Radarekko på frontruden efter hviskerblade~
Fra : Lasse

Dato : 08-11-05 19:55

Hej

Når min bil har stået ude hele natten og jeg skal starte den om morgenen, er
der meget dug på forruden.
Når jeg kører med viskerne kommer der et "radar ekko" efter bladene. Det er
ligesom der er noget film på forruden.

Jeg har forsøgt at rense ruden med: alm. vindues rens, da det ikke hjalp
forsøgte jeg med husholdningssprit, da det ikke hjalp forsøgte jeg med alm.
rensebensin, da det ikke hjalp forsøgte jeg med 3dobb.
salmiakspiritus.......ovenikøbet med en såkaldt grydesvamp i skumgumme med
en skurreside..... intet har hjulpet.

Hvad kan man gøre.

Jeg skal lige sige at problemet også er der hvis det regner især om aftenen
når der kommer modkørende biler.

Ruden føles glat om dagen når den er tør og man kan intet se selv om man
lægger hovedet på skrå for at se efter hvad der kan være galt.

Ruden er ny og det er hviskerbladene også.

HJÆLP ........Jeg håber da ikke at der pludselig kommer sonarlyde fra
motoren.

Lasse

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-11-05 20:36

"Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der meget dug på forruden.
> Når jeg kører med viskerne kommer der et "radar ekko" efter bladene.

Det er dug fordi ruden er kold.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lasse

Dato : 08-11-05 21:06

Jeg kan godt se, at der er dug på ruden og det forsvinder også en lille
smule efterhånden som ruden bliver opvarmet af varmeblæseren indvendig, men
der er statig ekko fra viskeren når der er regnvejr og jeg har kørt i
timevis med varme i bilen.

Det er ligesom der er noget pigment pletvis over hele forruden som giver der
her "ekko" efter viskerbladene.

Nu vel jeg vil forsøge med et æble eller citron.

Fra : Lone

Dato : 08-11-05 21:29

"Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> der er statig ekko fra viskeren når der er regnvejr og jeg har kørt
> i timevis med varme i bilen.

Kan ikke helt lure af din beskrivelse om det er 'lyde' eller 'synlige
plamager' du beskriver som ekko!?

Hvis det er lyde:
Vasker du iøvrigt bilen med noget voksholdig sæbe??
Så kan der nemlig sidde sæbe-voks-rester på viskerne......og
så kan du smøre ruden ind i hvadsom helst...........uden virkning!
Lyden bliver ved.........

Gør viskerne rene med sprinklervæske - virkede for mig!

(evt. hvis det lyder som om det er viskermotoren - så giv viskerkontakten
noget kontaktspray!)

--
vh Lone

Fra : Henning

Dato : 08-11-05 20:38

> [...]
>rensebensin, da det ikke hjalp forsøgte jeg med 3dobb.
>salmiakspiritus.......ovenikøbet med en såkaldt grydesvamp i skumgumme med

Bland en gang CW i sprinklervæsken (købes på tankstationen) eller gnid
forruden med et overskåret æble eller citron.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-11-05 23:30

Lasse wrote:
> Når min bil har stået ude hele natten og jeg skal starte den om
> morgenen, er der meget dug på forruden.
> Når jeg kører med viskerne kommer der et "radar ekko" efter bladene.
> Det er ligesom der er noget film på forruden.

Har alle biler ikke lidt af de symptomer?
Men jeg bruger Sonax Rude Polish, og har aldrig problemer med
ruderne/viskerne.
Husk også at rengøre vinduesviskerbladene når du rengør ruden!

hilsen ole

Fra : KNT

Dato : 09-11-05 17:58

Fra : Kasper

Dato : 09-11-05 18:17

Hej.

Henning skrev:

> Bland en gang CW i sprinklervæsken (købes på tankstationen) eller gnid
> forruden med et overskåret æble eller citron.

Hvad er CW? Jeg har nemlig den oprindelige skribents problem også. Gad
vide om det der "CW" også gør at sprinklervæske ikke krystaliserer
når frosten træder ind og vi om morgenen kommer til at bruge
sprinklervæske selvom vi ved det er skidt når man kører og luften
nedkøler væsken ;)

V.h.
Kasper

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-11-05 01:17

Kasper wrote:
> Hvad er CW?

Cøler Wæske?

Fra : Leif

Dato : 10-11-05 19:34

"Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message
Hej.

Henning skrev:

> Bland en gang CW i sprinklervæsken (købes på tankstationen) eller gnid
> forruden med et overskåret æble eller citron.

Hvad er CW?

Det er en koncentreret sprinklervæske-sæbe, der blandes i rent vand / alm.
sprinklervæske.

Jeg køber mit hos Q8, hedder vist BAsta nu, men et orange - tit står der
1:100 eller 1:200 på plastikflasken
hor låget tjener som målebæger - du presser bar epå flasken indtil bægeret
er fuldt - det løber ikke over
hælder det på tanken ( sprinklervæske-beholderen) og vupti forsvindeer alt
udvendig på forruden.

Jeg benytter nu altid en skvæt alm. opvaskemiddel f.eks. Vel samtidig.

Læs evt. den tidligere tråd: RE: trafikfilm på forruden fra den 30-09-2005
14:42

Mvh, Leif

Fra : Kasper

Dato : 10-11-05 10:32

:)

Ole Sørensen wrote:

> Cøler Wæske?

hehe - ahh......

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 10-11-05 22:51

Hej.

Leif wrote:
> Det er en koncentreret sprinklervæske-sæbe, der blandes i rent vand / alm.
> sprinklervæske.....

Og jeg takker for forklaringen - Den mængde man fylder i, jævfør
det forhold du beskriver (1:200 el. 100) gør vel ik' noget ved
sprinkervæskens tendens til at fryse til når det nu engang bliver
koldt (hvis det gør det i år) - så skidtet skal da forsøges.
Takker

V.h.
Kasper