Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batterier til Nikon D2X
Fra : Lars Troels

Dato : 07-11-05 15:20

Hej med jer.

Er der nogen der har prøvet batteriet fra batterier.dk i D2X. Det virker jo
fint i D2H, men hvordan med D2X. Den måler jo mere præcist og 'snakker' med
en chip i batteriet. Jeg har tidligere købt til andre kameraer og kvaliteten
har altid været god. Men har Nikon fået skovlen under kopisterne med denne
chip. Erfaringer?

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-11-05 15:42

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
> [...]
> med en chip i batteriet. Jeg har tidligere købt til andre kameraer og
> kvaliteten har altid været god. Men har Nikon fået skovlen under

Hvis der på Batterier.dk står at de kan bruges i D2x så kan du godt købe
dem. Jeg mener som sagt at Nikon med D2X og D200 har valgt at lave deres
batterier kopisikrede, men det handler bare om tid inden koden bliver
knækket og de kan bruges. Så Nikon har ikke fået skovlen under kopisterne,
de skal nok komme på et tidspunkt.

Mvh
Simon

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-11-05 15:46

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en chip i batteriet. Jeg har tidligere købt til andre kameraer og
> kvaliteten har altid været god. Men har Nikon fået skovlen under

Ikke specifikt med D2X-batterier, men da jeg skulle købe ekstra batterier da
jeg havde et kortvarigt forhold til et 1D Mark II, valgte jeg at købe i
Tyskland via eBay. Jeg betalte omkring 350,- inkl. porto for TO batterier på
hver 2400 mAh, fin kvalitet virkede det som (måske kamerakøberen kan give en
opdatering på tilfredsheden med disse?). Batterier.dk skal have 459,- for ET
1650 mAh-batteri...

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-11-05 17:00

Lars Troels wrote:
> [...]
> har altid været god. Men har Nikon fået skovlen under kopisterne med denne

Ikke erfaring, men på ebay i tyskland koster de under 25 Euro. Jeg ved
ikke hvad det er for noget fyrvækeri, der er indeni.

Min erfaring er at omkring 2.500 billeder på en opladning er normalt.

Bo //

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-11-05 19:28

On Mon, 7 Nov 2005 15:19:31 +0100, "Lars Troels"
> [...]

>har altid været god. Men har Nikon fået skovlen under kopisterne med denne

Jep. Det har jeg. Jeg kan ikke mærke forskel på det og det originale.

Peter

Fra : Lars Troels

Dato : 08-11-05 10:46

> Jep. Det har jeg. Jeg kan ikke mærke forskel på det og det originale.

Tak Peter

Kan du heller ikke se forskel i dine 'readings' i lcd-indikatoren og
menuen...?

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-11-05 09:50

On Tue, 8 Nov 2005 10:45:47 +0100, "Lars Troels"

>Tak Peter
>
>Kan du heller ikke se forskel i dine 'readings' i lcd-indikatoren og
>menuen...?

Det ser helt ens ud i menuen. Så det uoriginale batteri har en chip,
som er kompatibel med Nikons.

Peter

Fra : Lars Troels

Dato : 09-11-05 09:57

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser helt ens ud i menuen. Så det uoriginale batteri har en chip,
> som er kompatibel med Nikons.

Tak for hjælpen Peter.

Lars T.
www.larstroels.dk