Marx Brothers
Fra : Kim Riber

Dato : 07-11-05 16:21

Hej Alle

Var i London sidste weekend, hvor et besøg i Virgin Mega Store, resulterede
i et box sæt med Marx Brothers. I Boxen er følgende film:

Go West
At The Circus
The Big Store
A Night in Casablanca
A Day at the Races
A Night at the Opera

Er det alle deres film?? Eller er der flere perler, jeg skal have fat i
næste gang, Virgin Mega Store besøges.

MVH

Kim Riber

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-11-05 16:54

Kim Riber wrote:

> Er det alle deres film??

Nej, i den grønne boks er kun deres senere MGM-film. Inden da lavede de
fem film for Paramount, og det er langt de bedste (bortset - måske - fra
A Night at the Opera):

The Cocoanuts (1929)
Animal Crackers (1930)
Monkey Business (1931)
Horse Feathers (1932)
Duck Soup (1933)

Der er et bokssæt med dem alle undtagen _Cocoanuts_ som ikke er udgivet
på DVD i R2. Jeg gav £20 for det i Fopp her i Edinburgh (det er en
skotsk kæde, men jeg mener at der ligger en Fopp i Soho - check
www.fopp.co.uk).

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-11-05 16:58

Lars Rindsig wrote:

> Nej, i den grønne boks er kun deres senere MGM-film. Inden da lavede de
> fem film for Paramount, og det er langt de bedste (bortset - måske - fra
> A Night at the Opera):

.... og efter MGM-kontrakten lavede de i øvrigt et par film for et tredje
selskab, men de er strengt taget ikke værd at spilde tid på. Jeg er ikke
sikker på om de overhovedet er udkommet på DVD - det er _A Night in
Casablanca_ og _Love Happy_ fra slutnignen af fyrrerne.

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 07-11-05 21:42

Og de 5 film kan købes i TP : http://www.tpmusik.dk/ for 50 kr stk med
danske undertekster.

Jørgen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-11-05 22:14

Jørgen Jacobsen wrote:

> Og de 5 film kan købes i TP : http://www.tpmusik.dk/ for 50 kr stk med
> danske undertekster.

Hrrmmmmm, ser man det ... Jeg ville svært gerne have fat i _Cocoanuts_.

Hvad er det for nogle transfers? (Det lader det ikke umiddelbart til at
være til at se på TP's hjemmeside). Hvis det er Elstree Hill eller nogle
af de der andre forfærdelige discount-labels med asynkron lyd og hvor
man ikke kan se hvad der sker på skærmen (ikke at Paramount DVD'erne har
fået den behandling de fortjener), kan det jo fx være ligemeget. (Og det
kunne man godt tænke sig til den pris).

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 08-11-05 19:03

On Mon, 07 Nov 2005 21:13:31 +0000, Lars Rindsig
> [...]

>man ikke kan se hvad der sker på skærmen (ikke at Paramount DVD'erne har
>fået den behandling de fortjener), kan det jo fx være ligemeget. (Og det

Gå ind på hjemmesiden, vælg TILBUD nederst, klik på DVD og kør til
slutningen ved hjælp af den hvide højrepil. Så ser du alle fem dvd'er
og kan forstørre bagsiden med et klik. Det drejer som om The Marx
Brothers Collection fra Universal, vel den bedste udgave der findes.

Mvh

Jørgen

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-11-05 22:33

"Jørgen Jacobsen" <jabber@stofanet.dk> wrote in message
> Og de 5 film kan købes i TP : http://www.tpmusik.dk/ for 50 kr stk med
> danske undertekster.

Hm så er det man ærger sig over, at der ikke findes sådan en butik her i
byen, samt at de ikke har en internetbutik.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-11-05 16:59

"Kim Riber" <donribs@-fjerndette-esenet.dk> wrote in message
> [...]
> A Day at the Races
> A Night at the Opera
>
> Er det alle deres film?? Eller er der flere perler, jeg skal have fat i

De har lavet mange flere film, og ovennævnte hører ikke efter min mening til
deres bedste bortset fra "Circus" og "Opera." Prøv at få fat i "Duck Soup" -
det er den allerbedste.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-05 18:31

On Mon, 7 Nov 2005 16:59:15 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>De har lavet mange flere film, og ovennævnte hører ikke efter min mening til
>deres bedste bortset fra "Circus" og "Opera."

Hallo! "A Day at the Races" er en af deres aller-aller-allerbedste
film. Det er den med Dr. Hackenbush. Den er lysår bedre end "At the
Circus": Ignoramus!

>Prøv at få fat i "Duck Soup" -
>det er den allerbedste.

Her er vi enige.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-11-05 18:27

On Mon, 7 Nov 2005 16:21:08 +0100, "Kim Riber"
> [...]

>A Day at the Races
>A Night at the Opera
>
>Er det alle deres film?? Eller er der flere perler, jeg skal have fat i

Hvis du køber "The Marx Brothers Silver Screen Collection", som
indeholder de 5 Paramount film (som er deres absolut bedste imo), samt
"Love Happy", så har du alle de film, som Groucho, Harpo & Chico
indspillede sammen.

Alle er for øvrigt R1.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-05 20:58

"Kim Riber" skrev i en meddelelse

> Er det alle deres film?? Eller er der flere perler, jeg skal >have fat i
> næste gang, Virgin Mega Store besøges.

Hello, I must be going

der er en komplet filmography her
http://www.clown-ministry.com/History/marx-brothers/marx-brothers-filmograph
y.html

Duck Soup skal bare ses den er kanon

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-05 21:05

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

> der er en komplet filmography her

http://www.clown-ministry.com/History/marx-brothers/marx-brothers-filmograph
> y.html

Ups . Linket gik i stykker ,her er det rigtige

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-05 21:23

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

> Ups . Linket gik i stykker ,her er det rigtige

http://www.clown-ministry.com/History/marx-brothers/marx-brothers-filmograph
> y.html

Hvad man ikke har i hovedet o.s.v

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-05 21:34

"Michael Meidahl Jensen" forsøgte at skrive i en meddelelse

> Ups . Linket gik i stykker ,her er det rigtige

Nu skulle det være der ......

Fra : Kim Riber

Dato : 10-11-05 00:00

Hej Alle

Tak for alle svar og linx. kan se jeg mangler et par film endnu.

Lige et sidste spørgsmål........Scenen hvor de er ombord på en båd, hvor
alle folk kommer ind i samme kahyt, rent kaos, hvilken film er det ??

Med Venlig Hilsen

Kim Riber

Fra : Lars Rindsig

Dato : 10-11-05 11:47

Kim Riber wrote:

> Lige et sidste spørgsmål........Scenen hvor de er ombord på en båd, hvor
> alle folk kommer ind i samme kahyt, rent kaos, hvilken film er det ??

A Night At the Opera.

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Michael Westi

Dato : 10-11-05 20:20

> A Night At the Opera.

"And two hardboiled eggs"

/Michael

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 12-11-05 02:54

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev:

>"And two hardboiled eggs"

[BÅT]

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 12-11-05 10:02

> [BÅT]

LOL

Og ikke at forglemme scenen med kontraktforhandlingen.
"The party of the first part" ect.

IMO er "A night at the opera" deres mest gennemførte og helstøbte film.

/ Michael