Volvo smider radioindstillinger
Fra : Martin Petersen

Dato : 06-11-05 22:17

Hejsa.

Har en kammerat med en Volvo V40T. Den smider en gang imellem
radioindstillingerne. Det er en eftermonteret radio. Jeg har lidt en
fornemmelse af at bilen går i "powersave" eller lign. Er det korrekt?
Isåfald må løsningen jo være en konstantstrøm direkte fra batteriet.

--
Martin Petersen

Fra : Buhl

Dato : 07-11-05 09:34

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote in message
> [...]
> fornemmelse af at bilen går i "powersave" eller lign. Er det korrekt?
> Isåfald må løsningen jo være en konstantstrøm direkte fra batteriet.

Hvis den kun gør det "engang imellem" tyder det måske på at det evt. batteri
der skal holde stationerne når nøglen er drejet på sluk er ved at opgive
ævred ? Men, som du siger kan konstantstrøm sandsynligvis løse problemet....

Mvh.
Buhl

Fra : jfo

Dato : 08-11-05 15:24

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> wrote in message

> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote in message

Husk at tage konstantstrøm efter en sikring. Hvis du bare monterer
pluskablen direkte på batteriet kan bilen futte af hvis kablet beskadiges.

Rimelig grundlæggende, men alligevæl

-Jfo