Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nvidia
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 21:20

Jeg har en ældre pc med et Nvidia TNT2 Ultra grafikkort på 32 mb. Efter
formatering ser det ud til at jeg har mistet de "rigtige" drivere, og Win.
XP har lagt deres standarddrivere ind. Jeg har søgt på Nvidia efter en
driver, men det er svært med så gammelt et kort at finde den rigtige. Jeg
mener at kortet er blevet ringere efter formateringen. Er der nogen som
kan
løse problemet?

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-05 21:57

Peter Baun wrote:
> [...]
> på Nvidia efter en driver, men det er svært med så gammelt et kort at
> finde den rigtige. Jeg mener at kortet er blevet ringere efter

Du kan finde ældre drivere her:

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Jeg er lidt i tvivl om hvilke drivere der supporterer så gammelt et kort.
Men mener at du bare skal holde dig til 70'er driverne. Du kan se mere om
support når du klikker dig ind på download.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-11-05 22:53

"Peter Baun" <peterbaun(snabela)gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> på Nvidia efter en driver, men det er svært med så gammelt et kort at
> finde den rigtige. Jeg mener at kortet er blevet ringere efter

Svært? nvidia.com-> Download Drivers->Geforce & TNT2 -> Windows XP -> pling
en driver.

Der snakkes så en del om at nyeste nvidia driver ikke lige er helt
optimeret til ældre kort mht spil. Men gætter mig til det ligefrem ikke er
nyeste spil du skal bruge så gammelt et kort til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 10:02

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev

> Der snakkes så en del om at nyeste nvidia driver ikke lige er helt
> optimeret til ældre kort mht spil. Men gætter mig til det ligefrem ikke er
> nyeste spil du skal bruge så gammelt et kort til.

Og jeg gætter på, at man slet ikke programmerer eller optimerer på disse
gamle drivere længere, bortset fra fejlrettelser. Så det er nok kun snak...

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-05 18:02

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> crashed Echelon writing

> Og jeg gætter på, at man slet ikke programmerer eller optimerer på
> disse gamle drivere længere, bortset fra fejlrettelser. Så det er nok
> kun snak...

Huh? Driveren er jo stadig den samme selvom der står TNT2 eller Geforce på
kortet. Så jow driveren bliver jo opdateret og optimeret til de nyere kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-05 12:19

> [...]

> Huh? Driveren er jo stadig den samme selvom der står TNT2 eller Geforce på
> kortet. Så jow driveren bliver jo opdateret og optimeret til de nyere

Ja, den fil, du downloader er den samme, men alle rutinerne og
instruktionerne i programmeringen er altså ikke de samme.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 10:00

"Peter Baun" <peterbaun(snabela)gmail.com> skrev

> [...]
> driver, men det er svært med så gammelt et kort at finde den rigtige. Jeg
> mener at kortet er blevet ringere efter formateringen. Er der nogen som

Hent den seneste her, der er alt hvad du skal bruge:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html

Nvidiadrivere er "intelligente" og finder selv ud af, hvad den skal bruge.

Claus