HONDA VF 500
Fra : john-pilely

Dato : 10-06-01 12:02

Hejsa !

Jeg tænker på at købe en Honda VF 500. Jeg er blevet advaret mod at købe
p.g.a problemer med motor o.a. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra
både nuværende og tidligere ejere - tilfredse som utilfredse, så jeg kan tage en
beslutning..........

Hilsen Sanne

Fra : JR

Dato : 10-06-01 14:16

john-pilely <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9fvk01$3pi$1@sunsite.dk...
> [...]
> både nuværende og tidligere ejere - tilfredse som utilfredse, så jeg kan tage en

Kendte en der kørte på sådan én. Han blev ret træt af total mangel på bundtræk.

JR

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-06-01 23:02

On Sun, 10 Jun 2001 13:02:03 +0200, "john-pilely"
<john-pilely@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>både nuværende og tidligere ejere - tilfredse som utilfredse, så jeg kan tage en

Jeg har haft 2 og det er egentligt ganske simpelt at tage stilling
til,den _har_ en svag motor,forstået på den måde at sandsynligheden
for at ikke holder er forholdsvis stor,og kan du ikke leve med det så
hold nallerne væk.Accepterer du at motoren er en sliddel på den cykel
jamen så får du en cykel der kan mere og er sjovere end stort set hele
bundtet af de andre 500'ere CB,GS,GPZ,ER osv.

Mig ville det overhovedet ikke genere at købe en igen som sjov lille
gadetingest til at lege på,men det er også det den er bedst til.Er det
til daglig transport eller touring så køb hellere noget andet....

Jeg var endog meget tilfreds med mine,selvom jeg brændte motoren af
efter 25.000 km

-M

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 11-06-01 07:55

Hej.

Jeg er netop ejer af en VF 500 FII, som står på mit værksted med en knækket
vippearm og sjove ting i den ene cylender. Jeg har ikke helt fundet ud af om
jeg henter en ny cykel i Tyskland (fundet en til 1800 Dm) eller om det er
til at fremskaffe en motor til den til en rimelig pris helst her i DK.
Jeg syntes ellers det er en lækker mc men det er lidt kedeligt at skulle
skifte motor. Trip tælleren siger 44.000 km. så hvis Michael plejer at have
25.000 km. i hver motor så har jeg vel være heldig :)

Jeg vil da meget gerne høre lidt om hvor og hvor meget du har givet for sine
motore Michael?

Mange hilsner Allan.

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-06-01 08:57

On Mon, 11 Jun 2001 08:54:44 +0200, "Allan Juul Larsen"
<mac@8-ball.dk> wrote:

>Jeg er netop ejer af en VF 500 FII, som står på mit værksted med en knækket
>vippearm og sjove ting i den ene cylender.

Jeps,så det og man finder hurtigt ud af at det meget sjældent er
økonomisk at begynde reppe på dem, motoren er simpelthen for
kompliceret og besværlig at arbejde med,går det galt er det i med en
ombytter,men de skulle også være til at finde.

> Jeg har ikke helt fundet ud af om
>jeg henter en ny cykel i Tyskland (fundet en til 1800 Dm) eller om det er
>til at fremskaffe en motor til den til en rimelig pris helst her i DK.

Hvis du kan få en til 1800 DM som også har en motor der virker så køb
den,men vær sikker på det !! Så kan du evt. sælge resten (se
nedenstående)

>Jeg syntes ellers det er en lækker mc men det er lidt kedeligt at skulle
>skifte motor. Trip tælleren siger 44.000 km. så hvis Michael plejer at have
>25.000 km. i hver motor så har jeg vel være heldig :)

Det er umuligt at sige hvor langt de holder,nogle holdt kun 15-30 kkm
før de knækkede krumtappen,andre igen smed plejllejer mv. efter 40-60
kkm og andre igen holder fint-fint,som hovedregel kan man dog sige at
det afhænger meget af hvordan man kører dem idet de har lidt svært ved
at klare alle de omdrejninger som cyklen ellers gerne skal have,kørt
hårdt er der en del mindre km i dem end hvad der burde være, typisk
20-40 kkm.Har forrige ejer kørt den pænt kan man sagtens have 20 kkm
tilbage selvom man bruger den fuldt ud,men ellers skal man nok ikke
regne med mere end ca. ½-delen af hvad andre motorer kan klare i
gennemsnit.

>Jeg vil da meget gerne høre lidt om hvor og hvor meget du har givet for sine
>motore Michael?

Jeg fik flere tilbud,og alle ligger omkring 4-5.000 for en motor der
virker,men endte med at købe en hel cykel,dels fordi motoren så sad i
og var nemmere at vurdere og dels fordi jeg vurderede det som den
økonomisk bedste løsning.Købte en cykel i udlandet og skiftede motoren
over på mit DK-stel.Solgte derefter de tiloversblevne stumper for
7.500 - resultatet var at det ikke kostede alverden udover besværet
med at skifte motor, hvilket kan gøres på 3-4 timer.

Igen,går man i sort over en busted motor så er det ikke cyklen man
skal købe,kan man håndtere det så har den en del at byde på i forhold
til andre i samme klasse,nogle sætter dog prisen urealistisk højt
synes jeg nok,den bør i gennemsnitsstand absolut ikke koste mere end
ca. 24-26.000 i betragtning af hvor gamle de efterhånden er.Jeg solgte
min som var i den absolut bedste ende for 28.000,men hørte kort efter
om en gut der havde givet 35.000 for en med 80.000 km på uret hvilket
er absurd.

-M

Fra : Hellfire

Dato : 11-06-01 23:56

Og så er der jo lige problemet med knastakslerne. Og dem er der 4 (fire) af.
Jeg så engang på en VF400F hos Steen's MC, og spurgte for sjov om prisen på
knastaksler. 1500,- stykket. 4x1500,- = 6000,- (fyføj da!)

Fra : boe

Dato : 12-06-01 07:31

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg så engang på en VF400F hos Steen's MC, og spurgte for sjov om prisen

> knastaksler. 1500,- stykket. 4x1500,- = 6000,- (fyføj da!)

Og den har 2 stk. knastkæder á kr. 1017,-, en hel masse vippearme á kr.
490,-, 2 stk. knastkædestrammere á kr. 887,-, lidt arbejdstid og noget
olie... alt i alt kr. 10.389,- for udskiftning af 2 knastkæder og 1
knastaksel på en VF1000
Jeg har derfor nu indrettet et isoleret, opvarmet værksted i min garage og
købt diverse værktøj. Jeg kom til at tænke på spejdermottoet: Vær Beredt!

Bo, VF1000F

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 12-06-01 09:03

Hej igen.

Er der så nogen der kan fortælle hvordan VF 500'eren er droslet i Tyskland,
nogle af dem har 34 HK.
Jeg vil regne med at det er karb. der er anderledes, men er der mere og vil
det ikke være en ide at købe en, der har kørt et liv med 34 HK, den kan da
ikke være ligeså busted i motoren når den kun har ydet det halve.

Hvis man henter en cykel i Tyskland kan man vel med lidt god vilje tage sin
egen plade med og smide på dernede så slipper man for prøveplade-ræs i
Tyskland :)) eller er der noget andet en min moral der stopper mig. ??

/Allan.

Fra : boe

Dato : 12-06-01 09:18

"Allan Juul Larsen" <mac@8-ball.dk> wrote in message

> [...]
> egen plade med og smide på dernede så slipper man for prøveplade-ræs i
> Tyskland :)) eller er der noget andet en min moral der stopper mig. ??

Ja, din økonomi hvis du involverer dig i en ulykke. Goodbye fremtid som
økonomisk uafhængig.... meget dumt
Desuden koster det en bøde på ca. 10.000 kr at give fingeren til en tysk
betjent - gad vide hvad det så koster at køre uden forsikring og
indregistrering?

Bo, VF1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 09:19

On Tue, 12 Jun 2001 10:03:22 +0200, "Allan Juul Larsen"
<mac@8-ball.dk> wrote:

>Er der så nogen der kan fortælle hvordan VF 500'eren er droslet i Tyskland,
>nogle af dem har 34 HK.

Jeg ved det ikke 100 %,men jeg tror det er en simpel ting idet der i
mange salgsannoncer står at den kan leveres både droslet og med fuld
effekt,det ville der næppe hvis det er noget i selve motoren der skal
skiftes.

>Jeg vil regne med at det er karb. der er anderledes, men er der mere og vil
>det ikke være en ide at købe en, der har kørt et liv med 34 HK, den kan da
>ikke være ligeså busted i motoren når den kun har ydet det halve.

En sådan slutning kan man desværre ikke foretage....

>Hvis man henter en cykel i Tyskland kan man vel med lidt god vilje tage sin
>egen plade med og smide på dernede så slipper man for prøveplade-ræs i
>Tyskland :)) eller er der noget andet en min moral der stopper mig. ??

Tænk dig ræddi-ræddi-ræddi godt om før du gør det,går det galt og du
kommer ud for en ulykke eller bliver interesssant for politiet i anden
sammenhæng så går det virkelig galt.Jeg havde selv overvejelser i den
retning,men synes nu alliwl ikke det kunne forsvares ...

-M

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 12-06-01 09:52

> [...]
> sammenhæng så går det virkelig galt.Jeg havde selv overvejelser i den
> retning,men synes nu alliwl ikke det kunne forsvares ...

Ja det er vel rigtigt, hvad går man, jeg gidder ikke at køre den hjem på en
trailer. Skal man køre på tyske prøve plader i Tyskland og danske i DK kan
det hurtigt bliven til en ræsen frem og tilbage fra motorkontore.
Eller kan man være heldig et der er plader på, og må jeg så køre på de tyske
plader i DK. ?

/Allan

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 10:04

On Tue, 12 Jun 2001 10:52:01 +0200, "Allan Juul Larsen"
<mac@8-ball.dk> wrote:

>Ja det er vel rigtigt, hvad går man, jeg gidder ikke at køre den hjem på en
>trailer.

Hvorfor gider du ikke det ? Altså her i Odense kan man leje en
bil+trailer med fri km for 300,- for en dag,tager du en kammerat med
er det både sjovere og i er 2 til al den kedelige Autobahnkørsel der
evt. er.

>Eller kan man være heldig et der er plader på, og må jeg så køre på de tyske
>plader i DK. ?

Nixen-bixen,det må du nemlig lige præcis ikke )

-M

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 18:39

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

>............................................tager du en kammerat med
> er det både sjovere og i er 2 til al den kedelige Autobahnkørsel

Nå!?

Jeg var engang i Osnabrück med jordens kedeligste makker:
Da vi efter ½ time ramte autobahn for hjemgående, sagde han: "jeg læner
mig lige tilbage" og så knaldede han brikker det meste af turen hjem!

(Michael! Hvordan turde du fremstå med et så provokerende indlæg??)

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 18:53

On Tue, 12 Jun 2001 19:38:37 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg var engang i Osnabrück med jordens kedeligste makker:
>Da vi efter ½ time ramte autobahn for hjemgående, sagde han: "jeg læner
>mig lige tilbage" og så knaldede han brikker det meste af turen hjem!

Aaaaarrrrrgh for fanden,jeg var jo syg ik' )

>(Michael! Hvordan turde du fremstå med et så provokerende indlæg??)

Jeg håbede du ikke så det )

-M

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 18:10

Allan Juul Larsen <mac@8-ball.dk> skrev i en
> Hej igen.
>
> Er der så nogen der kan fortælle hvordan VF 500'eren er droslet i
Tyskland,
> nogle af dem har 34 HK.

Hvis en tysk model er droslet, er det for at få den ned i en passende
forsikringsklasse!
Disse er på 17, 27 og 50 HK , hvorfor at du ikke finder en 34-HK's tysk
drosling!!
VF 500'eren har 70 HK, ikke? Derfor kan man sikkert finde mange med 50
HK -Og så er vi tilbage ved grunden i dit spørgsmål, som jeg ikke kan
svare på entydigt; men (først) når du står med en droslet model vil det
fremstå tydeligt af køretøjets papirer hvorledes at droslingen er
foretaget!

--
Armand.