Lys i Lygten Lillemor.
Fra : Claudio Adam

Dato : 08-11-05 08:29

Uanset hvad fanden man tror på,
eller ikke tror på:

Kan man vel for Satan blive enig om at livet er en Gudsbenådet gave!

I nat var der lys i Kirken, jah og den ganske nat.
" En smuk stilhed ".

- Dette er et tiltag der kunne bruges som et eksempel:
Som-noget konstruktivt i kampen om det Kommunale Valgflæsket.

Ergo Lys i Kirken fra solnedgang til solopgang og det i
Vinterhalvåret.
På landsplan vel og mærke, da!

Er det for indviklet?
- eller skal vi bare nøjes med den der gyllen?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-11-05 09:25

Claudio Adam (slet U56YY) wrote:
> Uanset hvad fanden man tror på,
> eller ikke tror på:
> Kan man vel for Satan blive enig om at livet er en Gudsbenådet gave!

Ja livet er en gave -- men kunne du ikke prøve at lade dit sprog vise
minimalt tegn på intelligens i samme positive lys?

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 09:48

Henrik Vestergaard wrote:

> Ja livet er en gave -- men kunne du ikke prøve at lade dit sprog vise
> minimalt tegn på intelligens i samme positive lys?

ikke bande - så kommer du nemlig i helvede!!!
ikke onanere - så visner din rygrad!!
ikke drikke kaffe - så får du halsbrand!!
ikke danse - så rører du ved et andet menneske!!
ikke spille kort - så har du det sjovt!!

bliv gudsfrygtig i stedet og frygt livet - den smule der er tilbage

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-11-05 10:09

Benny Bomstærk wrote:

> bliv gudsfrygtig i stedet og frygt livet - den smule der er tilbage

Jeps... Men til gengæld vil livet forekomme dig meeeeeget langt.

.... det er det med, at alt er relativt ;->

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I think, therefore I am overqualified.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 22:56

Cyril Malka wrote:

> Jeps... Men til gengæld vil livet forekomme dig meeeeeget langt.

LOL - laaaangt og keeeedeligt

og hvis det med vorherre nu er rigtigt så hellere tilgivelse end
tilladelse, i hvert fald på de mere lystige syndige områder

efter sigende er vorherre en flink fyr, så dén tager vi når vi kommer dertil

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 01:29

Benny Bomstærk wrote:

> LOL - laaaangt og keeeedeligt

Jeps!

Og derfra valget: Vil du have et langt og kedeligt liv, eller kort og
intens?

(Akiles' problematik)

> og hvis det med vorherre nu er rigtigt så hellere tilgivelse end
> tilladelse, i hvert fald på de mere lystige syndige områder

Synd er et vidt begreb og forstås anderledes fra de kristne og resten af
verden.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The last Christian died on the cross.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 07:50

Cyril Malka wrote:

> [...]
> intens?
>
> (Akiles' problematik)

> Synd er et vidt begreb og forstås anderledes fra de kristne og resten af

det handler vel bare om at opføre sig ordentligt overfor sine
medmennesker hellere end at opføre sig ordentligt over for en absurd ide

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 16:38

Benny Bomstærk wrote:
> det handler vel bare om at opføre sig ordentligt overfor sine
> medmennesker hellere end at opføre sig ordentligt over for en absurd ide

Nu kan jeg ikke vide hvad du mener "en absurd ide" er, men jo,
anstændighed overfor sine medmennesker vil være en rigtig god
begyndelse.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 19:58

Henrik Vestergaard wrote:

> Nu kan jeg ikke vide hvad du mener "en absurd ide" er, men jo,
> anstændighed overfor sine medmennesker vil være en rigtig god
> begyndelse.

vorherre er en absurd ide

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-11-05 10:17

Benny Bomstærk wrote:

> [...]
> ikke spille kort - så har du det sjovt!!
> bliv gudsfrygtig i stedet og frygt livet - den smule der er tilbage

Du misforstår pointen.

For dem som mener vi nedstammer fra aberne [og nogle synes at være
større indicier end andre ], er sproget ligegyldigt. Imidlertid er
der ikke meget formål med at skrive som om vi befandt os i en baggård i
Istegade, vel?

Muligvis har Holberg, HC Andersen m.fl. levet forgæves for de fleste,
men anstændighed i formuleringen *var* engang et mindstekrav her på Usenet.

Those days are long gone. :'-(

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:04

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> større indicier end andre ], er sproget ligegyldigt. Imidlertid er
> der ikke meget formål med at skrive som om vi befandt os i en baggård i

De har vel også computere i istedgade?

> Muligvis har Holberg, HC Andersen m.fl. levet forgæves for de fleste,
> men anstændighed i formuleringen *var* engang et mindstekrav her på Usenet.
>
> Those days are long gone. :'-(

Altså - lige så du ikke farer rundt i vildfarelse: men har du set h c
anderser og holberg skrive på usenet, så er det under noget der kaldes
et nickname, det er altså bare noget nogle levende mennesker kalder sig.
Et øgenavn eller kaldenavn kan man også kalde det.

man skal ikke tro på alt herinde, det er nu min erfaring

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 00:29

Benny Bomstærk wrote:
> De har vel også computere i istedgade?

Muligvis. Skal ikke kunne afvise det...

> [...]
> et nickname, det er altså bare noget nogle levende mennesker kalder sig.
> Et øgenavn eller kaldenavn kan man også kalde det.

Nej, men skolepensum skulle gerne gå forud for deltagelse på Usenet,
medmindre man tænker på dk.snak.sniksnak...

Så, nej, HC Andersen og Holberg skrev længe før Usenet, men den
sproglige arv er åbenbart ikke viderebragt af dem som gerne skulle have
gået i skole for år tilbage.

> man skal ikke tro på alt herinde, det er nu min erfaring

Enig.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 07:45

Henrik Vestergaard wrote:

> Muligvis. Skal ikke kunne afvise det...

men du er ikke sikker?

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 01:34

Benny Bomstærk wrote:

> De har vel også computere i istedgade?

Jow.

Men man behøver vel ikke at bruge ukvemsord, for at blive forstået, vel?

Jeg er ret doven, selv. Derfor bander jeg stort set aldrig. Det gør
sproget unøjagtig, det er spild af tid, og det flytter centrum. Forstås:
Det gør at andre ikke nødvendigvis hører, eller forstår, det, man
mener, fordi der kommer en masse fyldeord, som ikke tilfører dialogen
noget... Altså: Spild af tid og kræfter.

Desuden vil flere høre på en, hvis man taler/skriver ordentligt, end
hvis man ikke gør det.

Det gør, at hvis man har et godt budskab, men fører den uheldigt frem,
så kommer den ikke frem... Ærgerligt, ik'?

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The Cleaning Lady has to do Windows, I don't.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 06:24

Cyril Malka wrote:
> Jow.
> Men man behøver vel ikke at bruge ukvemsord, for at blive forstået, vel?

Netop.

> [...]
> Det gør, at hvis man har et godt budskab, men fører den uheldigt frem,
> så kommer den ikke frem... Ærgerligt, ik'?

Det er nemlig præcis der, vandene skilles. Jeg ser mange, som faktisk
har et argument, men når diskussionen garneres med kraftudtryk bliver
det sværere at komme ind til benet.

Når jeg - anden eller tredie gang - får samme latrinespand retur, er det
filtertid for dem som virkelig bliver ved.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 07:57

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> Det gør, at hvis man har et godt budskab, men fører den uheldigt frem,
> så kommer den ikke frem... Ærgerligt, ik'?

enig langt hen ad vejen, men du kalder det ukvemsord, jeg kalder det
kraftudtryk.

hvis jeg slår mig virker det bedre at sige av for fanden end blot av

men hvis jeg skal overbevise nogen om noget er det da rigtigt at det
forstyrrer hvis jeg snakker som en havnearbejder fra esbjerg

så, nogen gange er det nu helt fint at understrege sine følelser i det
sagte med en ed og andre gange er det ustrategisk.

men det jeg snakker om er nu heller ikke af kommunikativ art, men mere
teologisk idet de hellige også ved deres øvl om at man ikke må bande, er
undertrykkende og skyldspåførende. og det er noget sgu noget skidt

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 16:46

Benny Bomstærk wrote:
> enig langt hen ad vejen, men du kalder det ukvemsord, jeg kalder det
> kraftudtryk.

> hvis jeg slår mig virker det bedre at sige av for fanden end blot av

"Sådan noget l*rt!" virker også fint når jeg - engang imellem - slår mig
med hammeren når jeg sætter søm i væggen, men temmeligt hurtigt kommer
jeg jo i tanke om at når jeg styrer både hammer og søm, så er det
faktisk bare mig selv, der skal være mere forsigtig....

På den måde bliver det noget kortfattet, og ikke en overtrædelse overfor
andre. Jeg er som regel alene i det lokale hvor jeg arbejder med
husflid, og skulle min frue være i nærheden, har hun lært at en god
håndværker snakker med sig selv.

> men hvis jeg skal overbevise nogen om noget er det da rigtigt at det
> forstyrrer hvis jeg snakker som en havnearbejder fra esbjerg

Lige præcis.

> så, nogen gange er det nu helt fint at understrege sine følelser i det
> sagte med en ed og andre gange er det ustrategisk.

Vi lærer alle, og med tiden bliver behovet for at bruge det mindre. Ikke
at andre dikterer det, men simpelthen fordi vi alle lærer at banderiet
ikke gavner.

Lidt ligesom når Flash driller i et projekt. Begynder man at blive
irriteret, finder man aldrig fejlen, men går man væk fra opgaven en
times tid eller to, ser man straks fejlen når man kommer tilbage.

> men det jeg snakker om er nu heller ikke af kommunikativ art, men mere
> teologisk idet de hellige også ved deres øvl om at man ikke må bande, er
> undertrykkende og skyldspåførende. og det er noget sgu noget skidt

Teologer har bestemt en evne til at finde fejl, fremfor at finde gode
sider... Lærdom og vækst kommer af at se osten, undertrykkelsen af at se
hullerne i emmentaleren.

Fra : BEKA

Dato : 09-11-05 17:21

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in message

> Teologer har bestemt en evne til at finde fejl, fremfor at finde gode
> sider... Lærdom og vækst kommer af at se osten, undertrykkelsen af at se
> hullerne i emmentaleren.

Nå, endelig lidt lommefilosofi for viderekomne :)))

Personligt synes jeg I uhensigtsemæssig generaliserer en del (teologer er
sådan og sådan, kristne er sådan, osv osv). Mennesker er individuelle,
ligegyldig hvad religion man påhæfter dem eller de følger - og ignnem denne
nedladende holdning kommer man hurtigt til at fremstå ligssom dem man
snakker nedsættende om.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 19:02

BEKA wrote:
> [...]
> ligegyldig hvad religion man påhæfter dem eller de følger - og ignnem denne
> nedladende holdning kommer man hurtigt til at fremstå ligssom dem man

Nu er det jo, først og fremmest, således at når du klipper kontekst væk,
vælger du at tage teksten ud af sammenhængen, men lad det ligge.

Dernæst har det bestemt mit indtryk at de sjoveste og mest læseværdige
bøger (om kristendommen) er skrevet af ikke-teologer. Mest fordi
akademiske tekster ofte tog afstand fra tolkning og personlig
forståelse. Som om afstanden blev "upersonlig". Men jeg afviser ikke, at
der findes dygtige teologer. Kai Kjær Hansen er f.eks. spændende og hans
studieversioner af (fra hukommelsen) Matthæus og Apg var interessante,
og han er ikke den eneste, for jeg mener også CS Lewis er teolog.

Du begår en kæmpe fejl, når du ser en trang til at generalisere i
udtalelsen jeg kom med. Men når bare det passer ind i dit
verdensbillede, BEKA, så kan du jo sove roligt om natten - vel vidende
at kun ganske få vil tage afstand fra din adfærd.

Fra : BEKA

Dato : 09-11-05 20:44

> Nu er det jo, først og fremmest, således at når du klipper kontekst væk,
> vælger du at tage teksten ud af sammenhængen, men lad det ligge.

Fotr at være ærlig, så orker jeg ikke at klommentere på alt sammen. og det
var ikke hånligt ment. Tvertimod.

> [...]
> studieversioner af (fra hukommelsen) Matthæus og Apg var interessante, og
> han er ikke den eneste, for jeg mener også CS Lewis er teolog.

Her kan jeg ikke si' mig uenig.

> [...]
> udtalelsen jeg kom med. Men når bare det passer ind i dit verdensbillede,
> BEKA, så kan du jo sove roligt om natten - vel vidende at kun ganske få

Beklager, det var ikke specielt møntet på dig, og hvis jeg læste noget andet
ind i dit indlæg så undskylder jeg gerne, men samtidig synes jeg du tager
det for alvorlig.

Det jeg efterlyser, er at kaste lidt af af det lys og skarpe iagttagelser
*nogle* her har kastet på 'kristne' - det virker som det samme lys med
fordel kunne reflekteres tilbage.

Min profil er ikke 'kristen' i ordets almindelige forstand, ikke hvis jeg
fik lov til at diagnosticere, men jeg har bestemt et forhold til åndelige
værdier, Gud, Jesus. Min erfaring siger mig at der er en mening med det hele
og at livet på jorden er en del af en helhed. Jo jeg mener Bibelen er sand
historie, mern jeg kan ikke tage ansvaret for hvad der skete, specielt i GT.
Jeg har mange spørgsmål som jeg forhåpentlig får svar på engang. Denne
accept betyder ikke at jeg underkaster mig alting jeg ikke forstår.
Eksempelvis syntes jeg det var sjovt at der hånligt blev nævnt, i tråden
nævnt nedenunder, at man i nogle kristne kredse tror at skizofreni kan
helbredes gennem bøn og faste. Det var faktisk en behandlingsmetode som blev
anvendt i det gamle sovjet - 30 dages faste minus bøn. I dag er der en hel
den forskning omkring denne behandlingsmetode, åpenbart med stort held.

I min ordbog er Arne H Wiælstrup's indlæg om 'krtistendommens snedige plan'
et stykke religion så det basker. men det kan ikke AHW selv se - han mener
han er Marxist-leninst og har fået en vis selvforståelse af hvad stalinisme
er for noget. En religion *kan* ofte defineres som en udefrakommende kraft
som man underkaster sig, sin dømmekraft, sin intelligens. Man ser alting
farvet fra sit eget ståsted, og for mig at se er AHW udenfor rækkevidde. Man
har utallige sådanne institutioner (kraftkilder), firmaer, kirker,
forskellige sammenhold, politiske ideologier ikke mindst, og for den sags
skyld al slags ideologi, hvisd en tager overhånd.
Enhver kan se at der er begået utallige kriminelle handlinger, krige,
forfølgelse mm i religionens navn - og jeg kan godt forstå at mange tager
aftand fra den konventionelle defrinition af religion. Men som sagt, så
mener jeg man burde se et tingene i et meget bredere perspektiv.

MVH

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 21:15

BEKA wrote:
> Fotr at være ærlig, så orker jeg ikke at klommentere på alt sammen. og det
> var ikke hånligt ment. Tvertimod.

Bare ok.

> Her kan jeg ikke si' mig uenig.

Glæder mig at høre.

> Beklager, det var ikke specielt møntet på dig, og hvis jeg læste noget andet
> ind i dit indlæg så undskylder jeg gerne, men samtidig synes jeg du tager
> det for alvorlig.

Det er bare ok.

> Det jeg efterlyser, er at kaste lidt af af det lys og skarpe iagttagelser
> *nogle* her har kastet på 'kristne' - det virker som det samme lys med
> fordel kunne reflekteres tilbage.

Alt *kan* reflekteres tilbage, men jeg tror faktisk mange "kristne" er
ret ømskindede, og det egentlig også er det der forhindrer en dialog.
For at tage en debat skal udgangspunktet være at forsvare sin sag, men
også at turde indrømme at kunne tage fejl. De seneste par dage har vist
positive skridt i kommunikationen fra i hvert fald to andre, den ene
herinde og den anden i en anden parallel gruppe -- og det er fair nok.

> [...]
> Jeg har mange spørgsmål som jeg forhåpentlig får svar på engang. Denne
> accept betyder ikke at jeg underkaster mig alting jeg ikke forstår.

Fair nok.

> [...]
> den forskning omkring denne behandlingsmetode, åpenbart med stort held.

OK. Ganske interessant. Har du et link til den research? Jeg kunne godt
være lidt nysgerrig i forhold til indgangsvinklen.

> [...]
> aftand fra den konventionelle defrinition af religion. Men som sagt, så
> mener jeg man burde se et tingene i et meget bredere perspektiv.

Sådan er det med alt hvor man lader følelserne tage forrang i forhold
til fornuften.... Men så er det da godt at andre *kan* diskutere det.

Fra : BEKA

Dato : 09-11-05 23:06

> OK. Ganske interessant. Har du et link til den research? Jeg kunne godt
> være lidt nysgerrig i forhold til indgangsvinklen.

Nu skal jeg slet ikke udgi mig for ekspert her, men humlen ligger såmænd
ikke dybere end at allergi eller følsomhed overfor div madvarer kan
fremkalde skizofreni. Det er også kommet frem at specielt underlødig kost
har en hel del at sige om et menneskes adfærd. Man kan undre sig over
hvorfor der sker den evigt eskalerende meningsløse vold allevegne - og hvis
jeg ikke tager fejl så kan det fremkaldes af for meget sukkerholdige
madvarer, eller mangel på vigtige mineraler, vitaminer, og mange af de
stoffer de putter i maden ved man jo heller ikke havd følgevirkninger kan
være. Der var vidst en udsendelse på tv hvor en skulle leve af McDonalds mad
i een måned. Jeg tror han gik ned med flaget til sidst - jeg så ikke
udsendelsen selv.
En ganske enkel søgning på google 'fasting and schizophrenia' eller
'allergies and S' vil give resultater. Jeg er ikke sikker på hvordan
schitzofrenia skrives. Ihevrfald her er et dansk link.

http://www.alternativinfo.dk/public/art_2004/cvh_skizofreni.htm

Faste skulle givetvis være en kur mod en hel del forskellige lidelser, men
man kan godt forstå at medicinalindustrien ikke vil hen ad den naturlige
vej.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 20:02

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> jeg jo i tanke om at når jeg styrer både hammer og søm, så er det
> faktisk bare mig selv, der skal være mere forsigtig....

jeg blev helt nervøs for at du skulle til at argumentere for at sige af
for henrik i stedet for av for helvede.....

> Teologer har bestemt en evne til at finde fejl, fremfor at finde gode
> sider... Lærdom og vækst kommer af at se osten, undertrykkelsen af at se
> hullerne i emmentaleren.

hmmmm - du virker ind i mellem helt fornuftig - så der er altså ost
mellem hullerne. fint nok!

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 19:28

Benny Bomstærk wrote:

> enig langt hen ad vejen, men du kalder det ukvemsord, jeg kalder det
> kraftudtryk.

Ja. det er vist også den korrekte betegnelse.

> hvis jeg slår mig virker det bedre at sige av for fanden end blot av

Personlig, slår jeg mig yderst sjældent (foretrækker at bruge min tid
til noget andet), men hvis jeg ellers ved en fejl slår mig i noget eller
noget, så har jeg aldrig erfaret end det, at sige noget, ændrede noget
ved smerten.

Det er ikke ved at sige Av, ellef "for fanden" eller andet, som vil få
mit blod til at holde op med at løbe, hvis jeg skærer mig, eller som vil
gøre, at min finger, albue eller lille tå, gør mindre ondt.

> men det jeg snakker om er nu heller ikke af kommunikativ art, men mere
> teologisk idet de hellige også ved deres øvl om at man ikke må bande, er
> undertrykkende og skyldspåførende. og det er noget sgu noget skidt

Teologisk set er der intet om ikke at bande.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Make it idiot proof and someone will make a better idiot.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 20:07

Cyril Malka wrote:
> Benny Bomstærk wrote:

> Ja. det er vist også den korrekte betegnelse.

det bestemmer vel den enkelte selv?

> [...]
> mit blod til at holde op med at løbe, hvis jeg skærer mig, eller som vil
> gøre, at min finger, albue eller lille tå, gør mindre ondt.

hmmmm - nu er det da vist dig der er hovskysnovsky....

> Teologisk set er der intet om ikke at bande.

jeg er osse ligeglad med hvad teologerne siger - de har allerede fra
starten et troværdighedsproblem af format.....

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 21:16

Benny Bomstærk wrote:

> det bestemmer vel den enkelte selv?

Nej. Der er ordbøger med betegnelser og definitioner på ordene, nemlig
for at undgå at hver enkelt får sin egen privat definition.

> hmmmm - nu er det da vist dig der er hovskysnovsky....

Er det?

Personligt ser jeg det som spild af tid og krafter, samt totalt
irrationnelt at skælde ud, når man slår sig.

Men hvis det har en magisk virkning på dig, så du har mindre ondt ved
det, så er det fint med mig.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 22:54

Cyril Malka wrote:
> Er det?
>
> Personligt ser jeg det som spild af tid og krafter, samt totalt
> irrationnelt at skælde ud, når man slår sig.

prøv det prøv det

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 10-11-05 00:41

Benny Bomstærk wrote:

> prøv det prøv det

Det gjorde jeg... Til jeg var 7.

Fra : Britt Malka

Dato : 09-11-05 21:54

On Wed, 09 Nov 2005 19:27:47 +0100, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

> [...]
>til noget andet), men hvis jeg ellers ved en fejl slår mig i noget eller
>noget, så har jeg aldrig erfaret end det, at sige noget, ændrede noget

Nej, og det betyder faktisk, at når det en sjælden gang sker, at du
siger "av", så kommer vi alle sammen løbende, for så ved vi, at der er
sket noget meget alvorligt

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 21:56

Britt Malka wrote:

> Nej, og det betyder faktisk, at når det en sjælden gang sker, at du
> siger "av", så kommer vi alle sammen løbende, for så ved vi, at der er
> sket noget meget alvorligt

hehe

Ja, sidst det skete, havde jeg fået 220 volts i armen, så der var blevet
forbrændt og kommet hul helt gennem til kødet. (Gammelt hus uden HFI
relæ eller andet sikkerhed)...

Men der sagde jeg altså også "av!" ;->

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Love is grand, divorce is twenty grand.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 22:56

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> Ja, sidst det skete, havde jeg fået 220 volts i armen, så der var blevet
> forbrændt og kommet hul helt gennem til kødet. (Gammelt hus uden HFI

havde det nu været 380 volt var du ikke mommet udenom et kraftudtryk!!

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 10-11-05 00:43

Benny Bomstærk wrote:

> havde det nu været 380 volt var du ikke mommet udenom et kraftudtryk!!

Har været op til 18.000 volts (i et fjernsyn) og der kom ej heller mere.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... 1024x768x256.... Sounds like one mean woman

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 01:43

Fra : Vidal

Dato : 08-11-05 13:19

Benny Bomstærk wrote:

> [...]
> ikke spille kort - så har du det sjovt!!
>

> bliv gudsfrygtig i stedet og frygt livet - den smule der er tilbage

Hehe, og jeg der troede, du ikke vidste, hvad kristendom er. Du rammer
jo lige ned i det centrale. Du og Arne kunne blive et smukt par på
dansegulvet.

Måske skulle I starte en ny religion sammen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 08-11-05 15:04

On 8 Nov 2005 04:19:20 -0800, "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:

>Måske skulle I starte en ny religion sammen.

Det er i hvert fald god kristen tankegang. Hver mand sin kirke

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:13

Britt Malka wrote:

> Det er i hvert fald god kristen tankegang. Hver mand sin kirke

jamen - så kan jeg ikke ha den sammen med arne - hvem faen det så måtte ære

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 01:37

Benny Bomstærk wrote:

> jamen - så kan jeg ikke ha den sammen med arne - hvem faen det så måtte ære

Lige meget: Du behøver blot at sætte penge på vores konto.

OBS: Husk, at du er i en kristen nyhedsgruppe: Mange ting forstår i
sort/hvidt...

Når det viser sig at du, uheldigvis, i nogle tilfælde, er enig med
Britt, mig og Henrik, så er du nødvendigvis med i
klanen/religionen/sekten (lige meget hvilken, den er bare forkert og af
det onde).

Husk at tænke binært her omkring: godt/ondt - Gud/Djævelen -
Sandheden/skiderikker som skal udryddes, osv.

Velkommen i klubben!

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Vegetarians eat vegetables-Beware of humanitarians

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 08:01

Cyril Malka wrote:

> [...]
> det onde).
>
> Husk at tænke binært her omkring: godt/ondt - Gud/Djævelen -
> Sandheden/skiderikker som skal udryddes, osv.

jo tak - får vi noget at spise i den klub?

Du skriver at det ikke koster - hmmmm - kunne der ikke være en mulighed
for et indkomme? det er set før - ret tit endda - at sekters overhoveder
tjener styrtende med penge på undersåtternes renvaskede hjerner.... der
er shu penge i lortet, du!!

PS: jamen - så tænker jeg bnært og så kan helligfascisterne tænke bisart
i stedet....

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 19:29

Benny Bomstærk wrote:

> jo tak - får vi noget at spise i den klub?

Nope: Kun åndelig føde.

> Du skriver at det ikke koster

Jojo, jeg skrev det kostede. Læs lige igen

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The first duty of love is to listen.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 20:08

Cyril Malka wrote:

> Nope: Kun åndelig føde.

af for meget mad fylder man for meget i landskabet
af for meget åndelig føde fylder man bare for meget

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:11

Vidal wrote:

> Hehe, og jeg der troede, du ikke vidste, hvad kristendom er. Du rammer
> jo lige ned i det centrale. Du og Arne kunne blive et smukt par på
> dansegulvet.
>
> Måske skulle I starte en ny religion sammen.

hvem hulen er arne?

er det "hit med var'ne arne"?

jeg gider i øvrigt ikke danse - og da slet ikke med mænd......

så heller noget god single malt.....

--

BB

Boykot Colgate!