Ny comp må ikke have adgang til de
Fra : Soren Pedersen

Dato : 08-11-05 11:25

Opsæt: WRT54G hvor der er tilsluttet en pc med kabel, og 2 trådløse. Der
kommer nu en 3. trådløs på, men den må ikke kunne få adgang til de
eksisterende, ligesom de heller ikke må kunne få adgang til den.
Hvordan fixer jeg det, når XP's firewall ikke er løsningen (de 2
eksisterende trådløse bliver brugt på mange netværk, hvor flere maskiner
skal kunne have adgang til dem).

Mvh
Søren

Fra : Klaus Hansen

Dato : 08-11-05 15:29

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> Hvordan fixer jeg det, når XP's firewall ikke er løsningen (de 2
> eksisterende trådløse bliver brugt på mange netværk, hvor flere maskiner

DD-WRT firmwaren får support for flere SSID´s i næste version og jeg
tror det styres via noget vlan så du skulle kunne lade den nye trådløse
connecte til det vlan også kun have adgang til internettet.

info om firmwaren kan findes på www.dd-wrt.com

Klaus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-11-05 19:36

Klaus Hansen wrote:
> DD-WRT firmwaren får support for flere SSID´s i næste version og jeg

Husk at alle "uofficielle" firmwares ikke virker til WRT54Gv5 !

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-11-05 19:47

Christian E. Lysel wrote:
> Husk at alle "uofficielle" firmwares ikke virker til WRT54Gv5 !

Der er forresten en løsning på problemmet.

Kik i fremtiden efter WRT54GL

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-11-05 19:49

Soren Pedersen <soren@munchweb.dk> wrote:

> [...]
>Hvordan fixer jeg det, når XP's firewall ikke er løsningen (de 2
>eksisterende trådløse bliver brugt på mange netværk, hvor flere maskiner

Bedste løsning er nok en ekstra trådløs bredbåndsrouter.

<mlr>

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-11-05 19:56

Michael Rasmussen wrote:
> Bedste løsning er nok en ekstra trådløs bredbåndsrouter.

Eller iptables i DD-WRT, kik evt. i forumet på
http://forum.bsr-clan.de/viewforum.php?f=15