Berlin
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 06-11-05 21:41

Hejsa,

Jeg skal med min kæreste på weekend i Berlin kort før jul. Hvad skal sådan
et par turtelduer gå efter - og ikke mindst hvilke områder i Berlin er mest
attraktive mht. hoteller (synes umiddelbart der er mange hoteller til ret
fornuftige priser).

Vi går nok mest efter bare at fornemme stemningen i storbyen og måske få
lidt fornemmelse af det historiske i byen.

vh
Michael

Fra : John

Dato : 06-11-05 23:47

Michael Nørgaard skrev:
> [...]
>
> Vi går nok mest efter bare at fornemme stemningen i storbyen og måske få
> lidt fornemmelse af det historiske i byen.

http://www.123berlinzimmer.de/ - der er masser af billege
overnatningsmuligheder - også billigere end fx København.

Et smut i KaDeWe bør være en del af turen. Så er der jo KuDamm,
Potsdamer Platz og Alexander Platz - for at tage nogle af de centrale
steder i Berlin. Brandenburger Tor og fjernsynstårnet ved Alexander
Platz - sidstnævne giver en fantastisk udsigtmulighed i godt vejr.

Tjek også www.berlin.de - der er fyldt med gode idéer og informationer.

Mvh

John

Fra : Inger Buchard

Dato : 07-11-05 20:18

Køb dagkort til BVG se http://www.bvg.de/tickets/tarif_aktuell_3.html pris
pr. næse Euro 5.80 - trækkes i billetautomaterne
Opsøg Husemannstrasse, Kollwitzplatz mellem Alexanderplatz og Prenzlauer
Berg - hyggeligt Cafe/Studenterkvarter
Tag til Mariannenplatz i Kreuzberg og spil i en tyrkisk restaurant i
området.
Gå til klassisk koncert i Konzerthaus Berlin på Gendarmenmarkt.
Spis Erbsensuppe på Sauvigny-Platz - det nordøstligste hjørne (det ligner et
værtshus, og det er det også , men er utrolig hyggeligt) - lidt vest for
Bahnhof Zoo.
Bo i kvarteret lige nord for Alexanderplatz.
Inger