XP2 firewall (windows)
Fra : csm

Dato : 08-11-05 14:43

Jeg læser flere gange at (nogen) mener at xp2 firewall ikke stopper trafik
ud.
Min popper da op hver gang et program vil på nettet. og jeg
skal svare om jeg vil fortsætte med at blokere eller stoppe blokeringen.

??

Fra : Nicolai

Dato : 08-11-05 15:13

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote in message

> [...]
> Min popper da op hver gang et program vil på nettet. og jeg
> skal svare om jeg vil fortsætte med at blokere eller stoppe blokeringen.

Hvor ved du fra at det er _hver_ gang?

Nicolai

Fra : csm

Dato : 08-11-05 15:29

Det ved jeg heller ikke, men det går jeg udfra - er det bevist at den ikke
gør det hvergang ?

Fra : Nicolai

Dato : 08-11-05 17:47

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote in message

> Det ved jeg heller ikke, men det går jeg udfra - er det bevist at den ikke
> gør det hvergang ?

Jeg beskæftiger mig ikke med XP's firewall, så ved ikke hvorvidt det er
bevist at den ikke gør det. At du "går udfra", er meget dårlig argumentation
for "Min popper da op hver gang et program vil på nettet". Ondsindede
programmer vil jo netop forsøge at undgå firewall'en.

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 08-11-05 17:55

Nicolai wrote:

> [...]
> argumentation for "Min popper da op hver gang et program vil på
> nettet". Ondsindede programmer vil jo netop forsøge at undgå
Det er da klart. Du initierer en applikation på din maskine der kræver et
retursvar på en given port, og det blokerer firewallen for. Ergo skal du
godkende om programmet må bruge porten. SP2's firewall blokerer kun for
indgående trafik, hvilket i princippet er tilstrækkeligt, med mindre du selv
lukker snavset ind på maskinen. Har du en trojan på maskinen hjælper
firewallen ikke et pluk.

Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-05 17:32

Den 08-11-05 14.43 skrev csm følgende:
> Jeg læser flere gange at (nogen) mener at xp2 firewall ikke stopper trafik
> ud.

"Nogen" inkluderer Microsoft:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2netwk.mspx#EFAA

En dansk tekst:
http://support.microsoft.com/?kbid=843090

> Min popper da op hver gang et program vil på nettet. og jeg
> skal svare om jeg vil fortsætte med at blokere eller stoppe blokeringen.

Mon ikke det er fordi, programmet vil lade andre komme ind på din computer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Nicolai

Dato : 08-11-05 17:55

> Mon ikke det er fordi, programmet vil lade andre komme ind på din computer?

Jo det er netop det.