Firewalls - igen
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-11-05 09:52

På en skala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst ... hvor godt er det så at
have *både* Nortons firewall og Windows XP Home Edit.s i
brug samtidig?

Eller kan man for så vidt lige så godt nøjes med XP's egen og
så bruge alle Nortons andre faciliteter end firewall?

--
Jørgen Grandt
De værste websider er vel ikke www.grandts.dk - nu med farver!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-11-05 10:05

On Tue, 8 Nov 2005 09:52:18 +0100, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

> På en skala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst ... hvor godt er det så at
> have *både* Nortons firewall og Windows XP Home Edit.s i
> brug samtidig?

42.

-A

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-05 10:31

Den 08-11-05 10.04 skrev Asbjorn Hojmark følgende:

> 42.

FUT: news:dk.livssyn

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-05 10:30

Den 08-11-05 09.52 skrev Jørgen Grandt følgende:
> På en skala fra 1 til 5 hvor 5 er bedst ... hvor godt er det så at
> have *både* Nortons firewall og Windows XP Home Edit.s i
> brug samtidig?

Du kan sagtens nøjes med det ene program. Det kan måske endda være en
fordel med ét program, fordi du ellers skal håndtere to programmer med
tilladelser, hvilket kan gøre det noget sværere med fx fejlfinding.

Hvilket program, du skal vælge, afhænger af dit behov. Vær opmærksom på,
at de to programmer ikke har samme funktion. Microsofts firewall
stopper kun trafik ind på computeren, Nortons stopper både trafik ind og
ud. Det vil sige, har du fået installeret et spywareprogram, der vil
sende data til moderbasen, bliver det ikke stoppet af Microsofts firewall.

Har du kun behov for at stoppe trafik ind, kan du roligt nøjes med
Microsofts firewall.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-11-05 11:51

Kim Ludvigsen skrev bl.a.:

> [...]

Tak for svaret. Jeg har et tillægsspørgsmål om Norton, selvom det
måske burde være en tråd for sig selv:

Efter jeg installerede Norton Internet Secutiry har min Pauseskærm
ikke fungeret, til trods for at denne stadig er indstillet til at skifte
til et pauserende billedgalleri hver gang maskinen ikke har været i
brug i fem minutter. Hvor i Norton skal jeg gøre hvad?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-05 12:34

Den 09-11-05 11.50 skrev Jørgen Grandt følgende:

> [...]
> til et pauserende billedgalleri hver gang maskinen ikke har været i
> brug i fem minutter. Hvor i Norton skal jeg gøre hvad?

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Hvis du ikke får svar her i
gruppen, så prøv evt. i Windowsgruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.