Den sidste StarFighter ??
Fra : FedeDorit

Dato : 07-11-05 23:19

Nogen der kan huske denne film The Last StarFighter fra først i 80´erne??
Den kom da hjemmecomputere rigtigt begyndte at hærge landet.Mener at den kom
efter filmen War Games

Den handler om en dreng som spiller på spillemaskine (arcademaskine).Han
laver high-score på den og den er i virkeligheden en "trænings" maskine til
piloter i det ydre rum.Han kommer så ud i det ydre rum og skal sikkert
hjælpe dem med at slå nogen andre
Resten kan jeg ikke huske men mon ikke der er nogen der genkender den ?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-05 23:24

On Mon, 7 Nov 2005 23:18:40 +0100, "FedeDorit" <123@123.dk> wrote:

> [...]
>hjælpe dem med at slå nogen andre
>Resten kan jeg ikke huske men mon ikke der er nogen der genkender den ?

Jo da.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-05 23:56

Den 07-11-05 23.18 skrev FedeDorit følgende:
> Nogen der kan huske denne film The Last StarFighter fra først i 80´erne??
> Den kom da hjemmecomputere rigtigt begyndte at hærge landet.Mener at den kom
> efter filmen War Games

Jo, jeg så den for ikke så mange måneder siden. Den har /ikke/ overlevet
tidens tand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-11-05 15:29

> Jo, jeg så den for ikke så mange måneder siden. Den har /ikke/
> overlevet tidens tand.

Det har Tron til gengæld. Et andet eksempel på tidlig brug af CGI.

Mark

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 09-11-05 12:58

Mark Thomas Gazel wrote:
> Det har Tron til gengæld. Et andet eksempel på tidlig brug af CGI.

Vel egenligt *første* eksempel?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-11-05 11:40

FedeDorit wrote:
> Nogen der kan huske denne film The Last StarFighter fra først i
> 80´erne??

Ja.

Her er forresten et link til dig:

http://www.imdb.com/title/tt0400403/

/jim

Fra : FedeDorit

Dato : 08-11-05 18:18

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.
>
> Her er forresten et link til dig:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0400403/
>
> /jim

Æhhh hvorfor står der 2007 bag efter titlen ??

Fra : PerX ...

Dato : 09-11-05 20:26

In article <v45cf.389$044.233@news.get2net.dk>, 123@123.dk says...

> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Æhhh hvorfor står der 2007 bag efter titlen ??

Fordi han henviser dig til kommende film han nok tror du ville kunne
lide.

Selvom det er en spoiler for Enders Game at komme nærmere ind på
hvorfor.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-11-05 15:31

> [...]
> det ydre rum og skal sikkert hjælpe dem med at slå nogen andre
> Resten kan jeg ikke huske men mon ikke der er nogen der genkender den

Husker den udmærket. Historien var ikke voldsomt interessant, men den blev
kendt for følgende (fra ImdB:)

The first movie to do all special effects (except makeup and explosions) on
a computer. All shots of spacecraft, space, etc were generated on a Cray
X-MP computer.

Mark

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 08-11-05 19:24

Der står også :

Note: Since this project is categorized as being in production, the
data is subject to change; some data could be removed completely.

= En ny indspilning.

Fra : PerX ...

Dato : 09-11-05 20:23

In article <joQbf.203$DH6.142@news.get2net.dk>, 123@123.dk says...
> Nogen der kan huske denne film The Last StarFighter fra først i 80´erne??

Jep, det var en fed rendered computer bil :) (Men som de fleste
amerikanske film var den ret lam mhv historie og manuskript)

Fra : Per

Dato : 13-11-05 09:54

"FedeDorit" <123@123.dk> wrote in message
> [...]
> hjælpe dem med at slå nogen andre
> Resten kan jeg ikke huske men mon ikke der er nogen der genkender den ?

Jada, jeg har haft special edition DVD'en i et par år nu ;)
http://www.dvdempire.com/exec/v4_item.asp?userid=99364456007842&item_id=5850