Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikkon D200 hands on
Fra : Jacob

Dato : 06-11-05 11:32

http://www.dpreview.com/articles/nikond200/
Nogle af dets specifikationer skuffer mig lidt. f.eks. "kun" 1/250 X-sync.
men dens RAW buffer er sprød...

Jacob

Fra : Ivar

Dato : 06-11-05 11:36

Jacob skrev:

> Nogle af dets specifikationer skuffer mig lidt. f.eks. "kun" 1/250 X-sync.

Hvilke opgaver har du, der kræver andre tider?

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-05 12:25

In article <mn.32b87d5be37543da.31159@nozpamwebspeed.dk>, Ivar wrote:

> Hvilke opgaver har du, der kræver andre tider?

Udendørs fill-flash. Det er irriterende at miste flash-energi til
FP mode.

Fra : Jacob

Dato : 06-11-05 12:51

> Udendørs fill-flash. Det er irriterende at miste flash-energi til
> FP mode.
er sandheden ikke nærmere at det de opgiver er det de garanterer mens at man
typisk kan komme op på omkring 1/800 før man mister blitz energi ? det er
min erfaring med et canon 20D med en 420ex.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-11-05 18:19

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

> [...]
> man typisk kan komme op på omkring 1/800 før man mister blitz energi ? det
> er min erfaring med et canon 20D med en 420ex.

Det er mere korrekt ja. Kameraet laver ikke om på blitzen kraft.

Mvh
Simon

Fra : Dag Stinus

Dato : 06-11-05 11:39

Hands on:

Det ligger næsten lige så godt i hånden som en D2X (med min størrelse
hænder). Grebets inderside har den "skarpe" kant som D2X hvor D50/D70(s) har
en mere rund kant. Sammen med en god vægt og vægtfordeling så giver det en
god følelse af at man er "klædt rigtigt på" til at fotografere.

Displayet bagpå er "enormt" at se på i forhold til andre (Nikon-)modeller og
skriften er meget let læselig.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-11-05 18:22

"Dag Stinus" <dag@SLETTESstinus.dk> wrote in message
> [...]
> det en god følelse af at man er "klædt rigtigt på" til at fotografere.
>
> Displayet bagpå er "enormt" at se på i forhold til andre (Nikon-)modeller

Den bliver mere mere attraktivt her hos mig mest på grund af den høje
opløsning, understøttelse af manuel blændering (til forskel fra D2X) og den
lave pris. Man får jo en lille D2X til den halve pris (pris udregnet med
MB-D200 batterigreb (for at gøre størrelsen lig med D2X) og 4 batterier),
det må da betyde noget.

Mvh
Simon

Fra : Dag Stinus

Dato : 06-11-05 20:23

> Den bliver mere mere attraktivt her hos mig mest på grund af den høje
> opløsning, understøttelse af manuel blændering (til forskel fra D2X)

Hvad mener du med understøttelse af manuel blændering? På D2X anvender jeg
mine gamle Ai-koblede objektiver og den gamle manuelle blændering som om det
var en F3.

> Man får jo en lille D2X til den halve pris (pris udregnet med MB-D200
> batterigreb (for at gøre størrelsen lig med D2X) og 4 batterier), det må
> da betyde noget.

Ja, man skal have gode argumenter for at købe en D2X i stedet for en D200,
men mindre man altså allerede har gjort det! En brilleabe som mig har med
F3 HP og F5 i over 22 år sat stor pris på at kunne se hele søgerbilledet og
søgerinformationerne uden at skulle have brillerne af.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-11-05 16:08

> [...]
> F3 HP og F5 i over 22 år sat stor pris på at kunne se hele søgerbilledet
> og søgerinformationerne uden at skulle have brillerne af.

Ja det kan jeg godt forstå. Jeg var også selv glad for min F4 og nu min D1.
Jeg ved ikke om jeg vil kunne tilvænne mig til ikke at se hele billedet. Et
sted må det jo være træls. Specielt når man tager et billede og lige har
cuttet noget i siden væk for at få det perfekte billede og så alligevel skal
klippe i det når man kommer hjem

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 07-11-05 18:50

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og lige har cuttet noget i siden væk for at få det perfekte billede og så
> alligevel skal klippe i det når man kommer hjem

normalt kan man se hele søger billedet. men man går måske glip af
infolinierne. Jeg skal normalt lige kigge infolinierne igennem på mit 20D
men jeg er også udstyret med briller. hvis det lede hul man kiggede igennem
var bare 1mm støre på begge leder så ville det være super.

Jacob