Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er det et defekt grafikkort?
Fra : Karin

Dato : 07-11-05 09:13

Hej

Jeg har pludselig fået det problem, at min skærm går i sort en gang i
mellem. Den siger den ikke modtager noget input-signal. Efter ca. 20 sek.
kommer der billede på igen.
Jeg har prøvet andre skærme hvor det samme sker, så jeg kan nok udelukke
skærmen som fejmulighed.

Mit bundkort er ECS K7S5A og grafikkortet er et Geforce 2/MX400. CPU er en
Palomino 1600+.

Trænger jeg til et nyt grafikkort? Hvad skal jeg købe i stedet for?

Karin

Fra : Mythos

Dato : 07-11-05 15:25

"Karin" <klba@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> Palomino 1600+.
>
> Trænger jeg til et nyt grafikkort? Hvad skal jeg købe i stedet for?

For mig lyder det som om det bliver ret varmt, dit grafikkort, er der blæser
på, og kører den eventuelt ikke ?

Mythos

Fra : Karin

Dato : 09-11-05 09:16

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For mig lyder det som om det bliver ret varmt, dit grafikkort, er der
blæser
> på, og kører den eventuelt ikke ?

Jeg ved faktisk ikke om der er blæser på. Det er et InnoVision 3D tornado.

Men da jeg afprøvede med en anden skærm på, kom fejlen ret tidligt, så det
kunne da ikke have nået at blive særlig varmt.
Karin

Fra : Mythos

Dato : 09-11-05 22:15

> [...]
>
> Men da jeg afprøvede med en anden skærm på, kom fejlen ret tidligt, så det
> kunne da ikke have nået at blive særlig varmt.

Hvis det er dette her du har
http://www.digit-life.com/articles/gf2mx64inno3d/ så kan du se at der er
blæser på. Hvis "propellen" sidder fast, så kan kortet godt blive hurtigt
varmt. Så du må have låget af computeren og kigge på dit grafikkort. Prøv og
drej "propellen" med fingrene, den skal gå let rundt. Hvis den ikke gør det,
så skal der en udskiftning af kølesystemet til, passiv eller med blæser
igen.

Mythos

Fra : Karin

Dato : 10-11-05 08:56

> [...]
det,
> så skal der en udskiftning af kølesystemet til, passiv eller med blæser

Det kunne godt ligne det jeg har. Jeg vil prøve dit forslag .
Tak.

Karin