Schuberth elvarme
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 22:34

Så er der kommet lidt mere "kød" på elvarmeprojectet.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/schuberth

Og efter nu at have levet med det, også i de her dage med lidt over 100%
luftfugtighed så har det (også) sin berettigelse.

mvh
Orla
Noget om "fie"
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : CL

Dato : 08-11-05 01:04

meddelelse news:436fd109$0$8825$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og efter nu at have levet med det, også i de her dage med lidt over 100%
> luftfugtighed så har det (også) sin berettigelse.

Det burde da ikke være nødvendigt i en Schubert
hvis du klikker visiret et klik frem i den ene side
så vil du opnå samme temperatur på begge sider af visiret
og dermed nul dug.
Carsten Larsen
PS : Har selv en Schubert og det virker fint hos mig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 07:23

CL skrev i meddelelsen <436febc1$0$8830$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Det burde da ikke være nødvendigt i en Schubert
>hvis du klikker visiret et klik frem i den ene side
>så vil du opnå samme temperatur på begge sider af visiret
>og dermed nul dug.

Tjae, den "storm" kan mine øjne så ikke klare i længden, og helt ærligt, det
fjerner
ikke dugproblemet, med mindre at Du holder vejret.

Godtnok har Schuberth et fint ventilationsproblem, men regnvejr, eller tåge,
kan det dog ikke fjerne.

Mit gæt er, at Du ikke kører om morgenen på denne tid af året. :-|

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 08-11-05 17:17

Orla Pedersen wrote:

> Godtnok har Schuberth et fint ventilationsproblem, men .....

"Fint ventilationsproblem"

--
Armand.
(der genneskruer kikset, men lige ville mobbe alligevel)

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 17:58

Armand skrev i meddelelsen ...

>"Fint ventilationsproblem"
>
>--
>Armand.
>(der genneskruer kikset, men lige ville mobbe alligevel)

Ja-ja, Hmmm... måske _er_ det et "ventilationsproblem"

mvh
Orla, som nød det fine vejr ud og hjem

Fra : CL

Dato : 10-11-05 01:07

> Tjae, den "storm" kan mine øjne så ikke klare i længden, og helt ærligt,
> det
> fjerner
> ikke dugproblemet, med mindre at Du holder vejret.

Jeg har kun problemmer når jeg holder stille
og jeg har ingen storm i øjenene.
(Der må jo være en forskel i den måde vi fylder i hjæmen )

> Godtnok har Schuberth et fint ventilationsproblem, men regnvejr, eller tåg
> kan det dog ikke fjerne.

Enig

> Mit gæt er, at Du ikke kører om morgenen på denne tid af året. :-|

Jeg kører både aften og morgen da jeg arbejder nat.

Carsten'
PS : De har lavet et visir med varme.
http://www.unicparts.dk/page.asp?mode=view_pic&id=737

Fra : Michael Olsen

Dato : 08-11-05 19:09

"> Og efter nu at have levet med det, også i de her dage med lidt over 100%
> luftfugtighed så har det (også) sin berettigelse.

Hej.
Hvor varmt bliver det i hjelmen når
du holder stille ved f.eks lysregulering i
kortere tid.
Ang. dit diagram, er det Moller der har lagt navn til ?

--
Hilsen
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 20:35

Michael Olsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Hej.
>Hvor varmt bliver det i hjelmen når
>du holder stille ved f.eks lysregulering i

Der er faktisk en slags naturlig konvektion, men bare rolig, Du brænder ikke
næsen Derimod kan man lugte modstanden hvis at man glemmer at åbne
ventilationsklappen.

>Ang. dit diagram, er det Moller der har lagt navn til ?

Mon dog ;-D

mvh
Orla

Fra : Hans Posselt

Dato : 08-11-05 20:02

Det er et stykke fint hjemmesløjd, du her har præsteret - men hvad med et
termovisir som pin lock el.lign., det er vel nemmere?
Man kunne alternativt lime modstandstråd fast til visiret.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 08-11-05 21:41

Det er iøvrigt allerede gjort med held, kan ikke finde
linket,.. men der blev brugt konstantan-tråd i visiret
nærmest som i en el-bagrude,.. tråden blev også viklet
omkring håndtagene,.. meget simpelt

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 22:58

Henrik Mahler skrev i meddelelsen
<11314826800.437252516762182@dtext.news.tele.dk>...
>Det er iøvrigt allerede gjort med held, kan ikke finde
>linket,.. men der blev brugt konstantan-tråd i visiret
>nærmest som i en el-bagrude

Tråde i synsfeltet Mange tråde, for polykarbonat har en ret dårlig
varmeledning. Hvor lang tid er det at en bagrude er om at "tø op", og tør Du
gætte på effekten ?!

Varm luft dur' det har bilindustrien bevist i over 50 år.

mvh
Orla

Fra : Carl

Dato : 08-11-05 23:47

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43711f8e$0$1791$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Varm luft dur' det har bilindustrien bevist i over 50 år.

Et billede fra bakkelukning - din ide er overgået, her er der tale om varme

http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=12753&m=full

mvh carl

Fra : Armand

Dato : 09-11-05 01:05

Carl wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
> message news:43711f8e$0$1791$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Et billede fra bakkelukning - din ide er overgået, her er der tale om varme

Hæ!
Kunne godt tænke mig at vide om pågældende angrebne personage kendt for
at problematiker omkring emnet, siden dén ide er opstået??

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-05 13:30

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> gætte på effekten ?!
>
> Varm luft dur' det har bilindustrien bevist i over 50 år.

Jeg kan lide idéen - nu skal jeg bare have konverteret indbygningen til
at passe i min gamle Shoei Duotec. Starter du et garagefirma med
eftermonterbare hjelmvarmeblæsere ?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 17:41

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<4371ec74$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Starter du et garagefirma med eftermonterbare hjelmvarmeblæsere ?

Nix ! Det er inspiration til jer, ikke andet.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 20:42

Hans Posselt skrev i meddelelsen
<4370f4ee$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Det er et stykke fint hjemmesløjd, du her har præsteret - men hvad med et
>termovisir som pin lock el.lign., det er vel nemmere?

Min mening om termovisir er: 1. Det tager udsyn. 2. Det er komplet umuligt
at se nogetsomhelst om natten. Og 3. som Jan så rigtigt nævnte i en anden
tråd, det lægger en voldsom merpris på et almindeligt visirskifte.

>Man kunne alternativt lime modstandstråd fast til visiret.

Det vil være den ringeste løsning. Nok hæver Du dugpunktet på visiret, men
det kræver meget mere energi end at opvarme luft til et niveau, hvor luften
er affugtende. Og så vil trådene ødelægge udsynet, og gøre visirskift
omkostningstung.

mvh
Orla