Sorte vinyl-cd'ere
Fra : Holst

Dato : 08-11-05 21:54

Jeg vil blot fortælle om nogle cd'ere, jeg fik med posten i dag. Jeg har
nemlig aldrig set noget lignende.

De er helt sorte. Kulsorte. Fuldstændig ligesom vinylplade fra de gode
gamle dage. Det har helt sikkert også være hensigten at få dem til at
ligne gamle vinylplader. På mærkatsiden er de endog lavet med riller, så
de ligner en gammel vinylplade. Men på musiksiden er de naturligvis helt
glatte, men kulsorte. Har du nogensinde set en single-sided vinylplade,
så ser de ud fyldstændig som den tomme side på en sådan plade.

Jeg har aldrig tidligere set cd'ere, der ikke ser ud som normal cd'ere
eller de gul-, grøn- og blålige varianter af cd-r. Men disse er
kulsorte, blanke og bærer intet tegn på at indeholder noget som helst.
De gør de dog. Det var med en eller anden pudsig nervøsitet, at jeg
lagde den første af disse sorte cd'ere i cd-afspilleren - jeg havde vel
en eller anden skør idé om, at der ikke kunne være musik på en sådan
sort cd.

Er der også set cd'ere i andre farver? Røde, blå, grønne ...?

Fra : Max

Dato : 08-11-05 22:18

Hej Holst

> Er der også set cd'ere i andre farver? Røde, blå, grønne ...?

Nå har du fået black box med Gasolin ?

Ja der findes CD'er i alle farver, med billeder på og så
vidre. Forøvrigt er det en del år siden Sony startede
med at bruge sorte CD'er til deres spil.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 22:24

Max wrote:

> Nå har du fået black box med Gasolin ?

Nope.

> Ja der findes CD'er i alle farver, med billeder på og så
> vidre. Forøvrigt er det en del år siden Sony startede
> med at bruge sorte CD'er til deres spil.

Ja, nu spiller jeg ikke, så det har jeg selvsagt ikke set. Og andre
farver har jeg heller aldrig set det i.

Man undres jo, når man ikke har set det tidligere.

Fra : Anders

Dato : 08-11-05 22:40

Der udgives skam osse 100% officiel musik på HELT sorte cd´ere.

Jeg har 2 : VNV Nation & Diary of Dreams...

Desuden skulle de sorte Cd´ere holde længere end alm.pga et lag der
beskytter mod utraviolette stråler.

-Anders

Fra : BS

Dato : 09-11-05 03:04

Kent - Våpen og ammunition ;)

Fantastisk SORT skive !!!

Fra : Holst

Dato : 09-11-05 10:35

Fra : The Nameless Dude

Dato : 09-11-05 13:13

Holst <newsnov05@shelter.dk> wrote in news:4371c2ab$0$8831
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Nope.

> Ja, nu spiller jeg ikke, så det har jeg selvsagt ikke set. Og andre
> farver har jeg heller aldrig set det i.
>
> Man undres jo, når man ikke har set det tidligere.

Så prøv at kigge her: www.intenso.de/product.phtml?pclass=INT-SPE
Black CD-R til hjemmebrænderiet, de er formidable til audio også.
Har selv et par spindler stående af dem.
--
The Nameless Dude

Fra : Anders

Dato : 09-11-05 20:34

Hej T.N.D.,

Hvor køber du dem?
I Danmark?

Og hvad koster de?

-Anders

Fra : The Nameless Dude

Dato : 10-11-05 14:04

"Anders" <no@no.no> wrote in news:43724f3a$0$67259$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Hej T.N.D.,
>
> Hvor køber du dem?
> I Danmark?
>
> Og hvad koster de?
>
> -Anders

Køber dem i Karstadt/Flensborg.
De har dem både som jewelcase (10stk) og spindel (25stk).
1 spindel koster ca. 10 Euro, det var for 2 måneder siden.
Har faktisk aldrig set dem online ved en af de forhandlere
at andre Danskere anbefaler dernede.

--
The Nameless Dude

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-05 10:07

> [...]
> 1 spindel koster ca. 10 Euro, det var for 2 måneder siden.
> Har faktisk aldrig set dem online ved en af de forhandlere

Kan man så godt sige, at de er købt " Sort "

M.V.H.....Benny..