spil via nettet
Fra : Odin

Dato : 07-11-05 06:38

hej NG

når man spiller spil via nettet. F.ex CS eller WOW
hvor meget data sendes og modtages der så i løbet af f.ex en time eller
et spil ??
grunden til mit spørgsmål er at vi har stofanet og sønnen gerne vil
spille en del jo
så spørgsmålet er om vi skal have 1 mbit ubegrænset eller kan opgradere
til en 4 mbit med 20 gb limit
mvh
Odin

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 07-11-05 12:18

Odin wrote:

> [...]
> spille en del jo
> så spørgsmålet er om vi skal have 1 mbit ubegrænset eller kan opgradere

Vi kører med 512/512 Kbit fast forbindelse med to knægte der spiller
FFXI, SWG samt spiller via Steam en gang i mellem

Alle tre online typer spil trækker en del data pga jævnlige
opdateringer
Jeg tror ikke det daglige brug giver det vilde

Derudover bliver der hentet demoer (film/spil etc) samt opdateringer i
store mængder til andre spil

Jeg ville satse på 1Mbit ubegrænset
Hvad er upload hastigheden?
Den kan også have betydning ved online spil

- Peter

Fra : Odin

Dato : 07-11-05 12:26

hastigheden ved den "ubegrænsede" er 1024/256 kbit
hvilket begrænser mig en del i mit arbejde hjemmefra ..
det er grunden til at jeg spørger om det

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 07-11-05 12:47

Odin wrote:
> hastigheden ved den "ubegrænsede" er 1024/256 kbit
> hvilket begrænser mig en del i mit arbejde hjemmefra ..
> det er grunden til at jeg spørger om det

Ja ok, 256 Kbit upload er ikke meget
Hvor meget upload får du 4Mbit forbindelsen?

Jeg har ligeledes hjemmearbejdsplads
Det fungerer fint med 512/512

Kommer selvfølgeig an på hvad man skal lave
Jeg bruger sourcesafe en del på en server der står i Canada

- Peter

Fra : Niels

Dato : 07-11-05 15:49

hent et "netmonitor" program som fx DUmeter !

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-11-05 14:16

Niels skrev:
> hent et "netmonitor" program som fx DUmeter !

En gratis klon af DUmeter, kan hentes her:
http://readerror.gmxhome.de/ (NetMeter hedder den)
Det virker rigtigt godt og kan kun anbefales.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Odin

Dato : 08-11-05 14:30

Jeppe Seidelin Dam skrev:

> En gratis klon af DUmeter, kan hentes her:
> http://readerror.gmxhome.de/ (NetMeter hedder den)
> Det virker rigtigt godt og kan kun anbefales.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

takker .. men virker det ikke kun på den maskine hvor programmet bliver
installeret ?
jeg har en router hvor der er sat 4 pcer til og det jeg jo så skulle
undersøge ville jo være den samlede trafik ud og ind på routeren ..
hvordan klarer jeg i så fald det "trick" ?

Fra : Brian Lund

Dato : 07-11-05 16:03

> [...]
> spille en del jo
> så spørgsmålet er om vi skal have 1 mbit ubegrænset eller kan opgradere

Nu kender jeg ikke WoW men jeg vil tro at du bruger et sted mellem 50 og 100
MB/time!
Dvs. du har et sted mellem 200 og 400 spilletimer pr måned, men så kommer
der selvfølgelig derudover hvad der kommer af updates, film, musik, surfning
og hvad man ellers kan finde på!

Jeg tror nok jeg kunne nøjes med 20 GB, men jeg kender en som brugte sine
20GB på en halv måned...

Brian

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-11-05 22:25

> Nu kender jeg ikke WoW men jeg vil tro at du bruger et sted mellem 50 og
> 100

Er det ikke liiiige voldsomt nok?

Jeg har ikke haft gang i regnemaskinen, men ville da være glad hvis jeg
kunne downloade 100MB/t på min 1024 linie.

/Jasper

Fra : Brian Lund

Dato : 07-11-05 23:23

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke liiiige voldsomt nok?
>
> Jeg har ikke haft gang i regnemaskinen, men ville da være glad hvis jeg
> kunne downloade 100MB/t på min 1024 linie.

Så er det en meget trist 1024 linie du har! ;)
Rent teoretisk kan du hente; (1024/8)*60*60 = 450 MB/time!
I praksis kommer man tit på omkring;
256 = 100 MB/time
512 = 200 MB/time
1024 = 400 MB/time

Ihvertfald på de forbindelser jeg har prøvet :)

Brian

Fra : Søren G

Dato : 08-11-05 10:25

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in message
> Er det ikke liiiige voldsomt nok?

Muligvis

> Jeg har ikke haft gang i regnemaskinen, men ville da være glad hvis jeg
> kunne downloade 100MB/t på min 1024 linie.

Så skal du nok finde lommeregneren frem, eller klage til tin udbyder. *S
Du skulle gerne kunne hente data med over 100 KB/s på din 1024 linie. Så et
pesimistisk regnestykke ser nogenlunde sådan her ud.
100 KB/S * 60 sekunder * 60 minutter / 1000 = 360000 KB/t = 360 MB/t

--
Søren

Fra : Morten Lund

Dato : 08-11-05 12:47

Søren G wrote:
> [...]
> pesimistisk regnestykke ser nogenlunde sådan her ud.
> 100 KB/S * 60 sekunder * 60 minutter / 1000 = 360000 KB/t = 360 MB/t

og så skal man lige huske at tage alle de mellemliggende hop i
betragtning også; det hjælper dig ikke at have en tera-bit linie ind i
huset hvis serveren i den anden ende ikke kan servicere dine requests

..Morten

Fra : Søren G

Dato : 08-11-05 14:59

"Morten Lund" <none@your.business.com> wrote in message
> og så skal man lige huske at tage alle de mellemliggende hop i
> betragtning også; det hjælper dig ikke at have en tera-bit linie ind i
> huset hvis serveren i den anden ende ikke kan servicere dine requests

Ja og overhead i TCP/IP protokollen osv osv.
Hvad er din pointe ? Jeg skrev "Du skulle gerne kunne hente data med over
100 KB/s"...ikke at han altid skal kunne det.

--
Søren

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 08-11-05 15:30

Jasper Norman wrote:

> Er det ikke liiiige voldsomt nok?
>
> Jeg har ikke haft gang i regnemaskinen, men ville da være glad hvis jeg
> kunne downloade 100MB/t på min 1024 linie.

Check din hastighed :)
http://msv.dk/ms938.asp

- Peter

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-11-05 23:28

Check din hastighed :)
http://msv.dk/ms938.asp

Hmm. den siger 897 kbps. Men jeg kan sagtens forestille mig, at mit billige,
og elendige trådløse netværk fra A-Z æder ldit af hastigheden Der er i
hver tilfælde en del huller.

Men grunden til min tvivl, bunder jo nok i, at de gange jeg har downloadet
så store mænger, har det været fra mere tvivlsomme netværk.

Men jeg mener da også at jeg har brugt timevis på at downloade en Linux
disp. fra en af TDC´s servere. Men tallene lyver jo ikke. De er taknemmelige

/Jasper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-11-05 23:38

> Hmm. den siger 897 kbps. Men jeg kan sagtens forestille mig, at mit
> billige, og elendige trådløse netværk fra A-Z æder ldit af hastigheden
> Der er i hver tilfælde en del huller.

Hmm jeg sidder på en 512/512 og den flyver afsted med 877.1 kbps

Det er ikke første gang jeg ser det (checket mod andre steder)
Jeg har TDC ProAccess (det hedder sikkert noget andet i dag)

Din trådløse skulle gerne køre med lidt mere end 1024, så jeg tror ikke at
det er det

- Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-05 00:58

> Hmm jeg sidder på en 512/512 og den flyver afsted med 877.1 kbps
>
> Det er ikke første gang jeg ser det (checket mod andre steder)
> Jeg har TDC ProAccess (det hedder sikkert noget andet i dag)

Har du kontrolleret med telestyrelsens test?
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

> Din trådløse skulle gerne køre med lidt mere end 1024, så jeg tror ikke at
> det er det

Næppe... Jeg har prøvet en del forbindelser af dem efterhånden, de fleste
ligger omkring 10-15% under, nogle enkelte ligger "spot on", men ingen var
nævneværdigt over (højeste var ~10 kbit over)!

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-05 07:34

"Brian Lund" wrote

> Har du kontrolleret med telestyrelsens test?
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

tcp 435/855 - udp 448/896
Og der er anden trafik på forbindelsen lige nu

Hmm, muligvis er den blevet opgraderet til 1024 i download?

> Næppe... Jeg har prøvet en del forbindelser af dem efterhånden, de fleste
> ligger omkring 10-15% under, nogle enkelte ligger "spot on", men ingen var
> nævneværdigt over (højeste var ~10 kbit over)!

Jeg tænkte på alm trådløst LAN - 802.11
Det burde ikke have indflydelse på internethastigheden (imho :)

- Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-05 15:53

> tcp 435/855 - udp 448/896
> Og der er anden trafik på forbindelsen lige nu
>
> Hmm, muligvis er den blevet opgraderet til 1024 i download?

Det kunne se sådan ud :)

> Jeg tænkte på alm trådløst LAN - 802.11
> Det burde ikke have indflydelse på internethastigheden (imho :)

Der har du helt ret :)

Brian