Indkørsel
Fra : bic

Dato : 07-11-05 13:52

Vi skal have lagt ny indkørsel på ca. 70 m2 med Herregårdssten - dem
har vi allerede købt. Så vi har kontaktet en anlægsgartner for at
få et tilbud på lægning. Her fik vi så noget af en overraskelse
m.h.t. prisen. Lægning: kr. 8.680 + moms. Herudover kom en
overslagspris på bunden, dvs. afgravning af en stribe græs,
opfyldning med sand og stabilgrus på kr. 10-12.000 + moms. De
eksisterende fliser tager vi selv op. Vi synes, at det er noget dyrt
(ca. kr. 25.000 i arbejdsløn), men er det PRISEN? Vi afventer med
spænding tilbud fra 2 andre, så vi kan sammenligne. Men er der nogen
fra gruppen, der har erfaring med prisen på dette?
Birgitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-11-05 19:14

On 7 Nov 2005 04:51:43 -0800, "bic" <birgittechristiansendk@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>spænding tilbud fra 2 andre, så vi kan sammenligne. Men er der nogen
>fra gruppen, der har erfaring med prisen på dette?

Om det er dyrt eller biligt er ikke umiddelbart til at sige. Der er
rigtig mange ting der spiller ind, især hvor regulært stykket er,
hvordan stenene skal lægges, altså skal der være nogle mønstre i, kommer
der meget skærearbejde, er der mange ting man skal udenom (brønddæksler
ol.).

Afgravning og sand/grus, det kan jo også nemt løbe op. Der skal
formentlig maskiner til, de koster i drift, men det er normalt billigere
end at have en flok mænd med hver sin skovl til at gøre arbejdet. Så er
der bortkørsel af det afgravede. Selv om de fleste private helt gratis
kan aflevere affald på den lokale genbrugsplads, så koster det penge for
erhvervslivet at komme af med affaldet.

Umiddelbart syntes jeg ikke det lyder ekstremt dyrt, måske lidt i den
høje ende. Men jeg kender jo i modsætning til anlægsgartneren ikke
forholdene.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : BoBr

Dato : 07-11-05 20:14

Hej

Hvordan ligger de gamle fliser ?? er de hulkørte eller ligger de helt plant
??
Med de spørgsmål mener jeg:

1) Er det i det hele taget nødvendigt at grave af ??
2) Hvis ikke, så kan du vel selv lægge dem.

Hvis de kun er meget lidt hulkørte, så ville jeg ikke betænke mig. Jeg ville
"bare" trække/rette af i noget grus og lægge de nye uden at grave op.

Mvh. BoBr

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-11-05 20:38

On Mon, 7 Nov 2005 20:13:49 +0100, "BoBr" <bobrfjern@mail.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvordan ligger de gamle fliser ?? er de hulkørte eller ligger de helt plant
>??

Det er ikke mine fliser. (As in: Se hvem du svarer)

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 08-11-05 13:00

bic wrote:

> [...]
> spænding tilbud fra 2 andre, så vi kan sammenligne. Men er der nogen
> fra gruppen, der har erfaring med prisen på dette?

Hvis der ikke skal laves så meget bund, plejer prisen at være mindst kr.
250,- m^2. Her skal jo laves noget bund, men der kan være en række andre
forhold der gør det dyrere.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials