Guds kald
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-11-05 09:37

Her til morgen holdt jeg andagt (www.ucb.dk ):

=== citat start ===

Lørdag 5. november (2005)

GUDS KALD

"Før jeg dannede dig i moders liv, kendte jeg dig, " Jeremias 1:5

Der er et fast mønster i Skriften over hvad der sker i et liv, når Gud
ønsker at bruge og forbedre:

Der er altid et kald. Gud beder almindelig mennesker om at kaste sig ud
i ualmindelige tros-opgaver, såsom at gå på vandet.

Der er altid frygt forbundet med det. Gud beder altid mennesker gøre
ting, der skræmmer dem; som da Moses sagde til Gud "Jeg er ikke god til at
holde taler, kan du ikke spørge en anden?"

Der er altid et godt bagland. "Som jeg var med Moses, vil jeg være med
dig." Det sagde Gud til Josva, den nye leder.

Der er altid en beslutning. Nogle gange, som Gideon, siger vi ja. Andre
gange, som den rige til Jesus, siger vi nej. Men beslutningen er der altid.

Der er altid et forandret liv. De, der siger ja til Guds kald er ikke
perfekte. Men, fordi de siger ja, vil de lære og de vil vokse. Også fra
deres nederlag. De vil blive del af Hans plan for at redde en fordømt
verden. De, der siger nej, forandres også. De bliver lidt hårdere, lidt
mere modstandsdygtige overfor Hans kald og lidt mere disponerede for at sige
nej næste gang, Han kalder.

Kalder Han på dig nu? Måske handler det om dit arbejde, om dine venner,
din økonomi eller om at se din største frygt i øjnene? Guds kald vil gå til
dit hjertes inderste. Hvis du siger ja, vil du aldrig fortryde!

Bibellæseplan: Salme 126, John.3, Jer. 50-51

=== citat slut ====

Da jeg havde læst ordene (og grinet over sætningen) ...
Gud beder almindelig mennesker om at kaste sig ud i ualmindelige
tros-opgaver, såsom at gå på vandet.

.... blev jeg afbrudt med ordene:

Jesus-Break:
(2005-11-05, CET 09:20)
- "Følg Mig."

Means:
Follow Me.

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-11-05 10:25

"Jesus-loves-you" skrev
4805 news:Ab_af.73362$Fe7.250363@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Jesus-Break:
> (2005-11-05, CET 09:20)
> - "Følg Mig."

Jeg fortsatte mig andagt med ordene fra Bibellæser-Ringen ( www.blr.dk ):

=== citat start ===

Lørdag 5. (november 2005)

Olie på lampen

Heaven-Break:
(2005-11-05, CET 10:00)
- "Amen."

Zak 4,1-14

10:04
- "Det må du gerne (input bibelcitat)."

Zakarias' Bog (på hverdagsdansk):

4 Guldlysestagen med de to oliventræer

Derefter vækkede englen ved min side mig.

2 "Se!" sagde han, "hvad er det?"

"En lysestage af guld," svarede jeg, "med syv lamper og en
oliebeholder foroven, hvorfra der løber olie ned i lamperne. 3
Lysestagen er dekoreret med to oliventræer - et på hver side af
beholderen." 4 Så spurgte jeg: "Men hvad skal det betyde?"

5 "Ved du ikke det?" spurgte englen.
"Nej, Herre," svarede jeg.

6 Da sagde englen: "Dette er Guds budskab fil Zerubbabel: 'Du skal
sejre - ikke ved militærmagt og ikke ved menneskelig styrke - men
ved min Ånd!' siger Herren den Almægtige. 7 Om end forhindringerne
er store som bjerge, vil de ikke kunne afholde Zerubbabel fra at
bygge templet færdigt; og når han sætter kronen på værket ved at
lægge den sidste sten på plads, skal folket råbe af glæde og give
Herren ære derfor."

8 Følgende budskab var også til Zerubbabel fra Herren: 9 "Zerubbabel
lagde fundamentet til dette tempel, og han vil også komme til at
fuldføre det. Når det sker, vil folket indse, at jeg har sendt dig
til dem. 10 Undervurdér ikke denne spæde begyndelse, for folkets
mismod skal vendes til glæde, når de ser lodsnoren i Zerubbabels
hånd. Og dette er svaret på dit spørgsmål: De syv lamper
symboliserer Herrens alvidenhed; han ser nemlig alt, hvad der sker
på jordkloden."

10:10
- "Amen."

11 Så spurgte jeg englen om betydningen af de to oliventræer 2 og de
to olivengrene, gennem hvilke olien løb fra beholderen og ned i
guldskålene.

13 "Ved du ikke, hvad det betyder?" spurgte han.
"Nej, Herre," svarede jeg.

14 "Det er de to, som jeg har udvalgt og salvet til at tjene jordens
Herre."

(Bibelkommentar)

En engel retter Zakarias' opmærksomhed på det femte syn, der er ret
indviklet, men de fleste fortolkere ser lysestagen med de 7 lamper som et
billede på menigheden jf. Åb 1,20. Der sidder en gren på hver af de to
oliventræer, hvorfra olie løber ned i oliekarret øverst på lysestagen og
videre derfra ud til de syv lamper. De to olivengrene betegner menighedens
ledelse, dels præsterne repræsenteret ved Josva og dels den 'administrative'
og 'politiske' ledelse repræsenteret ved statholderen Zerubbabel. Dette
udledes af vers 14, idet både præster og konger kunne blive salvet med olie
ved indvielsen til deres gerning. Som efterkommer af kong David blev
Zerubbabel regnet som repræsentant for kongedømmet, selv om det ikke længere
eksisterede i Israel. Både præste- og kongegerningen peger frem mod
Messias, der skulle forene begge embeder i én person.

Det var Zerubbabels opgave at genopbygge templet (Ezra 5,2). Han
oplevede sikkert udfordringen som et bjerg, der virkede uoverstigeligt.
Herren belærer ham og trøster ham: Du skal ikke løse opgaven ved hjælp af
menneskelig magt og anstrengelse, men Herrens Ånd giver dig olie på lampen
og gør bjerget foran dig til slette! Selv de, der foragtede den ringe
begyndelse, må overgive sig, når bly-stenen, dvs. slutstenen lægges på
plads! (v 6-1 0). Her er trøst at hente for alle trætte menighedsledere og
opmuntring at hente for de, der oplever foragt, fordi arbejdet ikke synes at
føre til noget.

Til eftertanke: Foragt ikke den ringe begyndelse, men glæd dig i tillid til
Herrens løfter!

10:15
- "Amen."

DADDY:
10:15
- "Mine løfter står fast."

=== citat slut ====

'Olie på lampen' minder mig om de 10 brudejomfruer ...

10:21
- "Amen."

.... som Jesus fortæller om i en lignelse (Matt.25,1-13).

Apropos *Tempel*-kilden ...
4756 news:Nwl9f.72775$Fe7.246175@news000.worldonline.dk

Hmm ... de 2 andagtstekster "overlapper" hinanden. Syntax evt. ...
2034 news:JF3lc.152014$jf4.8109282@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4806

Fra : Brahmamurti

Dato : 08-11-05 22:36

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lørdag 5. november (2005)
>
> GUDS KALD
>
> "Før jeg dannede dig i moders liv, kendte jeg dig, " Jeremias 1:5

Endnu et vers der bekræfter reinkarnation.

Tak Gud!,
Brahmamurti

Fra : Vidal

Dato : 08-11-05 22:48

Brahmamurti wrote:

> "Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> Endnu et vers der bekræfter reinkarnation.

Inkarnation, ikke re-inkarnation.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:16

Brahmamurti wrote:

> Endnu et vers der bekræfter reinkarnation.

"der er ikke noget der hedder reinkarnation" - benny bomstærk 16. juni
1983, kl. 17,58 efter 6 glas rødvin

endnu en linie der afkræfter reinkarnation

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 00:31

Benny Bomstærk wrote:
> "der er ikke noget der hedder reinkarnation" - benny bomstærk 16. juni
> 1983, kl. 17,58 efter 6 glas rødvin
> endnu en linie der afkræfter reinkarnation

Jeg morer mig kongeligt over din gode og friske sans for humor. Minder
mig et eller andet sted om replikken om "impotens" i filmen
"Solkongen"...

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 07:47

Henrik Vestergaard wrote:

> Jeg morer mig kongeligt over din gode og friske sans for humor. Minder
> mig et eller andet sted om replikken om "impotens" i filmen
> "Solkongen"...

jeg er noggggget skuffet over at du tænker på impotens når du taler til
mig. Det er nu ikke lige det jeg er mest kendt for.....

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 16:37

Benny Bomstærk wrote:
> jeg er noggggget skuffet over at du tænker på impotens når du taler til
> mig. Det er nu ikke lige det jeg er mest kendt for.....

Nu var det replikken, og den morsomme stil jeg kommenterede...

Du har måske ikke set "Solkongen"?

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 19:58

Henrik Vestergaard wrote:

> Nu var det replikken, og den morsomme stil jeg kommenterede...
>
> Du har måske ikke set "Solkongen"?

nej desværre - hvem har lavet den, hvad er det for en film..... er den
god, for så vil jeg da en tur om kiosken en dag ved lejlighed

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-11-05 20:51

Benny Bomstærk wrote:
> nej desværre - hvem har lavet den, hvad er det for en film..... er den
> god, for så vil jeg da en tur om kiosken en dag ved lejlighed

Du kan se mere om filmen her

http://129.142.12.139/solkongen/

Kan varmt anbefales.

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 01:26

Brahmamurti wrote:

> Endnu et vers der bekræfter reinkarnation.

Nope.

Det er et vers mange tolker som enten reinkarnation eller som om Gud
kender fremtiden.

Den betyder blot at Gud udpeger sig nogle mennesker blandt andre: Hans
profeter. Dem kender Han, fordi de er udpeget.

Det, at man kender nogen før fødslen betyder hverken, at man kender
fremtide og ej heller at det har med reinkarnation at gøre...

Beklager.

Omend reinkarnation ikke afvises (ej heller læres) af de hebraiske
skrifter så udelukkes den af de kristnes.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I almost had a psychic girlfriend but she left me before we met.

Fra : AF

Dato : 09-11-05 01:29

Cyril Malka skrev i news:4371421B.1080803@nytestamente.org

[ ... ]
> Omend reinkarnation ikke afvises (ej heller læres) af de hebraiske
> skrifter så udelukkes den af de kristnes.

Reinkarnation afvises da tydeligt nok i Det Gamle Testamente.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Brahmamurti

Dato : 09-11-05 12:46

> Omend reinkarnation ikke afvises (ej heller læres) af de hebraiske
> skrifter så udelukkes den af de kristnes.

Nej, det passer nu heller ikke. Det kan være mange kristne afviser
reinkarnation, sikker pga at de forventer at Kristus kommer og frelser dem
uden at de egentlig behøver at gøre noget, men det nye testamente bekræfter
reinkarnation, ligesom også det gamle testamente selvfølgelig viser, at
reinkarnation er en realitet.

De, der lukker øjnene for dette, har allerede fået deres belønning. Må Gud
give dem vejledning.

Gud ER... Evig,
Brahmamurti
www.maitreya.org - Guds profet er her igen! Kan det være muligt?

Fra : AF

Dato : 09-11-05 13:10

Brahmamurti skrev i news:4371e27e$0$1750$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> uden at de egentlig behøver at gøre noget, men det nye testamente
> bekræfter reinkarnation, ligesom også det gamle testamente selvfølgelig

Så må du jo kunne fremlægge bibelske tekster fra både GT og NT der bekræfter
din påstand om at Bibelen lærer reinkarnationen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-11-05 15:54

Brahmamurti wrote:

> [...]
> reinkarnation, ligesom også det gamle testamente selvfølgelig viser, at

Hvor kan du læse det?

> Gud ER... Evig,

Enig, og det har intet med sagen at gøre.

--

Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
....'Push to test' ..<click>.. 'Release to detonate'