget af dem, med mindre man
da syntes det er ubehøvlet "ikke at tænke på sig selv" men tage hensyn til
"den der er svag" i troen og "tænke på sin næstes gavn og opbyggelse", "tage
imod hinanden", og "fastholde håbet" ved Kristus forbillede og "skrifternes
trøst" som er temaet for den henvisning du giver.

Måske kan det berolige dig at det af kontekst (kap 14) handler om vejledning
i forbindelse men hvordan man bør tage imod dem der opsøger, og bør tages
imod i det kristne fællesskab som måtte være svage i troen. Og i den
forbindelse kan ovenstående ikke siges at være hverken slebent eller
bagtalerisk, men blot kærligt, omsorgsfuldt og imødekommende fra et kristent
perspektiv. (Ja uhada hvor forargeligt

Så du behøver slet ikke at føle dig hverken forarget og ramt, du deler efter
dine indlæg at dømme formentligt slet ikke noget af den kristne tro, eller
har nogen intension om at opsøge et kristent fællesskab. Så skrifstedets
udtryk er dig, din tro og din person ganske uvedkommende.

Men er du du virkelig forarget over at man kan sige at nogle har en stærk
tro, og andre har en svag?

Jeg indrømmer da gerne at jeg er ganske svag i troen på at du har noget
andet oprigtigt mål med din deltagelse i gruppen, end at forsøge at svine
bibelen, kristne og troende til.

> Hvordan er det også man siger på godt dansk:
> - Rend mig i røven!

.....Hvis det er dit ønske og din holdning, kunne man undre sig over at du
overhovedet henvender dig til folk du bare ønsker skal rende dig i røven, i
en nyhedsgruppe med folk du ønsker skal rende dig i røven. ...Det virker
irrationelt og egentligt røvsygt, med mindre du bare har det dårligt og
oplever et destruktivt "behov" for at afreagere og "slå på" nogen.

TBC

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-11-05 14:08

TBC <-sutmin@2night.dk> skrev:

Jeg tænker at du til en begyndelse kunne vedlægge dit navn i
følge med dit svar/indlæg til mig.
Jeg tænker at dette trods alt var en begyndelse?

På den anden side: Hvis du føler dig støt over mit sprogbrug/
ehrunder: indlæg:
så undlad at svare på dette! ( se filter?)

Iøvrigt skal jeg da oplyse om:
At mit:
Skal vi kalde det provokerende angreb:
Ikke er møntet på min henvisning til Bibelen!

Tværtimod: Til den delagtion der åbenbart ikke tåler, jah hedder
det grov tale, eller hvad?
Her på nettet.

Og hvis du således og dette i ramme alvor: Stadigvæk ikke kan se
lyset i min henvisning til Paulus, kan jeg da kun beklage dette.
- Da det i mine øjne og forståelse af teksten, jo rammer plet:
( se Vestergård/Klanen etc.....

Jeg vil da gerne som en lille lindring for dig:
Eftergive: at indlæg kan være provokerende, både med og uden
indblanding af grov tale.
Og dette må jeg så støtte 100%, Da provokation absolut fremmer
den forståelsen, og debatten jah-vel sagtens?

Med venlig Hilsen
Claudio Adam.

Fra : TBC

Dato : 09-11-05 15:11

"Claudio Adam (slet 7WEBD)" <kraka@7WEBDc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lyset i min henvisning til Paulus, kan jeg da kun beklage dette.
> - Da det i mine øjne og forståelse af teksten, jo rammer plet:

Hvad du har af udenstående med andre på usenet kan jeg ikke vide, så i det
perspektiv kender jeg ikke meningen med dit indlæg.

Jeg forholdte mig blot til dit indlæg som det stod i sig selv, som en ny
tråd, og debatterede imod de misforståelser jeg syntes det som sådan
forkyndte, da der som jeg læste det, blev relateret noget
"slebent/bagvaskende" med Romerne 15:1-7

Jeg er helt indforstået med at skulle indrømme min tilgang kunne bero på en
misforståelse af dit indlæg, på basis af en underforstået mening med dette,
reletaret til helt andre forhold end jeg troede, og kender til.

TBC

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-11-05 16:14

Det er absolut ikke let at være menneske,
- men det hjælper vis man er Lutheraner.....

Hilsen Adam

ps. Jeg ved ikke om man kan kalde det frustration og en
afreageren:
At man ikke nærer broderkærlighed overfor hverken Jødedommen
eller Islam.
Men modspil skal De jo have:
Og blive ved med at få det: joh, det skal De da!

Fra : karenD

Dato : 14-11-05 13:30

"Claudio Adam" skrev d. 09-11-05 16:14 dette indlæg :

> Det er absolut ikke let at være menneske,
> - men det hjælper vis man er Lutheraner.....
>
> Hilsen Adam

Jeg bare elsker din måde at sige tingene på!! Tit tænker jeg: "Hvad er
det dog, han skriver?", for dernæst at opdage, at jeg er fuldstændig
enig...
Bare klø på!
Venlig hilsen karen

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 16-11-05 15:10

"karenD" <karenD.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bare elsker din måde at sige tingene på!! Tit tænker jeg: "Hvad er
> det dog, han skriver?", for dernæst at opdage, at jeg er fuldstændig
> enig...

Kan du så give en oversættelse, hvis udsagnet har relevans til noget jeg
forventes at skulle tage stilling til?

Jeg regner med at det betyder at Claudio udviser forståelse og overbærenhed
over for at jeg gik forkert af at hans udsagn handlede om andre deltagere i
gruppen, og ikke selve Paulus tilskyndelser i Bibelen. Tager jeg fejl, eller
ligger der mere i det som respons til mig som det kunne forventes jeg skulle
respondere på, ville det jo være rart at vide.

TBC