Flytning af indbo - hjælp til flyttemænden~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-11-05 13:17

Vi skal flytte og skal have fundet et system til flyttemændene så de kan
finde ud af i hvilke værelser de forskellige effekter skal sættes.

Nu er der jo ingen grund til at opfinde det varme vand flere gange. Vi har
tænkt på farvemærkater med en oversigt hængende ved indgangen til huset
visende hvilke farver der skal i hvilke rum. Vi ved ikke hvor meget andet
skriv der er på flyttekasserne.

Hvor køber man mærkerne - eller findes der bedre systemer?

--
Per, Esbjerg

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-11-05 15:15

On Mon, 7 Nov 2005 13:17:24 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>skriv der er på flyttekasserne.
>
>Hvor køber man mærkerne - eller findes der bedre systemer?

Der findes et velafprøvet system (hvis man kan kalde det sådan), hvor
man skiver"stue" på kasserne til stuen, "køkken" på kasserne til
køkkenet osv. Flere stuer. så angiv stuenummer og skriv nummeret på
døren til den stue, det skal ind i.
Skriv anvisningen samme sted på alle kasser.
Påføres med tusch, kan købes i en boghandel.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-11-05 15:47

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> døren til den stue, det skal ind i.
> Skriv anvisningen samme sted på alle kasser.
> Påføres med tusch, kan købes i en boghandel.

Som dog kan give bøvl hvis der er for meget skriv på flyttekasserne i
forvejen (hvilket jeg ikke ved om der er).

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Knudsen

Dato : 07-11-05 15:43

Per Henneberg Kristensen wrote

> Hvor køber man mærkerne - eller findes der bedre systemer?

Post-it fås i mange forskelige farver.

--
Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

<--Fjern DETTE fra e-mail adr.->

Fra : Holst

Dato : 07-11-05 16:25

Allan Knudsen wrote:

> Post-it fås i mange forskelige farver.

Men ryger nemt af, når en flyttemand jonglerer med kasserne.

En tusch eller klistermærker er nok bedre. Fås også i mange forskellige
farver.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-11-05 15:58

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvor køber man mærkerne - eller findes der bedre systemer?

Flyttemanden medbragte klistermærker da han
afleverede flyttekasserne. De er helst fri for
at man skriver på selve kasserne.

Peter Schrøder

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-05 19:10

> visende hvilke farver der skal i hvilke rum. Vi ved ikke hvor meget andet
> skriv der er på flyttekasserne.

Giv kasserne et nummer, og lav så nogle lister mens i pakker ned - den tid i
bruger på nedpakningen tjener sig rigeligt ind ved udpakningen. Alle
flyttekasser stables et sted i huset, mens møbler og den slags bæres rundt.
Herefter er det nemt at pakke ud, og skulle man ikke få tømt en kasse helt i
første runde, så gemmes den bare en runde mere. Du slipper dermed for det
normale kaotisk flytterod, og næsten alle ting er til at finde nogenlunde
nemt - lad være med at lave listerne alt for specifikke - det skal kunne stå
på en linie.

Mvh Maria

Fra : Jultved

Dato : 07-11-05 20:40

Må jeg foreslå at I udnævner en enkelt flyttekasse til "nød-kasse"...

Kassen markeres MEGET TYDELIGT med røde kryds eller lignende på ALLE SIDER +
TOP og BUND så den kan spottes uanset hvor den bliver anbragt i en mere
eller mindre tilfældig stak.

Den skal indeholde:
Et sæt rent tøj til hver, et stykke sæbe, en tube tandpasta og -børste, et
håndklæde, en rulle kiks, evt. et stykke ost/pølse, måske et par dåser med
en færdigret samt en lille kasserolle til at varme det i, samt en tallerken
med bestik til hver.

Skulle noget gå galt i jeres system, vil I således altid kunne klare Jer
gennem et par dage indtil I finder de rigtige kasser med skiftetøj,
køkkengrejer mv.

Med venlig hilsen og go' arbejdslyst
Claus.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-11-05 20:51

ØL ?
mvh Ebbe

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-05 13:22

> Skulle noget gå galt i jeres system, vil I således altid kunne klare Jer
> gennem et par dage indtil I finder de rigtige kasser med skiftetøj,
> køkkengrejer mv.

Bare lidt rent tøj og et pungen er der, så er den hjemme

/A