Knorrs bernaise
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-11-05 18:00

Jeg har en slat til at stå fra i lørdags. Den blev stilt i køleskabet mens
det stadig var lunt. Kan jeg bruge det idag???

Linda

Fra : Hauge

Dato : 07-11-05 18:13

Hej
Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Jeg har en slat til at stå fra i lørdags. Den blev stilt i køleskabet
> mens det stadig var lunt. Kan jeg bruge det idag???

Ja, hvis køleskabet er tændt

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051107171124@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-11-05 18:15

> Ja, hvis køleskabet er tændt
>
> /Hauge
>

> --

Hi hi, det er det

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-11-05 19:41

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk>

> Jeg har en slat til at stå fra i lørdags. Den blev stilt i køleskabet mens
> det stadig var lunt. Kan jeg bruge det idag???

Lige så godt som i går (og da kunne det efter min ringe mening heller ikke).

Hilsen Inger

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-11-05 22:05

> Lige så godt som i går (og da kunne det efter min ringe mening heller ikke).

-efter min sikkert lige så ringe mening kunne den slet ikke bruges i
lørdags da den var nylavet ;)

--
Michael

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-11-05 22:29

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> -efter min sikkert lige så ringe mening kunne den slet ikke bruges i
> lørdags da den var nylavet ;)

Netop.

Hilsen Inger

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-11-05 06:07

Inger Pedersen <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:

>Netop.
>
>Hilsen Inger

Hvorfor? og hvad skal man så bruge? Vi har nydt den i 25 år,
jævnligt, og kan ikke bruge tid til at lave en "ægte".Hvorfor
laver i den når i kan lide den? Forslag til alternativ er
velkommen.
TPB

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-11-05 06:13

Thomas Peter Bitsch <tpbknorr@9VYRWpost.tele.dk> (slet 9VYRW)

--
TPB

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-11-05 18:50

> Hvorfor? og hvad skal man så bruge? Vi har nydt den i 25 år,
> jævnligt, og kan ikke bruge tid til at lave en "ægte".Hvorfor
> laver i den når i kan lide den? Forslag til alternativ er
> velkommen.

Jeg mindes ikke at hverken jeg eller Inger har skrevet vi laver den ;)

Tager det da meget længere tid at lave en "ægte"? Du kan købe essens på
flasker der er "næsten" lige så god som den hjemmelavede, og i hvert
fald giver meget bedre resultat end Knorrs ;)

--
Michael

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-11-05 19:07

"Thomas Peter Bitsch (slet 9VYRW)" <tpbknorr@9VYRWpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvorfor?

Pulver-bearnaise passer ikke sammen med mine smagsløg

> og hvad skal man så bruge?

Tja.. jeg plejer at lave en sovs af det, der nu er tilgængeligt ved resten
af maden. Eller tage en klat smør eller creme fraiche, alt efter hvad der nu
passer.
Jeg synes ærlig talt, det er lidt spøjst at lave pulver-bearnaise til
culottesteg og så smide stegeskyen ud (som jeg har set nogen gøre).

Vi har nydt den i 25 år,
> jævnligt, og kan ikke bruge tid til at lave en "ægte".

Jamen så fortsætter I da bare med det, når I kan lide det.

> Hvorfor
> laver i den når i kan lide den?

Det kunne jeg da heller ikke drømme om at gøre

Forslag til alternativ er
> velkommen.

Færdiglavet bearnaise fra supermarkedets køledisk, hvis det nu absolut SKAL
være bearnaise?

Hilsen Inger

Fra : Hauge

Dato : 10-11-05 19:18

Hej
Inger Pedersen wrote:

> Færdiglavet bearnaise fra supermarkedets køledisk, hvis det nu
> absolut SKAL være bearnaise?

Men er der slet ingen der har et rimelig simpelt alternativ, hvis det ikke
skal være "ægte" bearnaise-sovs/såse?
Der må da være nogen der laver noget der minder om denne sovs, uden at det
er den ægte, og samtidig smager "ordenligt"..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051110181829@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-11-05 10:15

> [...]
> Der må da være nogen der laver noget der minder om denne sovs, uden at det
> er den ægte, og samtidig smager "ordenligt"..

Pisk pasteuriserede æggeblommer op med bearnaiseessens fra flaske (køb
nu en med en hel liter, de små der dårligt rækker til en enkelt
grydefuld er alt for dyre i længden), estragon og en smule vand over
svag varme.
Skiller den kan lidt yderligere koldt vand piskes i..

Pisk herefter smeltet smør i til den rette konsistens fremkommer.

Anslået tidsforbrug: 4-5 minutter

--
Michael

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 12-11-05 13:58

> [...]
>
>Jamen så fortsætter I da bare med det,
>når I kan lide det.

>Det kunne jeg da heller ikke drømme om at gøre

Jamen så er det da godt du også finder Knorr på køl.
TPB

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-11-05 19:22

"Thomas Peter Bitsch (slet 0CCEC)" <tpbknorr@0CCECpost.tele.dk>

> Jamen så er det da godt du også finder Knorr på køl.

Det gør _jeg_ sådan set heller ikke - men _du_ spurgte efter et alternativ
til pulveret, når du ikke havde tid til at lave den ægte.
Og kølesovsen smager efter min ringe mening en smule bedre end pulversovsen.

Hilsen Inger

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 12-11-05 13:56

>-efter min sikkert lige så ringe
>mening kunne den slet ikke bruges i
>lørdags da den var nylavet ;)
>

>--
>Michael

Og hvor ved du så lige det fra? Hvis du ikke har lavet/smagt den.
TPB

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-11-05 23:54

> Og hvor ved du så lige det fra? Hvis du ikke har lavet/smagt den.

Ok, vi bøjer den lige i neon.

1: Jeg har naturligvis smagt Knorrs bearnaise utallige gange, det sker
jo der er andre der laver mad til en :))

2: Jeg ved hvordan "ordentlig" bearnise skal smage, og jeg gider derfor
ikke selv lave Knorrs..

3: Nej jeg kender ikke Linda, og har derfor af gode grunde heller ikke
smagt den bearnaise hun lavede sidste lørdag.
Dette burde jeg naturligvis have præciseret i mit indlæg, og jeg
beklager jeg har udtalt mig "skråsikkert", for der var nemlig ingen
smileyes i mit indlæg (eller øhh.. var der?)

God weekend

--
Michael