Er det ikke bare starteren ??
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 22:51

Hejsa Alle

Min mors G3 1,8 siger nogle gange bare wheeeee når man prøver at starte den,
som om starteren bare fare rundt uden at gå i hak, og næste gang man så
prøver så virker den bare.. er det ikke bare starteren der skal skiftes ?

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-11-05 23:03

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev

> [...]
> som om starteren bare fare rundt uden at gå i hak, og næste gang man så
> prøver så virker den bare.. er det ikke bare starteren der skal skiftes ?

Sandsynligvis, ned til huggeren efter en ombytter.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 23:03

> Sandsynligvis, ned til huggeren efter en ombytter.

Ja det var også ideen, de koster jo 1400 uoriginalt !!! der må en brugt i..
tager 2 mins at skifte hehe...

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-11-05 23:21

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev

> Ja det var også ideen, de koster jo 1400 uoriginalt !!! der må en brugt
i..
> tager 2 mins at skifte hehe...

For god ordens skyld, tag lige stelkablet af batteriet imens du skruer,
ellers kan det hænde at bla. din fastnøgle ser lidt sjov ud bagefter

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-05 20:47

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>For god ordens skyld, tag lige stelkablet af batteriet imens du skruer,
>ellers kan det hænde at bla. din fastnøgle ser lidt sjov ud bagefter

hmmmmm..... er det noget du har oplevet ? hehe....

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-05 21:09

<jan@stevns.net> skrev

> hmmmmm..... er det noget du har oplevet ? hehe....

Dog ikke, men en af mine venner, skulle her i efteråret, på min anbefaling,
stramme forbindelserne nede ved starteren på Omegaen.
Jeg glemte desværre at advare ham om problematikken, og derfor blev hans
fastnøgle lidt sveden i kanten.

Hverken bil eller mand led væsentlig overlast.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : alexbo

Dato : 09-11-05 21:26

"Uffe Ravn" skrev

> Hverken bil eller mand led væsentlig overlast.

Han kan så være glad for at de ikke var uret eller fingerringen der
kortsluttede.
Hvis ikke man tager batteriet fra når man roder med bil, så tag ring og ur
af, en glødende ring eller urlænke er ikke noget man lige glemmer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-05 22:10

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> [...]
> Hvis ikke man tager batteriet fra når man roder med bil, så tag ring og ur
> af, en glødende ring eller urlænke er ikke noget man lige glemmer.

Korrekt, da jeg arbejder med slapstrøm til daglig, har jeg forlængst fundet
ud af at hverken ringe eller ure, er noget jeg skal gå med, selvom jeg da
ind imellem har haft et ur der var helt plastindkapslet. Største problem er
at finde en urrem med spænde af plast.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-05 01:01

> Korrekt, da jeg arbejder med slapstrøm til daglig, har jeg forlængst
> fundet
> ud af at hverken ringe eller ure, er noget jeg skal gå med,

Jeg også, og jeg er faktisk mere bange for "slapstrøm" end det modsatte,
hvis der er nogle A. bag, som du er inde på giver det nogle narsty brandsår
:((. Og stærkstrøm plejer at være bedre pakket ind/ man bliver advaret i
h... & r... .

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-05 22:26

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Dog ikke,

så er jeg mere rolig ;)

Min sidste kvajert var at jeg skulle stille ventil på fruens Scorpio,
og derfor havde plantet en stor skralde+top på kruptappen, så jeg
kunne tørne motoren "by hand"

Hvem glemte at fjerne den igen, da motoren skulle startes op ??

<<<ER DU GAL DET LARMER !!!!.WAV>>>

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-05 22:57

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
> kunne tørne motoren "by hand"
>
> Hvem glemte at fjerne den igen, da motoren skulle startes op ??

Til orientering kan jeg så oplyse, at på en Rekord falder en ringgaffelnøgle
af inden den har nået en omgang

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-11-05 23:14

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Til orientering kan jeg så oplyse, at på en Rekord falder en ringgaffelnøgle
>af inden den har nået en omgang

bare den så falder _nedad_ ;)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-05 00:22

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om starteren bare fare rundt uden at gå i hak, og næste gang man så
> prøver så virker den bare.. er det ikke bare starteren der skal skiftes ?

Den skal vel bare renses/smøres?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 09-11-05 01:19

> [...]
> som om starteren bare fare rundt uden at gå i hak, og næste gang man så
> prøver så virker den bare.. er det ikke bare starteren der skal skiftes ?

Det er tit nok at rense mekanikken der presser tandhjulet frem, smør med tør
molybdænspray, olie og fedt samler skidt.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 08:43

> Det er tit nok at rense mekanikken der presser tandhjulet frem, smør med
tør
> molybdænspray, olie og fedt samler skidt.

ok tak, det er da værd at prøve

Mvh
Morten