|
| Verdens hurtigste mc? Fra : Christian Jakobsen |
Dato : 07-11-05 14:03 |
|
En kammerat spurgte mig hvilken mc der er verdens hurtigste. For nogle år
siden ville jeg nok have svaret Hayabusa, men det er det vel næppe mere...
Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
vide...
Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc er
det?
På forhånd tak!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 14:18 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 14:02:59 +0100, "Christian Jakobsen"
<christian@SLEThunters.dk> wrote:
>Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
>vide...
>Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
>serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc er
>det?
Nok ikke helt enighed om det, og det er da også lidt akademisk, der
kan kun blive tale om en ZX12R eller en Haya, de er begge testet til
over 300 km/t og nogle "mags" har den ene og nogle den anden -
undertiden fordi testen er foregået under lidt specielle forhold som.
f.eks uden spejle og i medvind eller andet. Helt std. er det nu nok
ZX12-R, der dog vel idag er elektronisk begrænset til 186 mph 300 km/t
men ellers under forskellige konditioner når en tophastighed på
305-315 km/t ubegrænset.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Martin Guld Thomsen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 07-11-05 14:42 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote:
> Nok ikke helt enighed om det, og det er da også lidt akademisk, der
> kan kun blive tale om en ZX12R eller en Haya, de er begge testet til
> over 300 km/t og nogle "mags" har den ene og nogle den anden -
> undertiden fordi testen er foregået under lidt specielle forhold som.
> f.eks uden spejle og i medvind eller andet. Helt std. er det nu nok
> ZX12-R, der dog vel idag er elektronisk begrænset til 186 mph 300 km/t
> men ellers under forskellige konditioner når en tophastighed på
> 305-315 km/t ubegrænset.
ZX12R har i standard trim med Ram air omkring 190-195hk, hvor Haya kun har
180-185hk (Ram air fungere fint med hastigheder omkring 300).
Til gengæld er en Haya noget lettere at tune og er trods alt 40.000kr
billigere.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 14:52 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 14:41:38 +0100, "Martin Guld Thomsen"
<snewareFJERN@tiscali.dk> wrote:
>ZX12R har i standard trim med Ram air omkring 190-195hk, hvor Haya kun har
>180-185hk (Ram air fungere fint med hastigheder omkring 300).
Jeg vil tro at ZX12R også i baghjulsheste ligger en ca. 5 hk over
Haya'en i topydelse std. ja, så er der lidt med aerodynamikken, men
hvis begge er begrænset til 300 km/t i tophastighed er det jo ret
akademisk...
>Til gengæld er en Haya noget lettere at tune og er trods alt 40.000kr
>billigere.
Men også mindst 100.000 kr grimmere .
Begge er dog vel antagelig slået af den nye ZX14R, jeg ved dog ikke om
den også er begrænset til 186 mph, ellers nævnes jo 200 mph for den
ubegrænset.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob Larsen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 08-11-05 10:49 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:jjmum15v0k13rc4dm56v9dhj4b7tffrr06@4ax.com
> On Mon, 7 Nov 2005 14:41:38 +0100, "Martin Guld Thomsen"
> <snewareFJERN@tiscali.dk> wrote:
> > Til gengæld er en Haya noget lettere at tune og er
> > trods alt 40.000kr billigere.
>
> Men også mindst 100.000 kr grimmere .
*LOL* Rart at høre jeg ikke er den eneste, der har det sådan.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
MortenP (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 07-11-05 14:54 |
|
Martin Guld Thomsen wrote:
> ZX12R har i standard trim med Ram air omkring 190-195hk, hvor Haya kun har
> 180-185hk (Ram air fungere fint med hastigheder omkring 300).
> Til gengæld er en Haya noget lettere at tune og er trods alt 40.000kr
> billigere.
> Mvh.
> Martin Guld Thomsen
DAMN tune en Haya. . så kan man godt lide fart .. og jeg synes 160 på
en gs-500 er hurtigt
MortenP
| |
Psycho Cowboy (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-11-05 15:08 |
|
Martin Guld Thomsen wrote:
> ZX12R har i standard trim med Ram air omkring 190-195hk, hvor Haya
> kun har 180-185hk (Ram air fungere fint med hastigheder omkring 300).
___________________________________
Tag du en snak med Mr. Dyno omkring dét postulat.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
http://dfmc.dk/234
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 15:22 |
| | |
Jacob Larsen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 08-11-05 10:51 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:436f5fa7$0$9303$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Martin Guld Thomsen wrote:
>
> > ZX12R har i standard trim med Ram air omkring
> > 190-195hk, hvor Haya kun har 180-185hk (Ram air fungere
> > fint med hastigheder omkring 300).
> ___________________________________
>
> Tag du en snak med Mr. Dyno omkring dét postulat.
Kan et par gutter ikke prøve at smide noget tape over RAM-air ingsugningen
og så måle om deres cykel er langsommere eller ej. Så kan vi få et
endegyldigt svar.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Psycho Cowboy (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-11-05 11:13 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev:
> Kan et par gutter ikke prøve at smide noget tape over RAM-air ingsugningen
> og så måle om deres cykel er langsommere eller ej. Så kan vi få et
> endegyldigt svar.
__________________________________
He he, det er vist ikke nødvendigt...
Ifølge Mr. Dyno, som IMO virkelig må siges at vide hvad han snakker om, er
RAM-indtag noget opreklameret pjat.
Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han mig,
hvordan de havde målt undertryk(!) i RAM-indtagene på ducati 748- / 916- /
996-modellerne, og det var altså ikke fordi motoren hev trykket ud, men
fordi vinden skabte turbolens omkring mundingen af indtagene og sugede som
en støvsuger istedet for at fylde kanalerne med luft. :-/
Han pegede på RAM-kanalerne på min, som jo er dækket af et lille gitter (som
på de fleste andre mærker), og spurgte om jeg ville vælge den vej, eller
fare uden om, hvis jeg var vind.
Og hvis man kigger på dyno-testene af forskellige spritnye modeller, passer
opgivelsen af RAM-hestene da også helt ude i skoven, så jeg vælger at tro på
Dyno-Ove.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Peter Jakobsen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 08-11-05 13:58 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev:
>
>> Kan et par gutter ikke prøve at smide noget tape over RAM-air
>> ingsugningen og så måle om deres cykel er langsommere eller ej. Så
>> kan vi få et endegyldigt svar.
> __________________________________
>
> He he, det er vist ikke nødvendigt...
> Ifølge Mr. Dyno, som IMO virkelig må siges at vide hvad han snakker
> om, er RAM-indtag noget opreklameret pjat.
> Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han
> mig, hvordan de havde målt undertryk(!) i RAM-indtagene på ducati
> 748- / 916- / 996-modellerne, og det var altså ikke fordi motoren hev
> trykket ud, men fordi vinden skabte turbolens omkring mundingen af
> indtagene og sugede som en støvsuger istedet for at fylde kanalerne
> med luft. :-/
> Han pegede på RAM-kanalerne på min, som jo er dækket af et lille
> gitter (som på de fleste andre mærker), og spurgte om jeg ville vælge
> den vej, eller fare uden om, hvis jeg var vind.
>
> Og hvis man kigger på dyno-testene af forskellige spritnye modeller,
> passer opgivelsen af RAM-hestene da også helt ude i skoven, så jeg
> vælger at tro på Dyno-Ove.
Ja, han ER dygtig til at tune cykler Mr. Dyno (har selv brugt ham), men hvis
han hævder at ramair IKKE virker, så er han velkommen til at prøve min '12,
når den når ca. 220 km/t, du kan tydeligt mærke du får ekstra heste i både
4., 5. og 6. gear.
Desuden VED jeg faktisk at den nye Gsx-r 1000 k5 er MEGET hurtig, og at jeg
har svært ved at følge den i acceleration, men jeg er selvfølgelig en tung
mand med en tung mc (set i forhold) . Topfart er henaf det samme, dog
tror jeg '12 ville vinde der, med en mindre fører...
--
M V H
Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152
| |
Ukendt (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-11-05 18:07 |
|
Psycho Cowboy skrev i meddelelsen
<437078ba$0$41137$14726298@news.sunsite.dk>...
>Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han mig,
>hvordan de havde målt undertryk(!) i RAM-indtagene på ducati 748- / 916- /
>996-modellerne,
Målt med reference til hvad ? Og med hvilket instrument ?
Kun en differensmåling, i forhold til hvor indsugningen ellers ville have
været, giver mening :-/
mvh
Orla
| |
Psycho Cowboy (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 09-11-05 09:34 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev:
> Psycho Cowboy skrev:
>
>>Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han mig,
>>hvordan de havde målt undertryk(!) i RAM-indtagene på ducati 748- / 916- /
>>996-modellerne,
>
> Målt med reference til hvad ? Og med hvilket instrument ?
______________________________________
Aner det ikke og aner det ikke.
Ved bare at han lød rimelig sikker i sin sag, og med hans viden indenfor
området, gad jeg ikke engang stille spørgsmålstegn ved det.
Egentlig interesserer det mig heller ikke synderligt, da de fabriksopgivede
hk alligevel altid er skudt vildt over målet, men det er da meget skægt at
tænke lidt over.
______________________________________
> Kun en differensmåling, i forhold til hvor indsugningen ellers ville have
> været, giver mening :-/
______________________________________
Det har du da ret i, og det er nok også sådan, det er gjort - jeg skal ikke
kunne svare på hans vegne.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Orla Pedersen (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 09-11-05 10:20 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Egentlig interesserer det mig heller ikke synderligt, da de fabriksopgivede
> hk alligevel altid er skudt vildt over målet, men det er da meget skægt at
> tænke lidt over.
Det har Du helt ret i, og de fleste af os kan alligevel ikke udnytte de
mange kræfter.
> Det har du da ret i, og det er nok også sådan, det er gjort - jeg skal ikke
> kunne svare på hans vegne.
Jeg tvivler meget stærkt på at Mr. Dyno har en tranportabel
differenstrykmåler med en nogenlunde opløsning i så små trykforskelle.
Derfor min skepsis.
mvh
Orla
| |
Psycho Cowboy (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 09-11-05 10:30 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev:
> Jeg tvivler meget stærkt på at Mr. Dyno har en tranportabel
> differenstrykmåler med en nogenlunde opløsning i så små trykforskelle.
> Derfor min skepsis.
___________________________________
Hvem snakker noget om, at det var ham der gjorde det?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Ukendt (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-11-05 17:38 |
|
Psycho Cowboy skrev i meddelelsen
<4371c045$0$41145$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev:
>
>> Jeg tvivler meget stærkt på at Mr. Dyno har en tranportabel
>> differenstrykmåler med en nogenlunde opløsning i så små trykforskelle.
>> Derfor min skepsis.
>___________________________________
>
>Hvem snakker noget om, at det var ham der gjorde det?
Citat:
"Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han mig,
hvordan **dê** havde målt undertryk(!) "
Mente Du **nogen** ?
mvh
Orla
| |
Psycho Cowboy (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 10-11-05 08:39 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev:
>>Hvem snakker noget om, at det var ham der gjorde det?
>
>
> Citat:
> "Da jeg snakkede med ham for snart et års tid siden, forklarede han mig,
> hvordan **dê** havde målt undertryk(!) "
>
>
>
> Mente Du **nogen** ?
____________________________________
Nej, jeg mente "de" for det var sådan han sagde det.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
http://dfmc.dk/?id=234
| |
Moller (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 10-11-05 06:50 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Jeg tvivler meget stærkt på at Mr. Dyno har en tranportabel
> differenstrykmåler med en nogenlunde opløsning i så små trykforskelle.
> Derfor min skepsis.
Så så, bare fordi manden er en tidligere mekaniker fra SPH, som er
blevet utroligt dygtig til at bruge sit rullefelt, og ikke fagligt
uddannet til at lave den slags målinger ;) behøver du vel ikke at tvivle
på hans videnskabelige udviklinger ;) som de så pænt siger det hos dot-e.
Manden er rigtig god ud fra føling, og et rullefelt til at justere
maskiner ind... men at kalde hans arbejde for forskning, jo jo :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Orla Pedersen (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 09-11-05 10:20 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Egentlig interesserer det mig heller ikke synderligt, da de fabriksopgivede
> hk alligevel altid er skudt vildt over målet, men det er da meget skægt at
> tænke lidt over.
Det har Du helt ret i, og de fleste af os kan alligevel ikke udnytte de
mange kræfter.
> Det har du da ret i, og det er nok også sådan, det er gjort - jeg skal ikke
> kunne svare på hans vegne.
Jeg tvivler meget stærkt på at Mr. Dyno har en tranportabel
differenstrykmåler med en nogenlunde opløsning i så små trykforskelle.
Derfor min skepsis.
mvh
Orla
| |
Armand (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-11-05 17:32 |
|
Jacob Larsen wrote:
> "Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
> message news:436f5fa7$0$9303$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
>
>>Martin Guld Thomsen wrote:
>>
>>
>>>ZX12R har i standard trim med Ram air omkring
>>>190-195hk, hvor Haya kun har 180-185hk (Ram air fungere
>>>fint med hastigheder omkring 300).
>>
>>___________________________________
>>
>>Tag du en snak med Mr. Dyno omkring dét postulat.
>
>
> Kan et par gutter ikke prøve at smide noget tape over RAM-air ingsugningen
> og så måle om deres cykel er langsommere eller ej. Så kan vi få et
> endegyldigt svar.
Dét har MOTORRAD afklaret for længe siden:
Ved ZZR1100's fremkomst rullede man den til samme baghjulsydelse som den
hidtidige ZX10, men acceleratione og topfart var markant anderledes på
den ram-air monterede ZZR!
Derfor forsøgte man netop med at afblænde indsugningsåbningen (á føre
den ind bag kåben og tape det originale hul til) og gen-måle på såvel
testbænk som på asfalt og det efterfølgende resultatet var tydeligt: I
bænken var ydelserne fortsat sammenlignelige, hvorimod at ZZR'en kun
matchede ZX10's præstationer på gaden
Hvad er det forøvrigt at Mr. dyno mener om sagen??
--
Armand.
| |
diablo de la velocid~ (07-11-2005)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 07-11-05 20:41 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:uikum1dieum01dncquamadpibtlhllc5ru@4ax.com...
> On Mon, 7 Nov 2005 14:02:59 +0100, "Christian Jakobsen"
> <christian@SLEThunters.dk> wrote:
>
>>Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
>>vide...
>>Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
>>serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc
>>er
>>det?
>
Øhhh. I standardtrim er det så ikke MV Agusta F4 1000 S. Mener den netop
runder 300 km/t (301 eller 302), hvor ZX12R og Hayabusa'en begge er
begrænset til 300 km/t?
.... er dog udelukkende på den demens-ramte hukommelse !
--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161
| |
MKS - 74 (08-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-11-05 15:48 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 20:41:02 +0100, "diablo de la velocidad" <d@d.dk>
wrote:
>Øhhh. I standardtrim er det så ikke MV Agusta F4 1000 S. Mener den netop
>runder 300 km/t (301 eller 302), hvor ZX12R og Hayabusa'en begge er
>begrænset til 300 km/t?
Igen-igen, som nævnt andetsteds lader det sig af mange grunde ikke
umiddelbart afgøre, her skal kun nævnes at regner man kun 2005-cykler
så kan det _måske_ godt være rigtigt, men regner man tidligere ikke
begrænsede årgange af f.eks ZX12-R med, er resultatet nok et andet.
Sålænge ingen har testet alle cykler under samme betingelser forbliver
det spekulativt mellem et par stykker, til gengæld kan man nogenlunde
præcist sige at tophastigheden ligger omkring de 300-315 stykker for
det man normalt vil kalde verdens hurtigste std. serieproducerede
MC'er...Og at det iøvrigt intet problem overhovedet ville være at lave
en der kørte endnu hurtigere, men at det er ret meningsløst.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
diablo de la velocid~ (08-11-2005)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 08-11-05 20:26 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:evd1n192hki6hjkvh8olqcttf5jgegbo3t@4ax.com...
>
> MC'er...Og at det iøvrigt intet problem overhovedet ville være at lave
> en der kørte endnu hurtigere, men at det er ret meningsløst.
Jeps, enig. Men det er en helt anden debat og har ikke meget med spørgsmålet
at gøre
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/
| |
Veset (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Veset |
Dato : 07-11-05 16:54 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 14:02:59 +0100, "Christian Jakobsen"
<christian@SLEThunters.dk> wrote:
>En kammerat spurgte mig hvilken mc der er verdens hurtigste. For nogle år
>siden ville jeg nok have svaret Hayabusa, men det er det vel næppe mere...
>
>Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
>vide...
>Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
>serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc er
>det?
Det er vel den her: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20021 !?
--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362
DMCN# 743
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 17:49 |
| | |
Henrik Davidsen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Davidsen |
Dato : 07-11-05 18:21 |
|
> Den er vistnok godkendt af Guinness, men dog ikke helt det man normalt
> forstår ved en serieproduceret motorcykel, Jay Leno og enkelte andre
> har vist en, men ret mange er det ikke....
what!!! læser jeg følgende rigtigt, eller kan der være fejl i det:
320.00 HP (233.6 kW)) @ 52000 RPM
52000 RPM's???? Det er sgu da lidt vildt synes jeg
/Sjang
| |
Henrik Davidsen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Davidsen |
Dato : 07-11-05 18:22 |
|
> what!!! læser jeg følgende rigtigt, eller kan der være fejl i det:
>
> 320.00 HP (233.6 kW)) @ 52000 RPM
>
> 52000 RPM's???? Det er sgu da lidt vildt synes jeg
Og så læser jeg lidt mere, og ser det er en turbine motor....
| |
Veset (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Veset |
Dato : 07-11-05 21:49 |
|
On Mon, 07 Nov 2005 17:48:39 +0100, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:
>On Mon, 07 Nov 2005 16:54:06 +0100, Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com>
>wrote:
>
>>Det er vel den her: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20021 !?
>
>Den er vistnok godkendt af Guinness, men dog ikke helt det man normalt
>forstår ved en serieproduceret motorcykel, Jay Leno og enkelte andre
>har vist en, men ret mange er det ikke....
Hvor mange skal der da til før noget er serieproduceret da?
--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362
DMCN# 743
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 22:00 |
| | |
Ulvir (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 07-11-05 22:23 |
|
Veset wrote:
> Hvor mange skal der da til før noget er serieproduceret da?
Jeg mener (uden at lægge hovedet på blokken) at det er tale om 200 maskiner-
der skal være til salg.
| |
Martin Guld Thomsen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 08-11-05 15:01 |
|
"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> wrote:
> Det er vel den her: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20021 !?
Tjae, jeg vil nu ikke mene at 5 styks pr. år kvalificere til titlen
serieproduceret, ellers blev vi vel også nødt til at inddrage de
tunningsværksteder som sælger fabriksnye maskiner med på monteret turbo.
Jeg har iøvrigt lige set motorcykel filmen "Torque", hvor Y2K anvendes til
den sidste motorcykel jagt, jeg vil dog lige benytte lejligheden til at
udsende en "KRAFTIG ADVARSEL" mod filmen, da den er noget af det mest
fordummende jeg har set og i øvrigt ikke indeholder så meget som en
ordentligt motorcykel jagt, den indeholder derimod mange dårligt lavede CGI
sekvenser, som for mig at se intet har med motorcykler at gøre.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
Armand (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-11-05 17:36 |
|
Martin Guld Thomsen wrote:
>
> Jeg har iøvrigt lige set motorcykel filmen "Torque", hvor Y2K anvendes til...
Y2K - Er det ikke en årgang og ikke en model??
--
Armand.
| |
Preben Otto Jensen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Preben Otto Jensen |
Dato : 07-11-05 17:06 |
|
Christian Jakobsen wrote:
> En kammerat spurgte mig hvilken mc der er verdens hurtigste. For nogle år
> siden ville jeg nok have svaret Hayabusa, men det er det vel næppe mere...
> Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
> vide...
> Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
> serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc er
> det?
> På forhånd tak!
Det nå da være Kawasaki ZZR1400
| |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 17:51 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 16:06:01 +0000 (UTC), otto2@worldonline.dk ( Preben
Otto Jensen) wrote:
>Det nå da være Kawasaki ZZR1400
2006-MC, ingen officielle data endnu AFAIK?!?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Preben Otto Jensen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Preben Otto Jensen |
Dato : 07-11-05 23:03 |
| | |
MKS - 74 (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-11-05 23:26 |
|
On Mon, 7 Nov 2005 22:03:16 +0000 (UTC), otto2@worldonline.dk ( Preben
Otto Jensen) wrote:
>den er i produktion nu
>er bare ikke i eu nu.
Såvidt jeg ved kan man godt bestille en, men ikke få den leveret
endnu, ikke set test af topspeed i hvert fald.
> men kan bestilles i tyskland til levering i januar
>har jeg læst et sted
Men ingen data på tophastighed?!? Er den begrænset til 300 km/t som
ZX12R blev ret hurtigt, kan det jo være lige fedt for topspeed'en om
den har 192 eller 220 heste. Men som sagt det hele er lidt akademisk,
for forskellene er så små og nogle tester den ene og nogle den anden
som den hurtigste og nogle af de testede cykler har fået lidt ekstra
hjælp fra fabrikken af, før de blev stillet til rådighed og nogle er
reelt ikke testet, men er fabriksopgivelser. Skulle man kåre en
"vinder" skulle man ha' et eks. af hver af kandidaterne helt std. og
testet under præcis de samme betingelser. Så en helt klar vinder kan
nok ikke kåres, men man kan blot konstatere er der er et par stykker
og de kører alle omkring 300-310 km/t.
BTW: 192 hk for en 1400 ccm bike er jo egentlig ikke superimponerende,
og 252 kg, tak skæbne for en skude.....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Mikkel Christensen (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 08-11-05 13:54 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> BTW: 192 hk for en 1400 ccm bike er jo egentlig ikke superimponerende,
> og 252 kg, tak skæbne for en skude.....
Heh, jeg tænkte det samme, men så er der jo plads til at de de næste 5 år
i træk kan hæve ydelsen med 10hk og reducere vægten med 5 kg og proklamere
en New! Shiny! cykel. Langsigtet marketing du ved :)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
MKS - 74 (08-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-11-05 15:52 |
|
On 08 Nov 2005 13:53:55 +0100, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:
>> BTW: 192 hk for en 1400 ccm bike er jo egentlig ikke superimponerende,
>> og 252 kg, tak skæbne for en skude.....
>
>Heh, jeg tænkte det samme, men så er der jo plads til at de de næste 5 år
>i træk kan hæve ydelsen med 10hk og reducere vægten med 5 kg og proklamere
>en New! Shiny! cykel. Langsigtet marketing du ved :)
Ja det er vist ikke for ingenting at den kaldes for deres flagskib,
egentlig har jeg en lille smule svært ved at se meningen med den
cykel, eller rettere markedsføringen af den, cyklen som sådan skal
sikkert nok vise sig som en god highspeedtourer.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Intet Navn (08-11-2005)
| Kommentar Fra : Intet Navn |
Dato : 08-11-05 15:53 |
|
Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in
news:kkdy83zcnbw.fsf@rrnord.dk:
> ...
> Heh, jeg tænkte det samme, men så er der jo plads til at de de næste 5
> år i træk kan hæve ydelsen med 10hk og reducere vægten med 5 kg og
> proklamere en New! Shiny! cykel. Langsigtet marketing du ved :)
> ...
*Lidt mumlende overslags-regning*
Så er vi sårn' cirka fremme omkring 2040'erne inden vi får 'hover-bikes'
med omkring 600HK eller hva'!? - Det kan jeg altså ikke vente på!
/claus
| |
MKS - 74 (08-11-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-11-05 16:14 |
|
On Tue, 08 Nov 2005 14:53:28 GMT, Intet Navn
<noone@nowhere.undeliverable> wrote:
>Så er vi sårn' cirka fremme omkring 2040'erne inden vi får 'hover-bikes'
>med omkring 600HK eller hva'!? - Det kan jeg altså ikke vente på!
Dem her hævder at der går kortere tid før vi bliver airborne, men på
den anden side, det har de vist sagt længe:
http://www.moller.com/skycar/
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
mark@improve.dk (07-11-2005)
| Kommentar Fra : mark@improve.dk |
Dato : 07-11-05 17:29 |
| | |
Steffen Voss Winkler (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Steffen Voss Winkler |
Dato : 07-11-05 17:48 |
|
Hvad med den her !!!
<klip>
World strongest gasoline motorcycle?
Owner:Krister Johansson, Gothenburg, Sweden.
Cyl.volume:Stock 1300cc.
Pistons:JE Turbo.
Cylinder:Stock with iron sleeves.
Ported cylinderhead with bigger valves.
Tested power in dyno:504 kW (685 hp) at 2.3 bar and 10200 rpm.
Watercooled intercooler.
Carillo rods.
MC Xpress cylinder head bolts M12.
PA pressure lock up clutch.
<klip>
Klippet fra Mc-Xpress hjemmeside - De er gale de svenskere...
http://www.mc-xpress.com/records/kristerjohansson/kj02.jpg
hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
---
Bøffel teorien: Når løver jagter en flok bøfler er det de svageste der dør
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.
Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!
<mark@improve.dk> skrev i en meddelelse
news:1131380932.193596.197540@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Enig, 2003'eren ser nu lidt kønnere ud :)
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20204
| |
diablo de la velocid~ (07-11-2005)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 07-11-05 20:37 |
|
<mark@improve.dk> skrev i en meddelelse
news:1131380932.193596.197540@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Enig, 2003'eren ser nu lidt kønnere ud :)
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20204
En lort er en lort... Årgangen gør den ikke kønnere
Men gad sgu godt prøve den.
| |
Aragorn Elessar (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 07-11-05 21:11 |
|
"Christian Jakobsen" <christian@SLEThunters.dk> wrote in message
news:436f5084$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> En kammerat spurgte mig hvilken mc der er verdens hurtigste. For nogle år
> siden ville jeg nok have svaret Hayabusa, men det er det vel næppe mere...
>
> Ikke at det er særlig brugbart, men det kunne da være meget interessant at
> vide...
> Jeg lovede at se om jeg kunne finde ud af det. Det er verdens hurtigste
> serieproducerede mc med den højeste topfart, jeg leder efter. Hvilken mc
er
> det?
>
> På forhånd tak!
>
>
> --
> Venlig hilsen
> Christian Jakobsen
Hej Christian.
Mit bud vil klart være følgende (2005-modeller):
1. plads:
MV Agusta F4 Tamburini.
Max.: 307 km/t.
Hk: 173.
0-100: 3,0 sek.
184 kg.
2. plads:
Kawasaki ZX-12R.
Max.: 305 km/t.
Hk: 178.
0-100: 2,7 sek.
210 kg.
3. plads:
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa.
Max.: 298 km/t.
Hk: 175.
0-100: 2,7 sek.
215 kg.
....uha, der er langt ned til BMW K1200S'ens 268 km/t./167 hk/0-100: 2,8
sek./228 kg...men jeg kan nå jorden på den!
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
|
|