Skærme
Fijala 3554
Kortlæser: Dell 24" 2405FPW Flat panel mon~
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 07-11-05 01:53

Hej

Er der nogen der kan sige mig hvordan man får kortlæseren til at virke i
denne skærm?

Mvh
Morten

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-05 15:50

> Er der nogen der kan sige mig hvordan man får kortlæseren til at virke i
> denne skærm?

Jeg har lige fået den, men har ikke forsøgt.

Er det ikke bare via USB ned i puteren, så dukker de op som drev?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-11-05 15:58

Nicolai skrev:

> Er det ikke bare via USB ned i puteren, så dukker de op som drev?

Det vil jeg nu da også tro. Drevet kommer sikkert først frem, når man
propper et kort i.

Hvad har I ellers og sige til den skærm? Der har tidligere været snak om
her i gruppen, at den hyler. Gør jeres også det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-05 23:50

> Hvad har I ellers og sige til den skærm? Der har tidligere været snak om
> her i gruppen, at den hyler. Gør jeres også det?

Min gør ikke. Endnu? Den er kun få dage gamle.

Jeg er meget imponeret. Dog er den næsten for lyskraftig...?!
Den afløser min Samsung 913N - og holder også til FPS spil...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-11-05 18:04

Nicolai skrev:

> Min gør ikke. Endnu? Den er kun få dage gamle.

Okay. Det lyder da lovende. :)

> Jeg er meget imponeret. Dog er den næsten for lyskraftig...?!

Jeg overvejer selv at købe den skærm og vil formentlig reducere
dens lysstyrke ret kraftigt. Det har jeg også gjort på min nuværende
fladskærm.

> Den afløser min Samsung 913N - og holder også til FPS spil...

Det ser ud til at være en meget lækker skærm. Jeg savner helt vildt
en stor widescreen-skærm, når jeg kommer herhjem i privaten.
På jobbet sidder jeg ved en 23" wide og det er bare skønt at have
al den plads at boltre sig på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 08-11-05 19:45

> [...]
> en stor widescreen-skærm, når jeg kommer herhjem i privaten.
> På jobbet sidder jeg ved en 23" wide og det er bare skønt at have

Synes den er i klasse for sig selv i størrelsen og prisklassen. Uden tvivl.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-05 21:58

Nicolai skrev:

> Synes den er i klasse for sig selv i størrelsen og prisklassen.
> Uden tvivl.

Hmm, så bestiller jeg sgu sådan en.

Er der nogen herinde som ved, om eller hvor man kan købe en DVI-
switchbox, så man kan koble to computere med DVI udgang på den
samme skærm? Jeg har nemlig en lumsk mistanke om, at det ikke
er så fedt at køre 1920 x 1200 via den analoge indgang. Det går
fint i 1600 x 1200 på min nuværende skærm, men det bliver sikkert
ret fnidret, når man går op i 1920 x 1200.

Problemet er, at jeg gerne både vil have min Mac og min PC på den
samme skærm og helst via DVI i begge tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-05 22:30

Thomas G. Madsen skrev:

> Er der nogen herinde som ved, om eller hvor man kan købe en DVI-
> switchbox, så man kan koble to computere med DVI udgang på den
> samme skærm?

Altså noget i den her stil:
<http://www.mjint.biz/product_deta.php?idx=60>. Problemet med den
er så bare, at den kun understøtter opløsninger op til 1600 x 1200,
så det bliver måske svært at finde en boks med understøttelse for
1920 x 1200.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-11-05 23:42

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> samme skærm? Jeg har nemlig en lumsk mistanke om, at det ikke
> er så fedt at køre 1920 x 1200 via den analoge indgang.

Det er faktisk ikke så ringe endda. Billedet står meget skarpt selv
i 1920 x 1200 i analog fra mit Asus Radeon X800 Pro, så jeg behøver
heldigvis ikke den DVI-switchbox.

--
Hilsen
Madsen