Matrox G400 Dualhead vs G450 Dualhead
Fra : Kasper Bøggild

Dato : 16-01-01 01:21

Hejsa

Jeg sidder og overvejer at købe et af kortene i subj. Er der nogen der kan
give en fornuftig forklaring på, hvorfor G450 er billigere end G400?

Jeg har prøvet at snuse rundt på matrox.com, men synes ikke rigtigt at kunne
finde noget der retfærdiggør en forskel i den retning, snarere tværtimod.

Sammenligningen findes på
http://www.matrox.com/mga/products/comp_chart/g400_vs_g450.cfm

Er der nogen der har et bud?
Kasper Bøggild

Fra : mohr

Dato : 16-01-01 15:14

"Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> wrote

> Jeg sidder og overvejer at købe et af kortene i subj. Er der nogen der kan
> give en fornuftig forklaring på, hvorfor G450 er billigere end G400?

Det forhold er sig også omvendt i USA såvidt jeg kan se.

Faktisk er G450 ikke hurtigere end G400, men har bedre dual head funktion:
http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1315

Et alternativ kunne være et brugt G400MAX som er klart hurtigere end
G400/450. Der sælges relativt mange brugte G400MAX i tiden, da 3D ydelsen
ikke kan måles med Radeon og Geforce.

/mohr

Fra : Martin Bangsø

Dato : 16-01-01 21:04

On Tue, 16 Jan 2001 15:13:35 +0100, mohr wrote:

> Et alternativ kunne være et brugt G400MAX som er klart hurtigere end
> G400/450. Der sælges relativt mange brugte G400MAX i tiden, da 3D ydelsen
> ikke kan måles med Radeon og Geforce.

Er der forøvrigt composite udgang på G400 kortene?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : mohr

Dato : 16-01-01 21:25

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> wrote

> Er der forøvrigt composite udgang på G400 kortene?

På mit G400MAX er der frit valg mellem composite og S-VHS.

/mohr