Ska vi snart se 6cyl maskiner igen :-)
Fra : skod

Dato : 07-11-05 13:16

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-11-05 13:35

skod wrote:
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3368696/

Tjae... Spændende nyt, men IMO uhyggelig grimt og ubrugeligt.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...

Fra : Anders

Dato : 07-11-05 16:29

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message

> Tjae... Spændende nyt, men IMO uhyggelig grimt og ubrugeligt.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 ...snorker i sit vinterhi...
> http://dfmc.dk/234

Ja køn, det er den ikke. Men fedt nok hvis der kommer 6 cyl. på banen igen.
/Anders

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-11-05 16:29

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjae... Spændende nyt, men IMO uhyggelig grimt og ubrugeligt.

Jeg synes jo den er flot.
Men hvorfor er den ubrugelig? Er det ikke noget forfærdeligt vrøvl?

Rittig

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-11-05 09:41

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev

> Men hvorfor er den ubrugelig? Er det ikke noget forfærdeligt vrøvl?
_____________________________________

Tjae... For mig er det altså ikke noget vrøvl, men sådan er vi jo så
forskellige.
Nu har jeg aldrig prøvet en 6-cyl. mc, men for mig at se, er der ingen som
helst fordele i at anvende en sådan motor, andet end blær.
Måske andre kan forklare mig fordelene i en 6-cyl frem for en 4-cyl eller
2 - og altså set i forhold til, at motoren skal sidde i en mc.

--
http://dfmc.dk/?id=234

Fra : Hekto

Dato : 09-11-05 10:30

Psycho Cowboy presented the following explanation :
> [...]
> Måske andre kan forklare mig fordelene i en 6-cyl frem for en 4-cyl eller 2 -
> og altså set i forhold til, at motoren skal sidde i en mc

Hvorfor skal der være fordele?

Er der nogen fordele ved en MC?
Koldt, vådt, støjende, farligt ..... o.s.v.

Nogen synes det er sjovt med een cylinder, andre med seks (ikke sex!)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-05 16:46

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Nogen synes det er sjovt med een cylinder, andre med seks (ikke sex!)

Jooo, osse sex!

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 10-11-05 21:03

On Wed, 9 Nov 2005 16:46:12 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

>Jooo, osse sex!

Jeps - varmt, vådt, støjende, farligt ..... o.s.v.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-05 16:52

> Tjae... For mig er det altså ikke noget vrøvl, men sådan er vi jo så
> forskellige.

Jamen så forklar mig hvad der er der gør den ubrugelig? Hvad er det du
bruger din motorcykel til, som denne ikke kan?

> Nu har jeg aldrig prøvet en 6-cyl. mc

Nåh, så du taler om noget du ikke ved noget om?

> men for mig at se, er der ingen som
> helst fordele i at anvende en sådan motor, andet end blær.

Og du mener ikke der er det fjerneste blær i alle de motorcykler der kører
rundt derude?
Okay, så er jeg nok lidt atypisk...

> Måske andre kan forklare mig fordelene i en 6-cyl frem for en 4-cyl eller
> 2 - og altså set i forhold til, at motoren skal sidde i en mc.

Silkeblød motorgang, meget omdrejningsvillig, smukt og imponerende udseende,
fascinerende teknik.
Men du har da lidt ret - 3 cylindre burde give den optimale motor, med bedst
mulig balancering. Jeg har bare MEGET svært ved at se hvorfor det skulle
begrænse os?!?
Men nu har jeg jo også kørt på motorcykler med 1-2-3-4 og 6 cylindre. Jeg er
klart mest til de 1 og 2 cylindrede, men denneher 6-er er nu temmelig
lækker!

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 17:46

Claus Rittig skrev i meddelelsen <43721b29@news.dansketelecom.com>...

>Men nu har jeg jo også kørt på motorcykler med 1-2-3-4 og 6 cylindre. Jeg
er
>klart mest til de 1 og 2 cylindrede, men denneher 6-er er nu temmelig
>lækker!

Joeh, men for meget "photoshop" :-| De seks forrør ville aldrig optræde så
massivt på en ægte cykel. Rørene "lukker" jo næsten hele fronten...

mvh
Orla, som ikke tror at modellen har forladt designstudiet endnu.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-11-05 08:54

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev:

> Jamen så forklar mig hvad der er der gør den ubrugelig? Hvad er det du
> bruger din motorcykel til, som denne ikke kan?
__________________________________

Nu er der ingen, der kender andet til denne nye ged / idé end dét billede og
den sparsomme tekst vi lige har set, og det er dét, jeg kommenterer på.
Ubrugelig er selvfølgelig en overdrivelse, men jeg kan ikke finde anvendelse
for de ekstra 2 cylindre, da jeg *tror* maskinen bliver for tung, klodset og
teknisk i forhold til den mindre fordel(?) de 2 ekstra cylindre kan give ud
over karma'en fra en 6-benet.

Jeg bruger min motorcykel til at ligge og ræse de små veje tynde med, og lur
mig om ikke min lille 600 har mulighed for at give den usandsynlig grimme
jernklods baghjul?
Ikke at det er relevant, men du spurgte selv.
__________________________________

> Nåh, så du taler om noget du ikke ved noget om?
__________________________________

Lige præcis - men det er vel også tilladt at komme med sin uforbeholdne
mening om et billede, selvom man ikke direkte kan sammenligne det med noget,
man har erfaring med?
__________________________________

> Og du mener ikke der er det fjerneste blær i alle de motorcykler der kører
> rundt derude?
> Okay, så er jeg nok lidt atypisk...
__________________________________

Jo, og dem kan vi da også vende, hvis du synes?
Min mening er blot, at sådan noget uhyggelig grimt, som den suki vi lige har
set, ikke fortjener at blive sat i produktion.

Fra : Ole Hansen

Dato : 10-11-05 22:14

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> jernklods baghjul?
> Ikke at det er relevant, men du spurgte selv.

Uden tvivl. Men du udviser ikke den store forståelse for, at folk er
forskellige, og andre måske kunne finde på at bruge deres motorcykel til
noget andet en at ræse på småveje. Jeg tror f.eks. en 6-cylindret motor
vil være fantastisk på en touring-maskine.. (Gold-wing f.eks. :) ) En
motor med masser af muskler i et bredt omdrejningsområde.

> Jo, og dem kan vi da også vende, hvis du synes?
> Min mening er blot, at sådan noget uhyggelig grimt, som den suki vi lige har
> set, ikke fortjener at blive sat i produktion.

Og den er du selvfølgelig i din bedste ret til at have. Ligesom, der
sikkert synes din cykel er tudegrim. Jeg synes cyklen ser enormt
spændende ud, men jeg synes også Katana'erne fra 80'erne er fede.

Forskellighed er dejligt! Det er altid fed at se noget nyt, imho og ikke
bare det evindelig ræs i 600-klassen :) (Hvor imponerende de end er).

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 10-11-05 23:16

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> teknisk i forhold til den mindre fordel(?) de 2 ekstra cylindre kan give ud

Og mon ikke at det er dét at Suzuki sigter på: En high-end model med
karma :-/
Der er snart ikke megen mulighed for nytænkning der placerer en model i
high-end klassen, hvor det, også fra auto-branchen kendte, gode gamle
trick á en sekscylindret i toppen af modelrækken kan tænkes at være en
sikker hitter :-/

> [...]
> jernklods baghjul?
> Ikke at det er relevant, men du spurgte selv.

De billeder jeg har set af Zuki'en tyder på at den er markant lang, så
det lyder ikke helt usandsynligt :-/

> .....Min mening er blot, at sådan noget uhyggelig grimt, som den suki vi
> lige har set, ikke fortjener at blive sat i produktion.

Mon ikke også at det blot er en koncept-bike, som ikke nødvendigvis vil
ende i produktion :-/

--
Armand.