Hvorfor må TMC bare ikke virke - i Danmark~
Fra : Thomas Landberg

Dato : 08-11-05 19:48

Når jeg kører på ferie gennem Tyskland funker TMC bare fint, men herhjemme
er det da for det meste bedre at være foruden. Jeg kører som regel gennem
Limfjordstunnelen flere gange dagligt. Der er vejarbejde nord for tunnelen
og derfor en fartbegrænsning på 70km/t indtil få hundrede meter før
tunnelen. Desuden er sporene lidt smallere end normalt, men som regel giver
det ikke vilde problemer. Om morgenen er der dog en del kø, men i løbet af
dagen bliver man ikke forsinket mere end de 70km/t gør kontra de normale
90km/t. Men når jeg sætter navigationen til skal jeg love for, at TMC
varsler mig om de værste ulykker. Som regel bliver jeg dirigeret inden om
byen via broen. Det er sq noget af en tur hvis trafikken glider glimrende.
Og i weekenden gik det helt amok. TMC dirigerede mig faneme via Hals-Egense
færgen! En gigantisk omvej som nok ville koste en time ekstra hvis jeg havde
valgt den - og det havde jeg muligvis hvis jeg var tysker eller på anden
måde ikke kendt i området. Igennem de sidste 2-3 uger hvor jeg har kørt med
TMC har jeg en eneste gang haft glæde af at følge anvisningerne. Til gengæld
ville jeg havde spildt flere timer hvis jeg blindt havde fulgt rådene. Hvad
skal vi med det lort i Danmark når vi alligevel ikke vil udnytte det? Sidder
der virkeligt en eller anden fætter ved vejdirektoratet og taster ind i en
computer, at det tager en time ekstra at køre via tunnelen og at det gælder
hele døgnet?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Christian

Dato : 10-11-05 13:16

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4370f2f6$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
Snip - en masse om TMC
> --
>
> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Tror ikke TMC sender dig på mærkelige ruter - det er din GPS med tilhørende
software. TMC advarer blot om, at der kan være en fare på den strækning der
er valgt. Derefter er det GPS'ens "ansvar" at finde en ny rute.

Men når det er sagt, så er jeg enig i med dig at det ikke fungere optimalt.
I går kom jeg sent fra arbejde - omkring 18.30. Der advarede den om kø på
den berygtede Motorring3 ved København. Jeg kører der dagligt og ved at som
regel ikke er kø på det tidspunkt. Jeg ignorede advarsellen og ganske
rigtigt, ingen kø....... Og det er ikke første gang, sker hele tiden. Dog
synes jeg den er ok til at gi' info hvis der f.eks. har været ulykker eller
andre ting ud over det sædvanlige

Mvh. Christian

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 10-11-05 17:42

Min TMC på VDO MS4100 virkede fint her for 14dage siden da der var ulykke på
amager motorvejen der blev jeg løbende spurgt om alternativ rute....så det
virker altså!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 20:12

"Pdr(2770)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min TMC på VDO MS4100 virkede fint her for 14dage siden da der var ulykke
> på amager motorvejen der blev jeg løbende spurgt om alternativ rute....så
> det virker altså!

Du læste altså slet ikke den mail du svarede på!

--
Per, Esbjerg