Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Er et microdrive kort et microdrive kort?
Fra : steen

Dato : 08-11-05 12:08

Hej,

jeg overvejer at købe et større microdrive kort til mit Konica Minolta
A2 kamera.

Jeg har et 512 Mb kort, så det burde virke.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg bare kan købe et microdrive
kort og forvente at det virker i mit kamera.

Der er vel bare en standard eller skal jeg chekke nogen steder først,
for at se om det passer til?

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-11-05 12:19

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg bare kan købe et microdrive
> kort og forvente at det virker i mit kamera.
>
> Der er vel bare en standard eller skal jeg chekke nogen steder først,
> for at se om det passer til?

Et microdrive kort er et microdrive kort

Køb du et og sæt det i, og virker det ikke så er det ikke fordi dit kamera
ikke understøtter det. Nu ved jeg ikke med A2 kameraet om det understøtter
CF-II format, fordi det skal kameraet understøtte før du kan bruge
Microdrive CF kort.

Mvh
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-11-05 12:22

steen wrote:
> [...]
> kort og forvente at det virker i mit kamera.
>
> Der er vel bare en standard eller skal jeg chekke nogen steder først,

et microdrev er en mekanisk indretning, der bruger mere strøm end et
flashkort. Desuden er den mere strøbelig. Datahastigheden er heller ikke
noget at skrive hjem om.

For at gøre det komplet skal der så i din kameramanual, at det kan bruge
CF-II kort. CF-II er tykkere end alm. CF kort.

Hos min lokale forhandler koster et 2Gby microdrive ca 1.300kr, og et
Kingston flashkort med samme kapacitet koster under 850kr.

Bo //

Fra : steen

Dato : 08-11-05 15:20

On Tue, 08 Nov 2005 12:21:39 +0100, Bo Bjerre
<post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

> [...]
>
>Hos min lokale forhandler koster et 2Gby microdrive ca 1.300kr, og et
>Kingston flashkort med samme kapacitet koster under 850kr.

Hvor kan du købe dem til det?

jeg kan købe et 512 Mb til 600,- kroner her i byen.

Hilsen

Steen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-11-05 16:01

steen wrote:

> Hvor kan du købe dem til det?
>
> jeg kan købe et 512 Mb til 600,- kroner her i byen.

Kig på edbpriser.dk, og find den pris, der passer dig.

Bo //

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-05 12:46

steen wrote:
> jeg overvejer at købe et større microdrive kort til mit Konica Minolta
> A2 kamera.

Tiden er vist løbet fra microdrive - alm CF-kort har overhalet dem både mht
pris og driftsikkerhed.

Microdrive er en lille harddisk og kan være lidt følsom over for slag.

Alm. CF-kort er uden bevægelige dele og er efterhånden noget billigere end
microdrive i samme størrelse.

> Der er vel bare en standard eller skal jeg chekke nogen steder først,
> for at se om det passer til?

Ja - de er standard - microdrive er CF kort type 2 - lidt tykkere end type
1 - dvs at "alle" kan bruge type 1 - men type 2 kan kun bruges, hvis der er
plads til det lidt tykkere kort.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan

Dato : 09-11-05 05:14

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort og forvente at det virker i mit kamera.
>
> Der er vel bare en standard eller skal jeg chekke nogen steder først,

Hej Steen

Ja - du kan godt bruge microdrive i dit kamera, det fremgår af siden her:
http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa2/page2.asp

Jeg så godt at der var en der viste en masse om at hastigheden ikke var
noget at skrive hjem om og at det var mere sårbart, det er det måske også,
men jeg har haft en IBM 1 GB microdrive i 5 år, det sidder nu i mit 3.
digitalkamera og der fungerer fint, der har aldrig været problemer med det,
heller ikke selvom jeg har tabt det et par gange.

Jeg har også et 1 GB extreme III kort, jeg kan ikke konstatere at det er
hurtigere en mit microdrive, faktisk kan jeg tage 2 billeder mere med mit
microdrive end med mit flashkort i et burst, men det betyder sikkert ikke
særligt meget.

Jeg har også tidligere købt endnu et microdrive (Ikke IBM/Hitaci) og der var
ikke lige så velfungerende som det gamle IBM drev, dog tror jeg mere det var
fordi kameraet jeg brugte det i dengang var helt nyt (20D) siden har jeg
hørt at andre med succes bruger alle mulige microdrives i kameraet.

Mvh Jan